(15) Muzikale, turquoise hond.

2.8K 145 10
                                    

[De data's van de tour zijn niet echt maar gewoon verzonnen]

Brooke's pov.

Nadat Ashton naar de badkamer is gelopen komen Luke, Calum en Michael binnen. ''Hey!'' begroet Calum. Hij kijkt rond in de kamer. ''Waar is Ash?'' vraagt hij nadat hij Ashton niet ziet. Ik wijs naar de badkamer en maak een gebaar dat ze stil moeten zijn.

''Niemand hoef het te weten over-' hoor ik Ashton praten. Ik maak de deur open en de jongens en ik stappen naar binnen. ''Niemand hoeft het te weten over wat?'' vragen we alle vier tegelijk aan Ashton. ''Ashton? Ashton hallo?'' Hoor ik Gemma's stem vanuit Ashton's mobiel. ''Ik bel je later,'' sist hij tegen zijn mobiel en hangt dan op. ''Nou?'' Calum kijkt fronsend naar Ashton. ''Nou.. Niemand hoef het te weten over-'' Ashton werpt een blik naar mij, ''- wat ik ga kopen voor Brooke's verjaardag.''

Ik frons mijn wenkbrauwen. ''Het is nog lang geen 22 juli hoor,'' zeg ik verbaasd. ''Brooke serieus? Je bent volgende week zaterdag jarig,'' zucht Ashton. ''Niet?'' Ik frons mijn wenkbrauwen. ''Wel?'' zeggen de jongens in koor. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat het inderdaad al bijna 22 juli is. ''Nou, leuk maar ik denk dat het heel saai gaat worden,'' zeg ik zuchtend en ik loop weg.

Ik kan me precies nog herinneren hoe mijn 17e verjaardag eruit zag. Ik ging naar beneden, met mijn pyjama nog aan, en opeens gingen mijn ouders partypoppers schieten en kwamen mijn vrienden tevoorschijn achter de banken en gingen ze 'happy birthday' voor mij zingen. Dat was zo awkward, want ik had een bad hairday en een kinderachtige pyjama aan. Ugh, ik schaamde me dood. Maar ik vond het ook jammer omdat Ashton en de band op tour met One Direction was. Maar nu vier ik alleen mijn verjaardag met hun vier, inclusief iemand waarmee ik niet weet hoe ik tegen diegene moet gedragen. 

Luke's pov.

Nadat we nog hadden geoefend op het podium loop ik naar Matt toe. ''Hey Luke!'' roept Matt. ''Hey Matt, ik had een vraagje,'' zeg ik. ''Wat is je vraag?'' 

''Nou, eh Brooke wordt volgende week zaterdag achttien, dus ik dacht misschien kunnen we een supriseparty organiseren?'' 

''Ja leuk! Ik stuur ook een paar fotografen dan want je moet doen alsof je het helemaal alleen voor het feestje hebt gezorgd. En je moet haar een super cadeau geven, dan vinden alle meisjes je een perfecte vriendje, wat beter is voor de fame.'' Matt knipoogt naar me. ''Ik stuur jullie wel een bericht waar we zaterdag zijn dan kan Ali kijken waar we iets kunnen huren. De rest regel jullie zelf maar, de taart kan je gewoon door geven aan Lou want zij is geobsedeerd met feestjes, waaronder ook taarten.''

Ik knik en bedank hem. Hij knikt dan ook en loopt weg. Ik loop naar de jongens en vertel ze wat Matt allemaal zei.

Na de show

 Ik ben super moe en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik voel me slaapdronken en had tijdens het optreden last van hoofdpijn. Jetlag, snap je? ''Jongens, welke taart zullen we bestellen voor Brooke?'' vraagt Michael terwijl hij op zijn mobiel zit. ''Geen idee, dat moeten we aan Ash vragen want hij kent haar langer,'' vertelt Calum. ''Kom op, we waren toch ook al één keer bij haar verjaardag geweest? Wat voor taart kreeg ze ook alweer?'' vraag ik dan.

''Luke je weet dat ik niet zoveel onthoud laat staan hoe een taart van een jaar of twee geleden eruit zag,'' zegt Michael serieus. ''Oké we laten de taart wel aan Lou over, we moeten nog bedenken wie er allemaal komen,'' zucht Calum.

''Ik denk sowieso niet de ouders van Brooke en Lauren en haar vrienden die in Australië wonen, want dat is nogal ver vliegen,'' zeg ik. Calum begint met zijn vingers te tellen. ''We blijven tot morgen in Tokyo en dan gaan we gelijk na de show naar het vliegveld en vliegen we naar Europa. Dus we komen waarschijnlijk woensdag aan in,'' Calum denkt na. ''Volgens mij Engeland?'' zegt Michael. ''Ja Engeland.'' Calum knikt.

''Donderdag gaan we ons concert pas geven in Londen en dan vertrekken we naar Manchester. Vrijdag gaan we in Manchester een concert geven en zaterdag hebben we een signeersessie om twee uur 's middags ofzo. Dus in de avond kunnen we gewoon Brooke's feestje vieren,'' vertelt Calum terwijl hij naar het plafond kijkt, vast om na te denken. 

''Wat heeft dat te maken met wie er allemaal komen?'' vraagt Michael. ''Niks, maar ik wilde het even duidelijk maken.'' Calum rolt met zijn ogen.

Het verbaast me dat Calum die data's kan onthouden. ''Kennen we iemand in Manchester eigenlijk? Of in Engeland ergens?'' vraag ik mezelf hardop. ''Is One Direction al op hun eigen  tour?'' vraagt Michael. ''Gèèn idee,'' antwoordt Calum. ''We kunnen het hen misschien vragen, ze houden toch van feestjes?'' vraagt Michael. ''Ik heb gèèn idee,'' herhaalt Calum weer.

''Dit is moeilijker dan ik dacht, een feestje regelen,'' zucht ik. ''Ashton moet ook hier zijn eigenlijk,'' zegt Calum geërgerd.

''Waar is hij eigenlijk? Ik zag hem na de show niet meer.'' Michael kijkt om zich heen. Calum en ik halen onze schouders op.

Ashton's pov.

Ik loop met Ali in de stad om te kijken wat we kunnen kopen voor Brooke's verjaardag.

Een halfuur eerder

De show is afgelopen en ik ga naar Ali, in de backstage ruimte. ''Ali!'' roep ik. Ali draait zich om en glimlacht. ''Hé Ashton,'' begroet ze mij. ''Wil je gelijk mee naar een paar winkels? Ik moet wat kopen voor Brooke's verjaardag,'' vraag ik en ik kijk om me heen. ''Eh maar natuurlijk?'' antwoordt ze. ''Mooi kan je nu meteen gaan?'' vraag ik snel. ''Ehh,'' ze kijkt in haar agenda. ''Ik moet nog een paar dingen regelen voor het concert in Londen,'' zegt ze dan. Ik kijk beteuterd naar haar. ''Maar dat kan ik na het winkelen ook doen,'' glimlacht ze.

''Dank je!'' roep ik. ''Ik zeg wel even tegen Matt dat we gaan oké?'' Ze wijst met haar duim naar links, waar Matt staat te praten met iemand. Ik knik. 

Heden

''Ali je bent een meisje en Brooke ook, dus wat vinden meisjes leuk?'' vraag ik terwijl ik naar de etalages kijk. Godzijdank heb ik nog geen fans ontmoet. ''Eh.. Dat verschilt per meisje, jij kent haar langer dan ik, dus wat vindt ze allemaal leuk of waar houdt ze allemaal van?'' antwoordt Ali. 

''Ze houdt van honden en haar lievelingskleur is turquoise,'' zeg ik vastberaden. Ik kijk rond en merk nu pas dat Tokyo echt een coole stad is. ''En?'' Ali gebaart dat ik verder moet praten. ''Ze houdt van muziek en eh.'' Ik begin na te denken over wat ze nog meer leuk vindt.

''Waar is ze fan van?'' vraagt Ali als ik na een tijdje aan het nadenken ben. ''5 Seconds of Summer, dúh.'' Ik rol ironisch met mijn ogen. ''Wat leuk! Maar nee serieus waar is ze fan van?'' vraagt Ali nog een keer. ''Dat.. Weet ik niet.'' zucht ik. Ali face palmt zichzelf en zucht. ''Serieus, je kent haar langer dan vandaag.''

Ik kijk zwijgend naar de grond.

''Maar goed, we gaan op zoek naar iets muzikaals, hondachtig en turquoise kleurig.'' Ali trekt me mee naar een winkel.

A/N Waah bijna 2k reads! Met nadruk op bijna. Haha (-:

En trouwens, bedankt voor de mensen die een kijkje hebben genomen op mijn nieuwe boek :-D

x

- verbeterd 29 jul 2014 & 22 aug 2016

5 Seconds Of Exchange [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu