(18) Tosti gesprek en nachtmerrie

2.7K 144 8
                                    

Brooke's pov.

Ik zie dat Ashton het podium aan komt rennen met zijn drumsticks in zijn handen. Ik lach in mezelf en glimlach dan als ik Ashton zie drummen. Als ze een ander liedje beginnen te spelen hoor ik de deur van de backstage ruimte open gaan.

Ik zie een zombie Ali voor me staan terwijl ze veel tassen vasthoudt. Ik loop naar haar toe en pak de tassen aan, zonder wat te zeggen.Ik leg de tassen op een tafeltje en leidt Ali naar de sofa. ''Ali! Je ziet er vreselijk uit!'' roep ik. Ali rolt met haar ogen. ''Bedankt Brooke dat wilde ik net nou even horen,'' zegt ze dan. ''Sorry! Waarom gingen jij en Ashton nou midden in de nacht naar de winkels?'' vraag ik nieuwsgierig.

''Argh hij wilde dat, vraag me niet waarom maar ik had ook kleding nodig want ik was mijn andere koffer vergeten bij het vliegveld,'' zucht ze. Ik weet niet of ik haar moet geloven, maar ik wil niet verder vragen omdat ze nogal chagrijnig klinkt.

''Oh oké, moet je wat eten? Jeetje jullie hebben meer dan twaalf uur gelopen of zo, heb je wel gegeten of heb je wel überhaupt geslapen?'' Ik kan echt een interviewer van beroep worden. 

''Ja graag, ja dat weet ik, nee en nee,'' antwoordt ze. ''O mijn God Ali,'' is mijn antwoord en ik ren naar de mini koelkast om iets te pakken. ''Mijn voeten zitten denk ik vol met blaren,'' jammert ze. ''Waarom nam je je telefoon niet op?'' vraag ik terwijl ik tosti's voor haar maak.

''Mijn mobiel was leeg en Ashton was zo dom om zijn mobiel in het hotel te laten liggen!'' Ik frons mijn wenkbrauwen en leg de tosti's op een bord en geef het aan Ali. ''Ah eten, dank je Brooke, als er iets is wat ik kan doen..'' bedankt Ali me voordat ze de tosti's op eet.

''Eerlijk gezegd, ja.. Ik wil wat vragen,'' begin ik twijfelend. Ali stopt met eten en kijkt me aan. ''Nou?'' vraagt ze met volle mond. ''Heeft Ashton nog wat gezegd of gedaan ofzo toen jullie aan het winkelen waren?'' vraag ik nieuwsgierig. ''Ehm nee,'' antwoordt ze nadenkend. Ik word teleurgesteld door haar antwoord. ''Kijk niet zo somber, joh. Ik heb ook een vraag voor je,'' zegt Ali.

''Oja? Wat dan?'' vraag ik. ''Wat wil je voor je achttiende verjaardag?'' vraagt Ali. ''Achttiende verjaardag? Ik hoef niks joh! Het is toch me achttiende verjaardag, niks bijzonders aan.'' Ik haal mijn schouders op. ''Hallo! Je word áchttien, wat betekent dat je volwassen wordt en in elke film in de bioscopen mag! Je mag alcohol, je mag auto rijden je mag bijna alles!'' roept Ali enthousiast. 

''Mweh,'' is mijn antwoord. ''Mweh? Hoezo 'mweh'? Ik zorg ervoor dat het je beste verjaardag wordt!'' roept Ali. ''Ali dat hoeft niet!'' Ik schudt snel met mijn hoofd. ''Doe alsjeblieft geen moeite,'' vertel ik haar.

Luke's pov.

We zitten in het vliegtuig op weg naar Londen! We hebben besloten om een súper groot feest te geven, ook al kent bijna niemand echt Brooke, maar we gaan zoveel mogelijk mensen uitnodigen voor haar feest. We hebben al een zaal gereserveerd en ook nog wat hapjes. Ik hoop dat Brooke het leuk gaat vinden.

Ik zit momenteel naast Ashton, voor de eerste keer. Brooke zit vooraan naast Michael en Calum zit alleen. Ik kijk naar Ashton en zie dat hij naar de wolken kijkt. Hij moet zo nodig weer naast het raam zitten. Naast het raam zitten is altijd leuk, ik bedoel je ziet de wolken en het is gewoon rustgevend.

''Ash,'' fluister ik. Ashton draait zich om en kijkt me aan. ''Wat?'' vraagt hij. ''Hoe gaat het?'' vraag ik droog. ''Goed?'' Ashton kijkt me verward aan. ''Oké.'' 

''Wat is er?'' vraag Ashton. ''Niks? Ik vroeg alleen hoe het ging met je.'' Ik haal mijn schouders op. Ashton kijkt me achterdochtig aan en gaat dan weer uit het raam kijken.

Ik word langzamerhand moe en doe mijn ogen dicht.

-

Ik open mijn ogen en kijk naar mijn vingers. Ze zijn zo lang, what the ... Wacht waarom kijk ik naar mijn vingers? Ik loop naar de spiegel en kijk daarin. Waarom heb ik gekleurd haar en tattoeages boven mijn borst? Zijn dat niet Calum's tattoeages? En is dat niet Michael's haar? Ik raak mijn haren aan. Ik leun naar voren om mijn gezicht goed te bekijken.

Waarom heb ik make-up op? Ik kijk alweer naar mijn vingers. Wacht een even.. Ik heb de vingers van Ashton! Ik raak in paniek en struikel over mijn lange benen als ik naar achteren loop. "Hahahahaha," hoor ik iemand lachen. Ik kijk naar boven en zie hoofden rond mij zweven. En het enge is... Het zijn mijn eigen hoofden.

"Word wakker Lukey," lacht een Luke. "Wakker worden Luke," zegt er een andere Luke.

-

"Luke word wakker," zegt er iemand en diegene schudt me wakker. "Hmmf," mompel ik. "Luke wakker worden!" Ik open langzaam mijn ogen en zie Ashton. "Wat?" Snauw ik. "Had je een nachtmerrie ofzo? Je praatte in je slaap en wat je allemaal zei was eerlijk gezegd eng," vraagt Ashton. "Wat zei ik allemaal dan?'' vraag ik nieuwsgierig. 

''Nou-'' ''Je vroeg aan jezelf waarom je vingers zo lang waren en waarom je gekleurd haar en tatoeages had. Ook vroeg je waarom je make-up op had en je zei ook nog iets van waarom er hoofden rond jou zweefden,'' onderbreekt Brooke Ashton.

''Ik kon dat zelf ook zeggen hoor,'' snauwt Ashton. ''Maar ik was sneller dan jij.'' Brooke kijkt hem speels aan. ''Ik was aan het nadenken.'' 

''Je dacht niet snel genoeg na dan,'' antwoordt Brooke. ''Houd op met katten tegen elkaar.'' bemoeit Calum zich ermee. ''Bemoei je er niet mee,'' zegt Ashton bot.

Ik rol met mijn ogen. Kleuters.

Holy shit, bijna (nadruk op bijna) 3k reads :D

- verbeterd 08 aug 2014 & 23 aug 2016

5 Seconds Of Exchange [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu