(35) Back in Sydney en de waarheid

1.7K 122 10
                                    

Een paar leuke maanden later...

Brooke's pov.

Het is al een paar maanden later en we zijn bijna weer terug in Australië. We hebben kerst en oud en- nieuw gevierd in Amerika, omdat we geen tijd hadden om terug te gaan naar ons moederland. Ik heb een tijdje lang nagedacht en advies gevraagd aan Calum en Michael en ga, denk ik, na een paar dagen nadat we eindelijk thuis zijn, Ashton vertellen wat ik allemaal voor hem voelde.

De laatste paar dagen waren erg druk en stressvol. Ali gaat naar Perth in plaats van Sydney, want haar ouders en familie wonen in Perth dus ze gaat niet met ons mee.

Trouwens, de eerste date van Michael en Ali verliep goed, zei Ali. Natuurlijk hebben die twee meerdere date's gehad samen. Ze hebben samen een soort 'flow' relatie samen.

''Hey Brooke,'' Luke port mij aan mijn zij en ik kijk geïrriteerd op uit mijn gedachtes. ''Wat?'' vraag ik chagrijniger dan ik dacht. ''We gaan landen, maak je riemen vast.'' antwoordt hij. Ik ga recht op zitten en maak mijn riem vast.

--- 

Als we zijn geland, gaan we gelijk naar de baggages en door de douane door. ''Oké is iedereen compleet?'' vraagt Joë. ''Jep,'' roepen we tegelijk. Voordat we naar buiten willen gaan zijn er, natuurlijk, een menigte meisjes die staan roepen en duwen. De jongens mogen snel op de foto met de fans en ik gaan alvast naar de taxi, terwijl niemand mij ziet.

''Hallo Sydney,'' mompel ik. Ik stap de taxi in en wacht op de jongens. 

Als de jongens er eindelijk zijn, gaan we met twee taxi's ( omdat één taxi niet genoeg is voor acht man ) naar huis. ''Op naar huis,'' denk ik dan.

+-+-+-

Wanneer we eindelijk thuis zijn, nemen we afscheid van Joë, de andere bodyguard die blijkbaar Derek heet, en Matt. ''Hey jongens, pas goed op jullie zelf hè?'' zegt Matt terwijl hij ieder van ons apart een knuffel geeft. ''Jij ook!'' roept Calum snel. Calum kan blijkbaar niet wachten om Lauren weer te zien. ''Matt, hoe zit het nou tussen de 'relatie' tussen mij en Luke?'' vraag ik terwijl Matt mij als laatst een knuffel geeft.

''Jullie moeten het nu zelf uit zoeken. Je kan me altijd bereiken natuurlijk, ik ben er altijd.'' Hij knipoogt en gaat weer terug naar Joë en Derek. ''Joë ik ga je missen buddy,'' zegt Michael terwijl hij nep huilt. ''Ik jou ook.''

Wat een drama allemaal.

We zwaaien Matt, Joë en Derek uit en lopen in Ashton's huis binnen, waar al onze ouders zich verzamelden.

En tja, wat verwacht je dan.. Natuurlijk veel blije gezichten met tranende ogen van blijdschap, iedereen wordt opeens een knuffelaar en gaat blij de namen roepen.

Ik ga naar mijn ouders en vertel natuurlijk alles.

~=~=~=

Ashton's pov.

Het is al een paar dagen later en ik heb eindelijk rust. Brooke zei dat ze me wilde gaan spreken dus ze komt straks naar mijn huis, wat niet eens één minuut lopen is omdat haar huis letterlijk naast het mijne ligt. Ik heb gelukkig geen last meer van jetlag, want argh wat háát ik jetlag.

Calum en Lauren zijn ergens naar toe, waarschijnlijk naar de bioscoop ofzo. Harry, mijn broertje, is naar één van zijn vriendjes toe en mijn ouders zijn de stad in om iets te halen. Ik ben dus home alone en wacht geduldig af wanneer Brooke komt en ik zit ook na te denken wat ze wilt gaan vertellen.

''Doe open Ashton!'' hoor ik Brooke roepen terwijl ze op de voordeur zit te bonken. Ik schrik wakker en besef dat ik in slaap ben gevallen. Ik loop snel naar beneden en zie Brooke's rechterhand door de brievenbusklepje. Ik lach en doe de deur snel open. ''Hè hè, na duizend jaar toch eindelijk geopend?'' grapt ze. 

Ik knik gapend en doe de deur achter me dicht en loop daarna Brooke achterna, naar boven.

''Dus, wat wilde je vertellen?'' vraag ik nieuwsgierig als we in mijn kamer zijn. Brooke zit op mijn bureaustoel en ik lig op mijn bed terwijl ik mijn hoofd op mijn rechterhand steun en haar afwachtend aan kijk. ''Nou..'' begint ze. ''Ja?''

''Ehm, ik moet je wat vertellen.'' vertelt ze. ''Ja, dat weet ik, daarom ben je hier.'' zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. ''Nou kijk het zit zo.'' Ze frunnikt zenuwachtig aan haar shirt.

''Wat is er nou? Je weet dat ik je beste vriend ben en dat je me alles kan vertellen, toch?'' zeg ik en ik ga weer recht op zitten. ''Ja, weet ik Ashton. Maar het is nogal gênant als ik het vertel en ik wil niet dat het awkward tussen ons wordt ofzo, snap je?'' zegt ze.

Ik knik begrijpelijk. ''Oké vertel maar, het wordt niet awkward of iets, vertrouw me maar.''

Ze zucht en begint te vertellen. ''Ik heb je al een tijdje, naja een tijdje? Een lange tijd heel erg leuk gevonden, en dat bedoel ik dan ook echt leuk leuk snap je? Maar ik durfde het nooit te vertellen en daarom deed ik soms afstandelijk of jaloers. Ik wilde niet dat onze vriendschap verbrook.'' Begint ze met vertellen.

^-^-^-^-^

Brooke's pov.

Als ik klaar met vertellen ben zucht ik nog eens diep en kijk hem nerveus aan. Zijn wenkbrauwen staan omhoog en zijn ogen kijken verward. ''Brooke..'' begint hij na een lange stilte. ''Het spijt me.'' Ik verbreek onze oogcontact en kijk weg. ''Het geeft niet, ik begrijp het.''

Ik kijk op en zien hem een zwakke glimlach geven. ''Hoe zit het nu tussen ons? Ik bedoel, zijn we dan nog steeds vrienden of eh..'' Stamel ik. Ashton lacht en kijkt naar beneden. ''Brooke we zijn altijd al beste vrienden geweest, en het blijft ook zo, maakt niks uit wat er gebeurd.'' antwoordt Ashton. Ik glimlach, loop naar hem toe en geef hem een knuffel.

''Wist je dat Luke jou misschien leuk vindt?'' begint Ashton nadat we elkaar los laten van de omhelzing. ''Huh? Echt?'' vraag ik verbaasd. ''Ja, volgens mij wel, toen je in coma lag vertelde hij een heel verhaal hoe hij je voor het eerst ontmoette enzo, dat was toen bij mij thuis weet je nog?'' vraagt Ashton. Ik denk na en weet het nog. ''Oh ja.''

''Maar, als het niet erg is, ik wil gaan slapen.'' grijnst Ashton. Ik zucht rollend met mijn ogen en geef hem nog een knuffel voordat ik weg ga.

Ik kijk op mijn horloge en zie dat het nog niet eens half drie is.

Hmm, nog tijd voor om naar Luke te gaan.

*-*-*-*-*

a/n halloo mensen. Ja ik leef nog hoor.

Het verhaal is bijna afgelopen ^0^

stayyyyyyyyyy beautifullll and weird :)

[versie 1]

5 Seconds Of Exchange [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu