Een paar weken vòòr de tour
Brook's pov.
"Hé, kom binnen!" roept Lauren nadat ik heb aangebeld. Ik knik en ga naar binnen. "Dus.. Wat is het grote nieuws?" vraag ik als ik voor de jongens en Lauren sta in de woonkamer. "Je mag drie keer raden!" roept Calum enthousiast. Ugh ik haat raden, dus ik raad expres maar foute dingen. "Eh.. Jullie gaan de president van Amerika ontmoeten?" Ze schudden alle vijf tegelijk hun hoofden. "Uhm.. Calum en Lauren zijn eindelijk een stel?" Ik weet allang dat Calum op Lauren is, maar ik mag dat niet zeggen van hem anders gaat hij mij 'vermoorden'. Calum werpt mij een boze blik. "Raad nou eens goed!" zeurt Michael. Iemand is hier ongeduldig, zeg. "Oké, oké, jullie gaan op tour?" raad ik verveelt.
"Ja!" roepen ze in koor. "Wacht, was dat serieus goed geraden? Gaan jullie, 5 Seconds Of Summer, op tour?" Ik kijk verbaasd naar de blije hoofden. Ze knikken alsof hun hoofden elk moment eraf kunnen vallen en gaan mij dan een groepsknuffel geven.
"Wow, wow, wow. Wacht eens, zijn jullie ook doorgebroken in andere landen?" Weer knikken de vijf blije hoofden. "Jij ook, Lauren?" vraag ik ironisch. "O, eh nee, maar zij hebben nog meer goed nieuws!" Lauren grijnst geheimzinnig. "Nou? Wat is het?" vraag ik, nadat ik ze heb los gelaten. "Je mag drie keer..." begint Luke. "Nee ik houd niet van raden, kom op, zeg het!" beveel ik quasi boos. "Oké, je mag mee op tour!" roept Ashton. Ik trek een wenkbrauw op. "Really?" Ashton knikt, "really." Ik kijk met grote ogen naar Lauren terwijl ze als een idioot staat te grijnzen. "Ja! O mijn god. Lauren gaan wij serieus op tour met hen?" Ik glimlach van hier tot Tokyo en kijk haar vragend aan. "Eh, er is nog slecht nieuws," zegt ze. Ik kijk haar afwachtend aan voordat ze zegt wat er is. "Jíj gaat met hen op tour. Ik niet, ik moet focussen op mijn studie, het is echt belangrijk voor me, Brooke!" jammert Lauren. "Néé, dus ik mag alleen op tour met.. Hén?" Ik werp een blik naar de vier jongens.
"Ja, wil je dat please doen. Alsjeblieft, het is maar voor een paar maanden. Je hebt de laatste jaren al heel hard gewerkt en geleerd en nu ben je een keertje vrij. Ik gun je het zo erg als beste vriendin, doe het voor mij," smeekt Lauren mij. Lauren begint aan mijn arm en mouw te trekken en de jongens doen mee.
"Oké, goed! Maar als ik me verveel en ik word doof van de gillende fans, ga ik naar huis!" Ik bijt op mijn lip. "Yes!" roepen ze in koor. Luke zet een liedje aan op zijn mobiel en gaat dan als een gek dansen. De rest doet mee en nou ja, dan dans je van zelf ook mee.
Begin van de tour
Een paar dagen geleden heb ik te horen gekregen dat ik met 5 Seconds Of Summer mee ga touren en mijn beste vriendin helaas niet. Ook hebben ze al bevestigd waar we naar toe gaan. Het eerste concert, die vanavond begint, is in ons geboorteland: Australië. Ze gaan in de stad Melbourn optreden, daarna gaan ze naar Nieuw-Zeeland, dan Azië, Europa en tot slot Amerika. Ik heb geen idee welke steden en landen nog, maar dat zie ik van zelf wel.
"Hoi, jij bent vast Brooke Stiles? Het buurmeisje van Ashton en de beste vriendin van Lauren Irwin?" Ik draai me om en zie een man rond de dertig jaar. "Eh, ja dat ben ik."
"Ik ben de manager van de band, Matt Emsell. Heb je er zin in, in de tour?" vraagt hij en hij steekt zijn hand uit. "Leuk u te ontmoeten en ja ik heb er veel zin in." Ik schud zijn hand. "Wil jij even naar de backstage ruimte gaan? De jongens zijn daar vast nog aan het voorbereiden. Zeg jij even tegen hen dat ze over vijf minuten op moeten?" Ik knik vriendelijk en loop naar de backstage ruimte.
Als ik daar ben zie ik dat Ashton de banaan van Luke wil pakken terwijl Calum Michael achterna rent. Ik lach hard als ik ze zo zie. De jongens stoppen met wat ze aan het doen zijn en kijken verbaasd naar mij. Ze maken een wenkbrauwwiebel en doordat ik die wenkbrauwwiebel en die verbaasde gezichten zie, moet ik harder lachen. Ik krijg tranen en val op de grond van het lachen. Als ik uitgelachen ben sta ik eindelijk op en kijk ik de jongens aan met een serieus gezicht. ''Ahum, jullie moeten bijna op,'' vertel ik.
JE LEEST
5 Seconds Of Exchange [Dutch]
Fanfiction! (Aan het verbeteren) 5 Seconds of Summer, wie kent ze niet? Nou.. Brooke kende ze voordat ze beroemd werden. Brooke is de beste vriendin van Lauren, het zusje van Ashton. Ze kent Ashton al heel lang, ofcourse. Na een paar jaar, als 5SOS beroemd i...