Kapitel 20

1.2K 29 8
                                    

-Genevieve's perspektiv-

När vi kom hem hjälpte killarna mig med Ana till vårt rum. Hon var väldigt trött och orkade inte gå. Så vi hjälpte henne upp helt enkelt.
Vi la henne i sängen och alla killar gick ut. Trodde jag iallafall.
När jag gick och skulle ta en dusch såg jag att Bear satt och tittade på Ana som sov.
Jag harklade mig och hans uppverksamhet kom på mig.
"Varför är du här och kollar på Ana som ett creep?" Frågade jag och la armarna över bröstet.
Han skrattade nervöst och kollade på mig.
"Eh.. Hej Genevieve. Jag visste inte att du var här inne. Jag skulle bara kolla.. eller leta efter ett papper." Sa han nervöst och ställde sig upp,
"Mmmh visst, vilket sorts papper då?" Frågade jag och log lurigt. Han svalde och jag såg att han letade efter det rätta orden.
"Du vet väll att om du går nu så blir det inga mer problem va?" Sa jag och pillade lite på mina naglar.
Han suckade och nickade. Sedan kollade han på Ana en sista gång innan han gick mot dörren och öppnade den. Och såklart gick ut. 
Vad ville han? Det är ofc något mellan dom haha, och det kommer jag ta reda på.
-
-
Inte så mycket hände. Jag har duschat och Ana har då sovit.
När jag sitter och bara dagdrömmer  vaknar Ana till.
"God morgon Törnrosa." Sa jag och fladdrade med ögonfransarna.
Hon fnissade trött och gäspade.
"Hur mycket är klockan?"
"Vet inte och orkar inte kolla upp det. Men där emot. Du. Du luktar och vi måste fixa dig Beauty till din prins." Sa jag och flinade.
"Va?" Sa hon och gnuggade trött i ögonen.
"Du måste duscha och vi ska fixa dina sår osv. Göra dig fin helt enkelt." Sa jag och gick mot badrummet.
Ana följde med och hon hoppade in i duschen och jag gick och letade efter några kläder till henne. Efter att hon duschat torkade vi hennes hår och plattade det. Sedan sminkade jag henne.
"Och nu är du min fina blomma." Sa jag och log nöjt över resultatet.
"Aa, känner mig som mig själv igen." Jag nickade.
"Har du skrivit än till din pappa?" Frågade hon plötsligt. Jag fick en klump i magen. Jag skakade huvudet långsamt och tittade bara bort.
"Inte än.. jag vet inte vad jag ska skriva." Sa jag med en suck.
"Jag förstår." Sa hon.
"Men kom nu, vi måste fixa dina sår. Dina rivsår, torka bort det gamla blodet och sånt." Sa jag. Jag försökte att inte brista ut i ett leende av en tanke jag hade i huvudet. Det var så att jag och några killar har fixat så att Bear tar hand om Ana och förhoppningsvis så går dom på dejt. Vad ska man säga? Dom passar perfekt!
Vi gick ner till soffgruppen och där satt några killar som vanligt och spelade ett spel.
"Vänta här Ana." Sa jag och gick till Dog.
"Hey, vart är Bear. Dags för planen med dejten." Viskade jag.
Han nickade och försvann sedan.
"Vart skulle han?" Frågade Ana misstänksamt.
"Pfft, inte vet jag. Kanske hämta något i köket.. eller någon." Sa jag och vickade på ögonbrynet.
"Ok? Vad har jag missat?"
"Inget, men snart kommer jag inte vara här och du får klara dig själv." Det var det sista jag sa innan Dog kom tillbaka med Bear.
"Vad ville du visa Dog?" Sa Bear och kollade uttråkat på honom. Dog kollade på mig.
"Jo Ana behöver hjälp med att tvätta såren och Såå.. och ingen har riktigt tid just nu. Men du har antagligen mycket tid. Så du får hjälpa henne." Sa jag och gjorde så att Ana satte sig ner i en av sofforna och Dog fick ner Bear bredvid. Jag och Dog gjorde hive five. Och sprang därifrån.
"Eh.. jo förresten. Ni kan ju berätta era känslor för varandra nu när ni ändå umgås." Sa jag och blinkade med ena ögat mot dom båda.
"Genevieve!" Väste Ana mot mig med rosiga kinder. Det fick mig att fnissa.

Jag och Dog gick till köket. Vi snackade bara om hur Bears och Anas framtid kommer bli.
"Jag lovar. Dom kommer skaffa typ 2 barn." Sa jag stolt.
"Nä du, dom kommer skaffa tre söner. Bear vill bara ha söner och ingen dotter." Sa han.
"Hm. Vad är det för fel med tjejer?" Sa jag och tog ner ett glas från skåpet som satt på väggen.
"Jag vet inte. Han tycker att tjejer inte är lika starka som killar." Sa han med en axel ryckning.
"Varför blir han kär i Ana då?" Skrattade jag.
"Det är en bra fråga." Flinade Dog tillbaka. Jag fyllde glaset med vatten och drack.
"Ska vi bada?" Frågade Dog plötsligt.
"Sure." Sa jag och ställde glaset på diskbänken.

Vi badade lite och sedan orkade jag inte vara med i vatten kriget för att killarna fuskade hela tiden med att bära upp mig och sedan kasta ner mig i vattnet.. suck.
Jag lindade in handduken runt min blöta kropp medans jag gick in i huset. När jag kramade ut vattnet ur håret gick jag in i någon.
Jag kollade upp och såg Wolf stå där. Jag kände att mina kinder brände till och jag kollade ner på marken för att han inte skulle se det.
"Eh.. sorry." Fick jag ur mig och bara gick därifrån.
När jag kom upp till vårt rum och öppnade dörren såg jag Ana och Bear hångla i sängen.
Jag log nöjt och bara kollade på dom.
Sedan harklade jag mig och deras blickar hamnade på mig.
"Ja jag är här, och ni kan skaffa ett eget rum om ni ska fördjupa det ni har börjat." Sa jag med ett höjt ögonbryn. Dom båda blev röda om kinderna. Sedan gick Bear ut och jag gick till vår WIC.
"Sååå det blev något mellan er ser jag." Sa jag där inne.
"Käften." Hörde jag Ana säga. Det fick mig att skratta.
_____________________
Okej hej, är hemma idag med. WHOO. Och ett kapitel kom till idag. Tacka mig tack. Nej men vet inte vad som ska hända nästa kapitel.
Några önskningar?
Skriv i kommentarerna eller på DM.
Har inte jätte mycket inspiration eller idéer. Bara en. Men den vet jag inte när den kommer komma. Btw ska göra om visa kapitel som jag inte är jätte nöjda med.
Kommentera och rösta!❤️

A Gangleders Heart (pause)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang