Kapitel 13

1.2K 28 8
                                    

-Genevieve's perspektiv-

Jag sitter i vårt rum. Bredvid mig sitter Ana med Foxs mobil i handen och läser sms:et.
"Du måste säga till Wolf Vieve. Han borde veta." Säger hon efter hon har läst klart. Jag nickar bara. Det kanske är bra att göra det.
"Du, jag vet att detta kan vara svårt men det verkar som att han är med i två gäng samtidigt och det får man ju inte. Han hjälper en av de mäktigaste gäng. Om jag var du skulle jag visa detta för Wolf." Sa hon och viftade med mobilen framför ögonen på mig.
"Jag veeet Ana! Men jag vill typ inte förråda min pojkvän.. jag menar. jag.." sa jag och tänkte igenom. Vad känner jag för honom?
"Att du älskar han?" Säger Ana men det lät mer som en fråga. Jag ryckte på axlarna och reste mig från sängen. Mina steg gick mot vårt fönster i vårt sovrum.
Anas blick brände i ryggen. Jag suckar innan jag börjar prata.
"Jag vet inte riktigt vad jag känner just nu för honom om jag ska vara ärlig. Jag var kär i honom innan men nu.. nu har mina känslor försvunnit lite. Och sen kanske jag har känslor för nån annan.." Sa jag tyst.
Jag hör hur Ana går till mig vid fönstret.
"Jag förstår men.. nu hjälper vi detta gäng. För att få frihet? Vad säger du." Jag nickade. Hon har rätt. Jag vill bara hem. Hem till min pappa. Och till min älskade bror. (Ja hon har en storebror)
"Det har du rätt i Ana, vi borde få en belöning efter att vi har hjälpt detta gäng. Alltså vår frihet." Sa jag och gick mot dörren. Vi borde få vår frihet efter detta.

Vi gick ner till soffrummet där några var. Bear var i en av sofforna och det var ju bra. Han är ju trots allt högra hand.
"Bear vi behöver prata med dig och Wolf." Sa jag. Fox som satt i en av sofforna kollade på mig med en undrande blick.
"Vad handlar det om?" Frågade Bear och lutade sig fram så att hans armar var på hans knän/ben.
"Vi ska prata om en sak, om nån i vårt.. eh jag menar ert gäng." Sa jag bestämt. Pinsamt att jag sa vårt jag och Ana blev ju faktiskt kidnappade av dom..
Bear nickade bara med ett ögonbryn höjt.
"Kom nu, vi måste gå till Wolfs kontor." Sa Ana och tog tag i Bears ena arm. Och där typ stoppade hon i rörelsen. Som sagt det är nåt mellan dom. Bear och Ana kollade in i varandras ögon.
Jag harklade mig och dom kollade på mig istället. Eller typ alla i soffrummet.
"Jag vill inte förstöra ert kärleks tid men vi skulle ju till Wolfs kontor ju." Sa jag och killarna skrattade medans Ana och Bear fick en rodnad på kinderna. Haha sött. Ana släppte Bears arm och vi började gå. Plötsligt stannade Bear upp och sa.
"Emh.. jag tror inte han är på kontoret tjejer. Han är nog i pistol salen."
"Pistol sal?! Har ni det? Jag älskar att skjuta." Sa jag glatt. Bear skrattade lite och skakade på huvudet.
Vi gick till denna sal som låg i källaren. Och mycket riktigt stod han där och skött med en pistol på en docka. (Det var glas som man kunde kolla in i rummet.)
Bear gick och öppnade dörren. Han gick in och vi följde med. Wolf vände sig om och då insåg jag att han inte hade nån tröja på sig. Jag kanske glodde lite på hans magmuskler. Men Ana stötte till mig med armbågen på min arm. Nu tackar jag Gud för att hon finns hihi.
"Ville ni nåt?" Sa Wolf och kollade på mig med en undrande blick. Jag nickade bara.
"Ja, det handlar om dina magmusk.." vad är det för fel på mig. Säger fel hela tiden!!
"Jag menar. Vi måste prata alvar om en grej. Gärna nu." Sa jag istället. Han nickade bara och nu var vi påväg till hans kontor.
_____________________
Heeeej jag lever eller typ igår kunde jag inte andas så vi åkte in till sjukhuset :)) men iallafall har vi lov!! Yaaaz!!
Tack för 480 läsare! Antagligen kommer jag ha 500 snart. Tänker göra en grej då :)
Aja kommentera och rösta❤️

A Gangleders Heart (pause)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang