(39) Twee jaar later..

1.6K 121 10
                                    

Twee jaar later...

Brooke's pov.

''Ik houd ook van jou.'' Ik glimlach en kijk hem blij aan. Hij geeft mij een kus en gaat dan naar de jongens toe. ''Doei Brooke en Lauren!'' roepen de jongens en ze stappen de taxi in. Lauren en ik gaan hen uitzwaaiten en als de jongens uit ons zicht verdwijnen gaan wij terug het huis van Lauren in. ''Dus.. Ze gaan voor de laatste keer op wereldtour?'' vraagt Lauren. ''Jep.'' zeg ik. ''Voor zeven maanden lang.'' zucht Lauren.

''Ga je Luke missen?'' vraagt Lauren. ''Ja dúh, en Ashton en Michael en Calum natuurlijk.'' zeg ik. Lauren gaat op haar bed zitten en kijkt naar de grond. ''Het is al twee jaar geleden dat onze dubbeldate hadden, weet je nog?'' vraagt Lauren. Ik kijk haar verrast aan en knik. De weken na de dubbeldate waren Luke en ik ook een paar keer op date gegaan en heeft Luke mij uiteindelijk gevraagd om zijn girlfriend te zijn. Als ik eraan terug denk krijg ik tranen van blijdschap. ''Hé wat is er?'' vraagt Lauren. ''Sorry, ik ben de laatste tijd emotioneler geworden of zo.'' zeg ik en ik veeg mijn tranen weg. Lauren knikt en kijk voor zich uit.

Ik ben niet mee op tour gegaan omdat ik me de laatste tijd niet goed voelde en besloot om thuis te blijven. De jongens natuurlijk niet zo blij. ''Ik ga even naar de toilet,'' zeg ik tegen Lauren en ze knikt.

Dit is al de zoveelste keer dat ik heb geplast vandaag. Als ik terug kom naar Lauren voel ik me misselijk en ga op Lauren's bed liggen. ''Hé wat is er toch?'' vraagt Lauren bezorgd. ''Ik weet niet ik voel me de laatste tijd niet zo lekker,'' antwoord ik.

Lauren gaat naar beneden en komt later terug met fruit. ''Hier neem fruit, dat is gezond voor je.'' zegt ze en ze geeft mij een mandarijn. Ik pak hem aan en eet het op. Er komt opeens een misselijke smaak in mijn mond en ik sta meteen op en ren meteen naar de badkamer van Lauren en geef in de toiletpot over. Lauren komt er ook en draait haar hoofd meteen om.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

''Brooke?'' vraagt Lauren een paar uur later nadat ik overgegeven heb. ''Ja?'' antwoord ik. ''Wat was de laatste keer dat je ongesteld bent geweest?'' vraagt Lauren. Ik denk na en ik weet het niet meer. ''I-ik  weet het niet meer.'' antwoord ik. ''Jij en Luke hè? Ehm, hebben jullie het ook wel veilig gedaan toen jullie liefde gingen maken als je snapt wat ik bedoel?'' vraagt Lauren bezorgd. Ik frons mijn wenkbrauwen en knik. ''Ja.. Ik denk het hoezo?'' vraag ik. ''Ik heb opgezocht wat er met je aan de hand kan zijn en.. Hier lees zelf maar.'' Lauren overhandigd mij haar laptop en ik begin te lezen.

Een paar symtomen van zwangerschap

1) Je bent snel misselijk;

2) Je bent sneller moe;

3) Je hebt pijn in je onderbuik;

4) Je hebt hoofdpijn;

5) Je moet vaker plassen;

6) Je bent emotioneel

''Shit.''

~~~~~~

Ik lig op Lauren's bed terwijl Lauren een zwangerschaptest koopt voor mij. Ik voel me misselijk en heb hoofdpijn.

''Brooke?'' Ik open mijn ogen en zie lauren met twee doosjes in haar handen. Meteen lga ik op staan en Lauren geeft me één van de twee doosjes. ''Waarom twee?'' vraag ik. ''Altijd voor de zekerheid, misschien is de ene mislukt of kapot ofzo iets.'' zegt ze. Ik knik en ga naar de badkamer en sluit de badkamerdeur.

Ik neem een diepe zucht en volg de instructies.

''Brooke? En?'' Lauren klopt op de deur na tien minuten en ik blijf naar de zwangerschaptest kijken. Ik moet afwachten totdat er één of twee streepjes komen te staan. Ik open de deur en Lauren komt binnen. ''Lukt het?'' vraagt ze. ''I-ik moet nog wachten.'' zeg ik. Lauren knikt en kijk op de wastafel. ''Brooke?'' stottert ze. ''Ja?'' vraag ik. ''J-je bent positief.'' Lauren knikt naar de wastafel met de zwangerschaptest erop.

Mijn ogen worden groot en ik ga naar de wastafel. Ik pak de zwangerschaptest met trillende handen op en zie inderdaad twee streepjes, wat betekent dat het positief is. ''Ik snap het niet.. Luke en ik zijn altijd veilig geweest.'' Ik schud mijn hoofd en laat de zwangerschaptest vallen. Er komen tranen en Lauren geeft me een knuffel en sust me gerust. ''Ik zal voor de zekerheid nog een keer de zwangerschaptest doen, misschien is het verkeerd.'' stelt ze voor.

Ik knik en loop snel naar Lauren's kamer om vervolgens het andere doosje te pakken om de test opnieuw te doen.

~~~~~~~~~~~~~

Eén dag later

''Brooke Stiles!?'' roept de vrouw en ik sta op en volg haar. Ik ben bij de dokter en vraag voor hulp over zwangerschap. De testen van gisteren zeiden allebei dat ik positief was dus heb ik meteen een afspraak geregeld. ''U mag hier plaats nemen, de dokter komt er zo aan.'' vertelt de vrouw en ik knik. Ik ga zenuwachtig zitten en wacht op de dokter.

Als de dokter er is steekt ze haar hand uit en ik schud haar hand. ''Dus.. Vertel wat er is.'' Ik zucht en vertel het haar.

Ik loop het gebouw uit en hoor de ringtoon van mijn telefoon. Laat het alsjeblieft Lauren zijn en niet Luke.

Ik neem, zonder te kijken wie me belt, op en zeg: ''Hallo? Met Brooke?''

''Hey schat.''

A/N Oeh al bijna het einde van dit verhaal!

[versie 1]

5 Seconds Of Exchange [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu