-Genevieve's perspektiv-
Vi går in i salen igen och Wolfs blick hamnar på mig direkt.
"Nå vad har ni kommit på för sorts plan då?" Sa jag och gick mot dom. (Eftersom att det är ett lååååångt bord och dom var lääääängst ut var jag tvungen och att gå hela vägen.)
Jag ställde mig vid sidan av bordet (vänster) och kollade ner på bordet. Där på bordet låg en karta.
"Vi har bestämt oss att vi ska ta fram sidan och bakdelen. Några män springer tillframsidan och skjuter ner alla som försöker hindra oss. Och dom som går på baksidan ska gå ner i källaren. Det finns en dörr där som leder ner till källaren om du fattar vad jag menar." Sa Wolf. Jag kollade på honom med ett höjt ögonbryn."Grupperna vi har valt är Grupp blå. Dom ska till framsidan och skjuta alla som antagligen kommer försöka stoppa oss. Och Grupp Röd ska till baksidan för att gå ner i källaren. I källaren finns det fängelse hålor. Där fångar sitter. Och vi har sett på kamerorna att Anastasia sitter i fängelse delen V 27 galler 11." Sa Bear och pekade på kartan och tog fram bilder på fängelse hålorna. En bild var på Ana som satt på golvet. Hennes kläder var smutsiga och hon såg rädd ut.
"Och vilken grupp ska jag vara med i?" Frågade jag.
Wolf och dom andra blev tysta.
"Varför blev ni helt tysta?" Frågade jag och la armarna över bröstet.
"Wolf du borde nog säga det till henne." Sa Bird.
"Ja det får jag väll." Sa han och kliade i nacken.
"Vadå berätta?" Frågade jag lite ilsket.
"Du är inte med i planen Genevieve, du ska vara hemma medans vi grabbar hämtar hit Anastasia." Sa Wolf med lugn röst.
"Vadå stanna hemma?! För det första! Så är detta inte mitt hem! För det andra, Ana är min bästa vän och jag SKA vara med och hämta hem henne. Och för det tredje. Jag kan kämpa som en man!!" Skrek jag.
"Genevieve, ta det lugnt! Vi hämtar hem henne. Hon kommer vara trygg med oss. Och det är säkert här än att du följer med." Sa Wolf lite irriterat.
"Nej, jag följer med oavsett vad ni säger eller inte!" Skrek jag och med det gick jag därifrån. Öppnade dörren och smällde den bakom mig. Dom kommer få ångra att jag inte följde med..Jag gick inte direkt till rummet som jag brukar vara i. Utan jag gick upp till någon övervåning som såg ut som träningsrum. Jag gick igenom där och kollade på tränings sakerna. Kanske jag kan träna för att få ut min ilska? Antingen slå på den där svarta boxning säcken. Eller springa på ett löp band.
Inget låter intressant. Men jag hörde en smäll och sprang dit jag hörde smällen.
Jag kom fram till pistolrummet. Där inne stod Noah och sköt.
(Det finns en glasruta som man kan kolla in.)
Jag öppnade dörren och hans uppverksamhet kom på mig.
"Hej hej!" Sa jag och vinkade lite fånigt med handen.
"Tjena Vieve." Sa han och torkade svetten som rann i hans panna.
"Får jag testa? Att skjuta då. Jag känner att jag måste få ut min ilska."
"Visst, varför är du arg?" Frågade han och gick till en bänk med pistoler och skott som låg där på.
"Det behöver du inte veta, fråga bara Wolf eller Bear. Det var dom som gjorde mig arg." Svarade jag argt.
"Eh.. ok? Men kom då så kan jag visa dig hur du gör." Svarade han med ett leende som gjorde att jag slappnade av lite grann.
Jag tror jag behöver lite tid med min kusin. Så varför inte passa på att öva på att skjuta med honom?Jag siktar på tavlan som är några meter bort. Jag grabbar lite hårdare runt själva handtaget. Andas in. Och ut. Sen bang! Jag tryckte på avfyrsknappen och ett skott kom i mitten. Jag log nöjt åt mig själv. Jag är ju riktigt bra på att skjuta.
"Wow, fyra gånger i rad har du skjutit i mitten. Vem har lärt dig att skjuta så bra?!" Hörde jag Noah säga bakom mig.
"Pappa lärde mig." Sa jag med en axelryckning och gick till bordet där skotten låg.Jag sköt lite mer men jag märkte inte att Noah hade sprungit iväg.
Jag sköt sista skottet och hörde någon dra ett andetag. Jag kollade dit och såg Wolf och Bear stå vid dörröppningen. Bear hade tappat hackan. Noah stod där och log nöjt. Och Wolf såg bara nöjd ut?
"Vad gör ni här? Ni distraherar mig." Sa jag och himlade med ögonen och vände mitt fokus på måltavlan framför mig."Jag vet redan att jag distraherar dig gullet." Hörde jag Wolf säga. Jag gjorde ett "pfft" ljud.
"Men du är riktigt duktig, du har ju bevisat att du kan slåss som en man Genevieve. Och jag tror faktiskt du får vara med och rädda din kompis." Sa Wolf.
Jag vände mig och kollade på dom båda killarna.
"Är det sant?"
Bear nickade. Jag log ett stort leende. Släppte pistolen och sprang och kramade Wolf. Jag stoppade mig själv och backade back.
"Eh.. sorry. Det är så tjejer gör när dom blir glada och.. äh glöm det. Jag gör inte om det ok?"
"Jag tyckte det var en mysig kram." Svarade Wolf och flinade.
"Du är bara för mycket." Sa jag och gick förbi honom.
"Jag vet!" Hörde jag Bear ropa bakom mig. Det lät som att Wolf knuffade till Bear. Det fick mig att hålla inne mitt skratt.
Nu jävlar ska vi hämta tillbaka Ana.
_____________________
Hello! Nytt kapitel och mitt påsklov är slut :( och eh ja, det där med Noah. Vi säger att han gick ifrån det där mötet.
Men iallafall. Ska försöka lägga ut 2 delar i veckan!
Fick det förslaget ett litet tag sedan (eller typ mitt tredje kapitel eller något haha)
Men vi ses nästa vecka någon gång! Har inte bestämt vilka dagar. Vilka dagar vill ni ha?
Rösta och kommentera <3
CZYTASZ
A Gangleders Heart (pause)
Dla nastolatkówGenevieve Jackson bor tillsammans med hennes pappa och sin syssling Anastasia. Hennes pappa är en gängledare och är ledare över den fasansfulla gänget Red Hearts. En dag blir Genevieve och Anastasia kidnappade och blir fångar till gänget ... Hon bl...