Kapitel 6

1.5K 30 1
                                    

Många detaljer i detta kapitel, därför så långt!
:
"Hur är det med dig tjejen?" Säger Harry och går fram mot mig flinandes.
"Det är bara bra herrn,  jag behöver bara ringa ett samtal till min bror." Ljuger jag och spelar lite ledsen.
Han nickar bara.
"Men dom här männen låter inte mig låna mobil eller låta mig gå in.." säger jag med arg röst.
"Tjejen, du borde inte vara här och du..!" Skriker en av männen men blir avbruten av Harry.
"Nu är det bra med det här herrar, gå iväg en stund så att jag och denna tjej kan prata ifred ett litet tag." Säger Harry med en sträng röst och tittar argt på dom.
Dom nickade och gick iväg.
Han tittade tillbaka på mig och flinade.
Han sträckte fram handen för en presentation.
"Harry." Säger han jag ska precis ta tag i hans hand för att skaka den men han tar den för att föra den till sin mun. Där han tar och kysser den lätt.
"Gene." Säger jag innan jag stoppar mig själv. Jag kan ju inte säga mitt riktiga namn.
"Eh, jag heter Genie" Säger jag och ler. Han flinar som svar.
"Vänta lite!" Sa spelade jag förvånad.
"Du är ju den högra handen till ledaren i Deer dangerus! Att jag inte tänkte på det. Harry west förlåt att jag stör er och så." Fortsatte jag och satte mina händer för min mun som om jag blev chockad.
"Det är lugnt tjejen." Säger han och lägger armarna kors över bröstet och lutade sig mot grinden bakom honom.
"Så.. du är jävligt snygg." Börjar han.
Japp nu kör vi flirt leken.
"Äsch jag har bara varit på en fest helt enkelt." Säger jag och lägger en hårslinga bakom mitt högra öra.
Han går fram mot mig och tar sin hand på min vänstra kind.
"Du är vacker." Säger han tyst fast så bara jag hör det.
Jag ler.

Efter lite flirt så frågar jag om pengar.
"Du ser rik ut, har ni mycket pengar?" Frågar jag sexigt.
"Ja du hur mycket som helst har en egen vatten säng vill du se den?" Säger han flinandes. Han tror att han kan få ett ligg. Inte idag och inte nån annan dag.
"Ja gärna men lite senare. Tycker det är mysigt att stå här bara du och jag? Men har ni lurat folk med pengar och så?" Frågar jag efter att han har svarat.
"Eh ja det har vi måååånga gånger. Varför undrar du?"
Där fick jag hjärnsläpp. Vad ska jag säga?!
"Eh.. jag.. eh.." säger jag tänkandes. Hans blick blir ändrad till tveksammare.
"Eh, jo jag gillar stygga killar som inte gör andra grejer än att bada i sina pengar." Säger jag och inser vad konstig mening det blir. Men flinet hamnar på läpparna igen och det verkade fungera.
"SU ska bara veta att vi fick vapen och två vakter av Dark Shadows gänget. Vi lovade dom pengar men ingen chans att dom får pengarna. Och sen har vi.." sa han och där har vi det. Jag lyssnar inte på det han säger men jag ska fråga vart pengarna är och han kan visa mig vart.
"Du jag undrar, vart har ni era pengar. Kanske jag kan få se dom?" Frågar jag och går närmre honom.
Han nickar och visar en gest att jag ska följa efter och det gör jag. Han öppnar grinden och vi går in på den stora tomten. Mycket grönt.

Vi går på en grusgång mot ett litet mindre hus. Skojar dom? Är pengarna där? Killar..
Han låser upp dörren och öppnar den. Jag gappar. Det var mer än vad jag trodde.

"Jag vet tjejen. Mycket money." Säger han stolt bredvid mig.
Jag går bort och Harry kollar mot mig. Sedan går han efter mig.
Jag tar upp min mobil för att ringa Anastasia.
Jag springer iväg och gömmer mig bakom en mur.
"Hallå?" Säger Ana i luren.
"Hej Ana, säg till grabbarna att jag har hittat pengarna. Kom och hämta mig vid ingången. Nu!" Sa jag fast tyst så att ingen kan höra mig.
"Vi kommer!" Hör jag Wolf säga i luren. Fan. Vart försvann Ana?!
Dom la på och jag gick från mitt gömställe och var påväg mot utgången men blev stoppad av Harry ropandes på mig för att stanna.
Han kom springandes fram till mig.
"Het vart försvann du tjejen?" Sa han andfått men med ett flin. Jag log osäkert och började gå mot grinden.
Han sprang vid min sida och försökte stoppa mig. Men jag ignorerade honom så gott jag kunde.
Precis när jag kom vid grinden så kom en bil farande. Snabbt. Mot grinden. Harry slängde mig åt sidan så att jag inte blir överkörd.
Han låg över mig och jag under. (Många detaljer veeeet)
Bilen stannade och det började skuta överallt. Folk hoppade ut från bilen och sköt alla.
Harry tog fram en pistol och reste sig snabbt och började skuta. Jag reste mig upp också och visste inte vart jag skulle.
Nån greppade tag hårt om min arm. Jag kollade åt det hållet och såg Wolfs profil.
——————————————
Well skolan har börjat bläää.. men också folk som hittar min bok! Taaack för 100+ läsare. Plus min bästa vän som började kommentera och läsa och rösta lite grann haha. Lovar nu kommer hon att kommentera detta kapitel haha.

Love u guys!

A Gangleders Heart (pause)Where stories live. Discover now