Kapitel 10

1.3K 25 0
                                    

-Genevieve's perspektiv-

Nu har det gått ungefär 2 dagar sedan jag blev skjuten i armen. Min arm har ju blivit bättre. Och såklart har min och Foxs relation växt.
Just nu sitter jag och kollar på tv med några i gänget och såklart Ana.
Hon vet ju om att jag och Fox är tillsammans. Sen anar jag nåt mellan Bear och henne. Jag menar varje gång dom får ögonkontakt släpper dom aldrig blicken ifrån varandra. Skojar inte. Man måste typ knuffa dom för att dom ska fokusera på omvärlden.
Men jag brukar reta Ana lite grann.
Som sagt kollar några i gänget på tv. Jag sitter bredvid Ana och bakom mig sitter Noah som gapskrattar åt allt som händer på tv:n. Störigt? Japp.

Efter en stund stänger dom av tv:en och det blir tyst.
"Såå, jag hörde att du och Fox är tillsammans Genevieve." Avbryter Noah Bolin mig. Jag vänder mig om och ser ett snett leende på hans läppar.
"Hur fick du reda på det?!" Sa jag men tyst så att resten inte hör.
"Du erkände det precis, nä skojar han sa det till mig. Och typ till alla i gänget." Sa han och flinade nöjt.
Jag himlar med ögonen bara.
"Vet du förresten vart han är?"
"Nä tror nog inte det, har inte sett han. Kanske på kontoret med Wolf." Svarar han med ett axelryck. Jag suckar och reser mig upp. Just nu är jag påväg till kontoret för att hitta Fox.
Ibland har han bara försvunnit och sen när han kommer tillbaka förklarar han att han antingen varit på uppdrag eller hos Wolf.

Jag står framför en dörr med en skylt med namnet "Wolf's kontor". Jag tar ett djupt andetag och knackar på.
Jag hör ett kom in och det är antagligen Wolfs röst.
Jag öppnar dörren och kliver in. Jag skannar hela rummet men ser bara Wolf vid skrivbordet.

"Vad gör du här Genevieve?" Frågar han och kollar ner på nåt papper framför honom.
Jag suckar och stänger dörren. Sedan går jag till en fåtölj framför skrivbordet och sätter mig ner på den.
"Jag är här angående Fox." Han kollar upp när jag nämner Foxs namn.
"Fox säger du? Han har jag inte sett. Du får fortsätta leta gullet." Svarar han och rycker på axlarna.
"Noah har sagt att han kan var här. Han är väll inte på ett uppdrag?"
"Om han skulle vart på ett uppdrag så skulle dom andra vara på det med."
Jag drar ihop mina ögonbryn och tänker. Vart annars kan han vara.
"Jo förresten, egentligen är det inte bra att två gängpersoner är tillsammans." Avbryter han i mitt tänkande.
"Ursäkta?" Säger jag argt.
Han rycker på axlarna och reser sig upp. Han går mot mig och sätter sig framför mig på skrivbordet.
"Precis det jag sa, det är inte bra att ni två är tillsammans. Det är inte bra för att.." han slutar och kollar in i mina ögon.
"För att.." säger jag för att han ska fortsätta.
"Jo för att, då kan ni inte fokusera på era uppdrag." Avslutar han.
"Ursäkta men nu tillhör jag inte detta gäng. Jag blev kidnappad av er. Och nu är det så att han och jag är kära." Säger jag rasande.
Han flinar.

"Jo, jag äger dig. Och jag kommer att behålla dig. Tills vidare." Säger han med flinet. Han hoppar ner från skrivbordet och går mot dörren. Men då drycker en fråga upp i min hjärna.

"Vänta." Säger jag och kollar bak på han. Han har stannat vid sin rörelse.
"Varför är jag här?" Han vänder sig om och flinar.
_____________________
Kommentera för mer!

A Gangleders Heart (pause)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang