(40) Mini Hemmings

1.7K 119 8
                                    

Luke's pov.

''Hey schat.'' zeg ik door de telefoon. ''H-hey.'' zegt Brooke. ''Wat is er?'' vraag ik. ''Huh? Oh nee er is niks, ben je veilig aangekomen?'' vraagt ze. Ik frons en zeg ja. ''I-ik..'' begint Brooke. ''Wat is er?'' vraag ik nogmaals. Ik hoor haar diep zuchten. Ik voel angst op komen en houd mijn mobiel steviger. ''Brooke? Wat is er?'' vraag ik bezorgd. ''I-ik.. Er is niks, ik mis je gewoon.'' zucht ze. Ik glimlach en vertel haar dat ik haar ook mis. "Gaat het al beter? Ik maak me echt zorgen om je." zeg ik. "Het gaat al beter," antwoordt ze.
"Oké mooi zo," zeg ik achterdochtig. "Hey Luke?" vraagt Brooke. "Ja?" "Ik moet gaan, ik bel je straks?" zegt Brooke. "Ja, is goed. Wees voorzichtig en groetjes aan Lauren van Calum!"

Ik hang op en loop naar de jongens. We zijn nu in Perth en hebben morgen een optreden. "Hey," begroet Michael me. Ik begroet hem terug en ga bij hen zitten op de sofa. Ik kijk voor me uit en heb een vermoeden dat er is iets met Brooke. "Luke wat is er?" merkt Calum op. Ik schud mijn hoofd. "Ik weet niet, Brooke gedroeg zich raar toen we gingen bellen daarstraks." vertel ik. "Ze voelde zich de laatste tijd toch niet zo goed? Misschien is ze in haar periode. Je weet wel met bloed dat uitstroomt uit de v..." zegt Michael. "- Michael, ik weet wat het is geen details graag." onderbreek ik Michael.

"Het is vast niets," Ashton gunt me een blik dat het wel oké is. "Ik maak me zorgen," mompel ik. "Niet zo achterdochtig, bel haar straks anders terug." adviseert Calum. Ik knik kort en luister met de jongens mee wat Michael te vertellen heeft.

"Oké dus voor de laatste keer wil ik mijn haren gaan verven," zegt Michael. "Je bent al bijna kaal, ik zou het niet doen, maat." zegt Ashton. "Yolo." "Serieus? Ben je niet te oud voor dat woord?" vraagt Calum. "Ik heb swag," antwoordt Michael. "Stop maar." zeg ik. "Oké, maar in ieder geval. Ik wil mijn haren nu alle kleuren van de regenboog verven." vertelt Michael. "Succes," grinnikt Calum, "met kaal zijn."

///////////////////////

Brookzzz❤️: Facetimen? x
Ik antwoord meteen op Brooke's berichtje en open FaceTime. Ik bel haar en na een paar keer overgaan neemt ze op en zie ik haar mooie gezicht. "Hey," begroet ik haar met een glimlach. "Hey," begroet ze me terug met een zwakke lach. "Brooke, vertel wat er echt aan de hand is." beveel ik haar. Ze zucht diep en begint te vertellen.

"Hoe zou jij het vinden als er een mini Luke of mini Brooke hier rond rent?" Vraagt ze. Ik frons en kijk haar vragend aan. "Super leuk natuurlijk!" antwoord ik eerlijk. "Het lijkt me echt leuk om een jongetje te hebben, dan kan ik hem leren hoe hij met meisjes om moet gaan, of een meisje en haar te beschermen en mijn muzieksmaak met haar te delen." ratel ik verder. "Dat lijkt me echt awesome. Maar wat is er dan?" vraag ik.

Brooke's pov.

Mijn glimlach wordt groter als ik Luke enthousiast zit te praten. "Dat lijkt me echt awesome. Maar wat is er dan?" vraagt hij. Ik ben de hele dag al zenuwachtig geweest over hoe ik het hem zal moeten vertellen, maar dat hoefde ik niet te zijn. "Ehm... Er komt over negen maanden een mini Luke of mini Brooke in het huis." Ik glimlach. "J-je bent zwanger!?" roept Luke. Zijn ogen glinsteren en worden groot. "Ik ben zwanger," ik knik. "Brooke ik houd van je! Wauw, ik kan het niet geloven." vertelt Luke.

Ik lach om zijn enthousiaste gedrag. "Ik wou dat ik bij je kon zijn, kijken hoe je buik alsmaar groter wordt, je beschermen." Er rolt een traan over Luke's wang. "Brooke beloof me dat je voorzichtig bent," zegt Luke. "Ik beloof het, Luke Hemmings."
"Ik kan het echt niet geloven! Weet je al of het een meisje of jongen wordt?" vraagt Luke. "Nope, ik heb besloten dat als je terug bent dat we samen gaan kijken." antwoord ik. "Wauw.. Een mini Hemmings komt eraan." Luke's glimlach wordt maar groter.

"Wacht! Ik moet het aan de jongens vertellen!" roept Luke. Hij loopt naar een kamer en richt het beeldscherm op de jongens die televisie zitten te kijken. "Jongens!" roept Luke. De jongens draaien zich verbaasd om en kijken in de camera. "Zit je een Keek te maken?" vraagt Ashton. "Nee Brooke en ik zitten te FaceTimen maar ik wil Brooke laten zien hoe jullie gezichten eruit zien als ik jullie wat vertel." vertelt Luke enthousiast.

Ik grinnik en blijf kijken. "Nou?" vraagt Calum. "Er komt een mini Hemmings!"

Calum's pov.

"Er komt een mini Hemmings!" roept Luke. Mijn ogen worden groter en knipper een paar keer. "Echt?" vraagt Michael recht in de camera. "Ja!" horen we vanuit Luke's mobiel. "Wauw, gefeliciteerd maat!" Michael geeft Luke een bro-hug en gaat weer zitten. "Ik word oom!?" roept Ashton blij. We horen Brooke grinniken en Luke knikt. "O mijn God," fluister ik. Ik ga naar Luke toe en geef hem een stevige knuffel. "Gefeliciteerd," zeg ik tegen Brooke en Luke. Ashton geeft Luke als laatst ook een knuffel en we praten nog verder.
"Oh weet je wat ook leuk lijkt? Oom Michael gaat kleine Hemmings zijn of haar haren verven! Oh wauw dat wordt leuk!" roept Michael. "Nee Michael!" roept Brooke en we lachen.

Luke's glimlach is groter dan ooit van te voren en ik ben super blij voor hem. "Hopen dat mini Hemmings niet sprekend op Luke gaat lijken, want ik kan niet volhouden met Luke in één kamer, laat staan twee Hemmings'sen." grinnik ik. Luke rolt lachend met zijn ogen en port me in mijn zij. "Bereid je er maar alvast op, meneer Hood." zegt Brooke vanuit de mobiel. "Zal ik doen, zal ik doen."

A/N Aah! Nog een epiloog en dan is het afgelopen! :(
[versie 1]

Ps. ik hou van comments ;))

5 Seconds Of Exchange [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu