Kapitel 9

1.4K 29 7
                                    


-Wolf's perspektiv-

Genevieve svimmade precis. Hon har fått ett skot i sin arm. Och det blir inte bättre hon förlorar blod. Mycket blod.
"Kör snabbare! Hon förlorar blod!" Säger jag lite panik slaget. Anastasia försöker torka blodet med sin klänning. Hon har panik i sina ögon och tårar lämnar hennes ögon.

Vi kommer precis fram till huset. Jag hoppar av i farten (en ganska låg fart).Jag springer för att öppna bakdörren där Ana och Genevieve sitter.
"Hämta sjuksystern!" Ropar jag till Bear.
"Här jag tar henne." Säger jag. Ana ger mig en blick som betyder rör-inte-min-bästa vän.
"Oroa dig inte, hon ska få hjälp." Säger jag och ger henne ett lite leende. Hon nickar och jag tar Genevieve i mina armar och springer till sjukstugan.

-Genevieve's perspektiv-

Jag öppnar ögonen och ser ett starkt ljus. Därför stänger jag dom igen. Jag hör inget förutom mina andetag. Men jag känner att det är nån mer där jag är.
Jag öppnar ögonen igen och kollar åt höger.
Jag reser mig upp så jag sitter i sängen. Jag ser ett skrivbord. Och grejer som doktorer har. Japp jag är hos en doktor antar jag.
Jag känner en smärta i min arm och det slår mig att jag blev skjuten i armen och Wolfs oroliga fina bruna ögon. Varför bryr jag mig om han?
Jag kollar där skottet var och ser bandage.
"Hur mår du?" Hör jag en röst på min vänstra sida.
Jag kollar dit och ser Fox oroliga blick.
Jag ler för att försäkra att jag mår bra. Då slappnar han av.
"Jag mår bra, men vart är vi?" Frågar jag och kollar mig omkring.
"Vi är hemma i Dark Shadows. Du är i sjukstugan." Berättar Fox och min blick möter hans blå ögon.
"Hur länge har jag varit här då?"
"Några timmar. Jag bar ut dig hit. Sen tog sjuksystrarna hand om skotet i din arm."
Jag log när han sa att han bar mig hit.
"Jag blev väldigt orolig Genevieve. Vi har just träffats men jag har verkligen starka känslor för dig." Säger Fox efter en stel tystnad.
Jag tog tag i hans hand och han kollade djupt in i mina ögon.
"Jag har också känslor för dig.." sa jag och tog en paus.
"Vill du bli min pojkvän?"Frågade jag och log.
Han nickade och log.
"Ja."
Vi lutade mot varandra och våra läppar möttes mjukt.

-Wolf's perspektiv (igen)-

Jag är påväg till sjukstugan för att se hur det är med Genevieve. Om jag ska erkänna så vet jag inte hur hon kommer reagera när jag kommer in till henne. Men vi får se.
När jag är nästan framme vid dörren kollar jag automatiskt i fönstret där hon är i (rummet då om ni inte förstod)
Där sitter hon och kysser Fox.
Mitt hjärta stannar till och samma sak med mina steg. Jag börjar backa ifrån men släpper inte blicken på dom två som kysser varandra.
Jag går mot huset igen. Arg, besviken och ledsen. Vad är det som händer med mig? Är jag avundsjuk?
————————————————
Del 9 och jag är i Norge :)
Nu fick ni också se Wolfs perspektiv. Spännande va?
Kommentera och rösta alla spökläsare!

A Gangleders Heart (pause)Where stories live. Discover now