Brooke's pov.
''Ik ben je vriendje.''
Kan één zin je leven veranderen?
Ja.
Maar niet die zin wat Luke zei, nee zeker niet.
Of wel? Nee tuurlijk niet, ik moet niet zo dramatisch doen.
Ik hoor dat hij opgehangen heeft en ik doe uiteindelijk mijn mobiel ook uit.
Ik ben je vriendje. Ik ben je vriendje. Ik ben je vriendje. Die zien blijft in mijn gedachtes spoken.
Ik blijf naar de muur staren totdat er iemand op de deur klopt. ''Kom binnen,'' zeg ik. De deur gaat open en Tris komt binnen. ''Heb je honger?'' vraagt ze. Ja. ''Nee,'' lieg ik. ''Zeker?'' Ze kijkt me achterdochtig aan. Nee. ''Ja,'' lieg ik weer.
''Pech dan, je moet toch eten,'' zegt Tris eigenwijs. Ik ben blij dat ze dat gezegd heeft. Ik zucht quasi geërgerd en Tris komt met een karretje naar mijn bed toe. Ze pakt een soort plank en doe het tussen de leuningen van mijn bed. Het wordt een soort klein tafeltje waar je je dienblad op kan leggen. Ik ga recht op zitten en Tris pakt de dienblad met voedsel erop en legt het op het kleine tafeltje.
''Wat is dit?'' vraag ik, terwijl ik verlekkerd naar het voedsel kijk. ''Stamppot,'' antwoordt ze. Ik kijk haar vragend aan en pak de lepel vast als ze het aan mij geeft. Meteen neem ik een grote hap. ''Is het lekker?'' Tris kijkt me lachend aan. ''Hmwhja,'' antwoord ik met een volle mond. ''Ho ho ho, eerst op eten daarna praten.''
Ze werpt een blik op mijn mobiel en kijkt me daarna vragend aan. ''Heb je nog wat gevonden op je mobiel?'' vraagt ze. Ik knik. ''Ik h-'' begin ik. ''Na-ah eerst door slikken en dan zeggen,'' beveelt ze mij. Ik slik braaf door en vertel dat wat er gebeurde op het social media.
''Dus Luke heeft gezegd dat hij je vriendje is?'' vraagt ze verbaasd. Ik knik en neem nog een grote hap. ''Hmmh.'' Ze kijkt me achterdochtig aan.
Michael's pov.
''Oké dit heeft te lang geduurd.'' Ashton stopt met heen en weer lopen en loopt de kamer uit. ''Wat gaat hij doen?'' vraagt Calum. Ik haal mijn schouders omhoog en kijk naar Luke. Hij was een kwartier geleden wakker geworden en mompelde toen dat hij verder wilde slapen. Ashton ging hem weer wakker schudden maar nee hoor, Luke is een diepe slaper.
Even later komt Ashton aangelopen met een emmer water, ik gok koud water. ''Dude wa-'' Voordat ik mijn zin kan afmaken giet Ashton het water uit de emmer op Luke. ''Aah!'' gilt Luke. ''Hoppakee, kom we gaan plan G uitvoeren.'' Ashton legt de emmer neer en veegt zijn handen aan zijn broek schoon. Luke is helemaal doorweekt, het bed trouwens ook, en Luke kijkt Ashton ziedend aan.
''Hállo!'' Ashton draait zich om en kijkt hem vragend aan. Luke wijst naar zichzelf en zijn doorweekte kleding. ''Oh ga even snel omkleden en jezelf droog maken voordat plan G begint.'' Ashton geeft hem een brede grijns voordat hij verder wil lopen. Luke schraapt zijn keel hard en Ashton draait zich om. ''Ja?'' vraagt Ashton geïrriteerd. ''Geen sorry? Geen het spijt me? Geen excuses?'' vraagt Luke boos. Ashton kijkt Luke van top tot teen aan.
''Nah.''
Calum en ik kijken elkaar aan en proesten het uit. Luke kijkt ons nijdig aan en gaat stampvoetend naar de badkamer.
''Ik háát deze band!'' roept hij, niet menend, voordat hij de badkamerdeur dicht smijt.
Calum's pov.
Nadat Luke klaar is met omkleden en zijn haren doen lopen we met z'n drieën naar de balie. We zien Ashton, Ali en Lauren buiten staan met papier in hun handen. We lopen naar buiten en tikken hun op de schouders aan. ''Eindelijk zijn jullie er,'' zucht Ali opgelucht.
''Ja Luke moest zo nodig zijn haren nog doen.'' Michael rolt met zijn ogen. ''Wat hebben jullie vast?'' vraag ik.
''Oh hier lees goed door.'' Lauren geeft mij een papier en ik neem het aan.
''Waarom heet Gemma 'gas'?'' vraagt Luke. ''Omdat ze Gemma Anne Styles heet en dan vormen de eerste letters van haar namen gas,'' antwoordt Ashton slim. ''Ow.''
''Moeten we persé onze tweede namen zeggen?'' vraag ik zuchtend. ''Ja.'' zegt Ali. ''Waarom hebben jullie mijn naam eerst verkeerd gespeld?'' vraagt Michael fronsend. ''We waren het eventjes vergeten.'' Ali kijkt verlegen naar de grond.
We lezen verder, ook al weten we het plan al.
''Het plan:
Calum gaat Harry bellen om te vertellen wat er is met Brooke. Zodra Harry het begrijpt moet Harry Gemma gaan bellen.
Als dat mislukt en Harry neemt niet op, dan moeten Luke, Michael en Ashton de rest van de bandleden van One Direction gaan bellen om te vragen of Harry daar toevallig in hun buurt zijn en dat hij zijn mobiel op wilt nemen.
Ondertussen gaan Ali en Lauren contact op nemen met de vriendinnen van Gemma op alle social media.
Als dit mislukt moet iedereen One Direction spammen op alle social media.'' leest Lauren voor.
''Eerlijk gezegd faalt deze plan erg hard,'' mompelt Luke. ''Weten we,'' zeggen Ashton, Ali en Lauren in koor.
''Waarom staan we buiten eigenlijk?'' vraagt Michael. Ik kijk naar Ashton, Ali en Lauren. ''Eh, weet ik ook niet.'' Ali haalt haar schouders op. ''Zullen we naar binnen? Het is koud,'' vraag ik. Ashton, Luke, Michael, Ali en Lauren kijken naar de lucht en de zon die fel schijnt. ''Dude, het is meer dan twintig graden.'' Luke wijst naar de zon en kijkt mij raar aan.
''Nou en, we gaan naar binnen,'' mopper ik. Lauren komt naar mij toe en geeft me een knuffel. ''Aww,'' zegt Ali. Ik rol lachend met mijn ogen en knuffel Lauren terug.
''Oké jongens, we gaan naar binnen en gaan dan éindelijk met plan G beginnen.'' Ashton zucht diep. ''Zo te horen wilt iemand Brooke graag terug hebben hè Ash?'' plaagt Ali Ashton.
''Dat wilt iedereen.'' Luke kijkt ons serieus aan en we lopen naar binnen.
Brooke's pov.
Hmm, zou Luke een grapje maken? Ik bedoel het kan toch? Of zal hij het echt menen? Argh! Ik zit de hele tijd te piekeren over of Luke het meende of niet. Ik doe mijn gezicht in mijn kussen en zucht luid. ''Dit is zó irritant, ik háát geheugenverlies. Waarom bestaat het?'' Ik kijk geïrriteerd naar mijn mobiel.
''Maar als het niet echt was, waarom zeggen fans dan de hele tijd Bruke op Twitter?'' vraag ik mezelf hard op af. Ik heb lang nagedacht over ''Bruke'' en heb uitgevonden dat een mix is van onze namen. ''Dus het is vast echt,'' mompel ik. ''Maar dat is echt raar dan, want ik herinner me niks meer over hem alleen sommige dingen heel vaag over Ashton.''
Ik staar een tijdje naar het raam en kijk dan weer naar mijn mobiel.
''Naja, Ashton is ook mijn 'beste vriend' althans, dat beweert hij. Nee geen 'althans dat beweert hij', het ís echt zo. Ik heb foto's van ons in mijn mobiel, en niet normaal veel.''
Ik kijk op als iemand op de deur klopt. Ik werp een blik op de klok en zie dat het tien uur 's avonds is. Niemand kan nu op bezoek gaan. Ik haal mijn hoofd schuin en kijk naar de deur waarop geklopt wordt.
''Binnen,'' zeg ik twijfelend. De deur gaat open en iemand komt binnen.
''Hallo Brooke.''
- verbeterd 31 aug 2014 & 2 sept 2016
JE LEEST
5 Seconds Of Exchange [Dutch]
Fanfikce! (Aan het verbeteren) 5 Seconds of Summer, wie kent ze niet? Nou.. Brooke kende ze voordat ze beroemd werden. Brooke is de beste vriendin van Lauren, het zusje van Ashton. Ze kent Ashton al heel lang, ofcourse. Na een paar jaar, als 5SOS beroemd i...