Warning: de stad 'Mountaindue-City' bestaat NIET in het echt.
Luke's pov.
We zijn al een tijdje onderweg naar Mountaindue-City. Met ''we'' bedoel ik Ashton, Calum, Michael, Joë, John en Ali. Calum en Ashton beveelden Lauren om in het hotel te blijven omdat het te ''gevaarlijk'' was, want Mountaindue-City is een afgelegen stad waar alles gesloopt is en niemand meer woont.
Flashback 3 jaar geleden.
''Als ik wraak op je wil nemen, zou ik Aleisha naar Mountaindue-City kidnappen en haar in dát gebouw,'' Jack wijst naar een gebouw die bijna op instorten gaat, ''gevangen houden totdat je haar terug vindt of doet wat ik wil.'' Jack grinnikt en ik rol met mijn ogen.
''Ja hoe dan? We wonen in Australië en Mountaindue-City ligt in Engeland.'' vraag ik. ''Hmm, dat zien we nog wel dan. Straks wordt je beroemd met je stomme bandje en ga je optreden in Engeland en op dat moment heb je een vriendin?'' hij plaagt me en ik duw Jack op de grond. Ik sla hem plagend. ''Auw! Oké grapje, grapje!'' roept hij lachend.
Einde flashback.
''Luke?'' Ik kijk op en zie Ali voor me ogen zwaaien. ''Huh? Ja?'' Ik kijk haar vragend aan. Ze knikt naar de weg, ''we zijn er bijna.''
Ik kijk uit het raam en krijg meteen rillingen als ik de gesloopte gebouwen en huizen zie. ''Brr, net een spookstad.'' mompelt Calum. John en Joë zitten voorin de bus en Michael, Calum, Ali, Ashton en ik achterin.
We belden gelijk Joë en John of ze zo snel mogelijk naar ons konden komen met een auto en uiteindelijk kwamen ze met de tourbus.
''Luke, weet je héél zeker dat Brooke en Jack hier zijn?'' vraagt John die zijn wenkbrauwen fronst en op de weg is gefocust. ''Eh ja.'' antwoord ik nerveus. ''Teminste dat hoop ik.'' zucht ik. Ik zie verderop een oud gebouw die nog sprekend lijkt op die ene foto die Jack aan mij liet zien op Google.
''Nog een paar meters, John! Het is daar. bij die enge verlaten gebouw!'' roep ik. John kijkt naar links en rechts en gaat dan een stuk harder rijden dan daarnet.
Brooke's pov.
Met grote ogen kijk ik Jack aan die zijn hand voor zijn bloedende buik houdt. Ik laat het mes vallen en ren meteen weg. "K-kom terug!" schreeuwt hij. Ik negeer hem en ren door tot ik de deur bereik. "Fuck, wat heb ik gedaan, ik moest het mes nog in zijn buik laten zitten want nu bloed hij natuurlijk dood." Ik stress helemaal terwijl ik ren naar the middle of nowhere. Ik kijk om me heen en het enige wat ik zie zijn straat lantaarnpalen, verlaten gebouwen en huizen. Het lijkt net een spookstad.
Ik kijk achterom om voor de zekerheid te weten dat hij mij niet achtervolgt. Als ik zie dat niemand achter me aan zit loop ik verder, kijkend naar de lege winkels, huizen en gebouwen. ''Waar the fuck ben ik.'' mompel ik in mezelf.
~~~~
Het begint te schemeren en ik schop een steentje weg met mijn voet. Elke keer draai ik me achterom om te kijken of Jack mij niet volgt, of iemand anders. ''Oh God, ik hoop niet dat hij dood gaat van de bloeding.'' mompel ik.
Opeens hoor ik een auto mijn kant opscheuren. Ik kijk met grote ogen naar de twee koplampen, de auto, of zal ik zeggen een bus, stopt op tijd en de banden beginnen te piepen.
Ik knijp mijn ogen klein om te zien wie eruit de bus stapt. ''Brooke!?'' hoor ik een bekende stem roepen.
~~~~
Jack's pov.
Ik lig letterlijk in mijn eigen bloedbad. Er ligt overal bloed en ik heb niet normaal veel pijn. Mijn ogen vallen bijna dicht totdat ik een bekende stem mijn naam hoor schreeuwen. ''Jack!'' Ik doe met moeite mijn ogen open en zie mijn kleine broertje naar mij toe rennen.
''J-je hebt het onthouden.'' stamel ik voordat ik mijn ogen dicht doe.
+-+-
Luke's pov.
Ik had gedacht dat de tour anders zou gaan. Een tour zonder problemen en die netjes verloopt. Een tour waarbij ik bij elke optreden erop los zing. Maar nee hoor, het wordt een tour met ongelukken. Het is al bijna middenacht en Jack ligt in het ziekenhuis. Ze konden hem nog snel redden maar hij is nu te zwak.
Ik zit nu in het hotel met een slapende Brooke op mijn bed. Ik kijk haar aan en glimlach als ik hoor dat ze licht snurkt.
Calum, Ashton, Ali, Michael en Joë zijn in hun kamers. Ookal moet Michael met mij in één kamer, nu Brooke er is gaat hij bij Ali slapen omdat Ali ook een twee eenpersoonsbedden heeft in haar kamer. John is weg en ik bedankte hem heel erg en hij zei dat het geen moeite was.
Ik zucht, het belangrijkste is dat Brooke nu hier is.
Ik schrik wakker als ik geklop op de deur hoor. Ik werp een snelle blik op Brooke en zie dat ze nog rustig slaapt. Ik kijk op de klok hoelaat het is en zie dat het al bijna zes uur in de ochtend is. Ik loop naar de deur en doe de deur open.
''Ashton?'' vraag ik. ''Hey s-sorry dat ik stoor i-ik kan niet slapen.'' stamelt hij. Ik knik, ''het is al goed, kom maar binnen.'' Hij stapt naar binnen en kijkt naar Brooke. ''Is alles goed met Brooke?'' fluistert Ashton. Ik knik en voel dat mijn ogen al bijna dicht gaan vallen.
Ashton ziet het. ''Als jij nou gaat slapen op dat andere bed dan kan ik 'waken' op Brooke.'' stelt Ashton voor. ''Maar er is niks met Brooke aan de hand.'' zeg ik. ''Weet ik, maar ga nou maar slapen je ziet eruit als een zombie.'' plaagt Ashton. Ik grinnik en knik. ''Dank je,'' zeg ik.
Ik loop naar het andere bed en ga erop liggen. Na een minuut of vijf val ik in slaap.
Ashton's pov.
Nadat ik Luke hoor snurken grinnik ik zachtjes en kijk naar Brooke. Ik zucht en doe mijn ogen voor een seconde dicht. Ik pak Brooke's hand en knijp er zachtjes in. ''Sorry Brooke voor alles. Ik hoop dat je me gaat vergeven nadat je weer weet wat er in je leven allemaal afspeelt.''
Ik doe mijn mobiel aan en zie dat het bijna ''5:55 AM'' is. Kan ik een wens doen? Het is toch drie dezelfde getallen? Of is dat alleen bij 11:11? Naja ik doe een wens.
Ik pak Brooke's hand weer en doe mijn ogen dicht nadat het van '5:54 AM' naar '5:55 AM' springt.
''Ik wens...''
a/n
Hallo! Ik heb geen inspiratie meer :[
Ik ga denk niet meer dan 20 hoofdstukken plaatsen, want ik wil dit zo snel mogelijk afronden anders wordt het zo langdradig en dat willen we allemaal niet.
Bye :-)
PS. Ik heb ''Last Tear'' al afgerond en het epiloog staat er al op :-)
Het zal leuk zijn als je een kijkje gaat nemen, en voor de mensen die dat al hebben gedaan; super bedankt!
{versie 1}
-ashton ligt in het ziekenhuis :(-
JE LEEST
5 Seconds Of Exchange [Dutch]
Fanfiction! (Aan het verbeteren) 5 Seconds of Summer, wie kent ze niet? Nou.. Brooke kende ze voordat ze beroemd werden. Brooke is de beste vriendin van Lauren, het zusje van Ashton. Ze kent Ashton al heel lang, ofcourse. Na een paar jaar, als 5SOS beroemd i...