Ashton's pov.
Ik word wakker door mijn wekkergeluid van mijn mobiel. Ik zet hem uit en stap dan uit bed. Ik werp een blik op de klok en zie dat het half zeven is. Om half negen heb ik met Gemma afgesproken bij het café tegenover het hotel. Ik ga naar de badkamer om me alvast klaar te maken.
Als ik klaar ben met mijn ochtendroutine maak ik de jongens wakker. "Jongens, wakker worden!'' schreeuw ik. Ze mompelen wat en gaan met tegenzin uit hun bed.
Het is ongeveer acht uur en we zitten met z'n vijven aan een tafel in de eetzaal van het hotel. Gelukkig zijn er geen mensen omdat we zo vroeg ontbijten. ''Hoe laat moeten jullie vanavond optreden?'' vraagt Brooke meer aan Luke dan aan ons. ''Zes uur,'' antwoordt hij. Het is vanaf gisterenavond tot nu toe heel stil tussen de jongens en mij. ''Heb je zin in je date, Ashton?'' vraagt Luke spottend. ''Het is geen date voor de duizendste keer,'' reageer ik chagrijnig, ''we zijn gewoon vrienden.''
Luke knikt aandachtig en eet zijn broodje verder op. ''En ik heb er veel zin in,'' ga ik verder. Brooke werpt een blik op Luke en ze loopt weg. Ik trek mijn wenkbrauw op en vraag aan Calum waarom ze weggaat. ''Moet je niet aan mij vragen,'' antwoordt hij. ''Ik ga naar mijn hotelkamer, ik zie jullie wel om tien uur bij de bus,'' zegt Luke en hij staat op. Calum en Michael knikken en staan ook op.
Ik zit nu alleen aan de tafel en zucht dan. Ik steun mijn hoofd op mijn handen en sta dan ook op. Wat heeft iedereen?
Brooke's pov.
Als ik hoor dat Ashton er erg veel zin in zijn date heeft met Gemma, krijg ik een jaloerse gevoel in mijn buik. Ik werp een blik naar Luke en sta dan op. Ik loop richting de hotelkamer, doe de deur open en loop dan naar binnen. Niet veel later hoor ik de deur weer open gaan en zie ik Luke naar binnen lopen. ''Ik heb nagedacht over de woorden wat je zei van gisteren, Luke,'' zeg ik tegen Luke.
''Oh?'' hij trekt zijn wenkbrauw op. ''Ja over van ''uhu denk je dat nou echt'' en dat vrienden gedoe."
"Oh, en?'' vraagt Luke. ''En ik had vanochtend foto's gekeken van een jaar geleden toen jullie One Direction ontmoetten dat Ashton de hele tijd bij Gemma stond,'' zucht ik. Luke loopt naar me toe en knuffelt me dan. ''Valt niet echt mee, hè? Een fake vriendin spelen van iemand terwijl je verliefd op een ander bent,'' mompelt Luke. Ik knuffel hem terug en zucht dan diep.
Ashton's pov.
Ik zit nu in het café te wachten op Gemma. Ik zit op mijn mobiel een spelletje te spelen en zie dat Gemma aan komt lopen. Ik loop naar haar toe en geef dan een knuffel. ''Hey,'' begroet ze mij. ''Hey,'' begroet ik haar terug. Ze komt tegenover mij zitten en we bestellen allebei een cappuccino. We praten over van alles en nog wat en hebben het erg gezellig. ''O, trouwens.'' Ik pak iets uit mijn broekzak. ''Hier zijn VIP kaartjes voor het concert, ik kreeg het van Matt en moest het aan jou geven.'' Ik geef de VIP kaartjes aan haar en ze bedankt me.
''Dus.. Waar gaan jullie naar toe na Nieuw Zeeland?'' vraagt ze. ''Volgens mij Azië, ik heb géén idee eigenlijk.'' lach ik. ''Waarom ben jij eigenlijk in Nieuw Zeeland?'' vraag ik nieuwsgierig. ''Mijn vriendinnen en ik maken een roadtrip, het is zomervakantie, snap je,'' antwoordt ze. Ik knik en kijk naar buiten.
Ik zie een paar fans en ze maken foto's van mij en Gemma. Gemma ziet dat ook maar trekt er niks van aan. ''Dus.. Die ene Brooke? Hoe gaat het met jullie?'' vraagt ze. Waarom vraagt ze naar Brooke?
''Goed denk ik?'' antwoord ik. ''Ik had nooit verwacht dat ze verkering met Luke zou krijgen,'' gaat Gemma verder. ''Ik ook niet?'' zeg ik twijfelend
''Dus heb jij nog een crush?'' vraagt Gemma. ''Misschien wel, misschien niet,'' antwoord ik geheimzinnig. Er komen paparazzi's en ze gaan foto's maken vanuit het raam. Gemma pakt mijn handen vast en kijkt 'verliefd' naar mij. Ik lach om de uitdrukking op haar gezicht.
Nadat de fans en paperazzi's vertrokken zijn nemen Gemma en ik afscheid. ''We appen nog wel, ja? Ik ga morgen vertrekken naar Auckland, dus misschien zie ik je daar dan ook.'' zegt Gemma. ''Oh echt? Wat leuk!'' zeg ik enthousiast. We geven elkaar een knuffel en Gemma geeft me nog een snelle kus op mijn wang. Ik word rood en ze lacht. ''Doei!'' zegt ze en ze gaat weg.
Brooke's pov.
''Luke, moet je zien.'' Ik laat een foto van een fan op twitter zien aan Luke. ''What's up?'' vraagt Luke. Luke kijkt verbijsterd naar het schermpje, ''hoe snel verspreid dit zich wel niet?'' vraagt hij zich af.
Gemma geeft Ashton een kus op zijn wang op de foto. Ik swipe met mijn vinger naar links. ''Wauw,'' zegt Luke dan. Ashton en Gemma zitten in het café en Gemma houdt de handen van Ashton vast. ''We zijn gewoon vrienden,'' zeg ik Ashton na met een piepstemmetje terwijl ik Ashton op twitter zoek.
@Ashton5SOS: Het was leuk om @GemmaAnneStyles te zien na een lange tijd! x
Ik gooi mijn mobiel op de grond van een emotie waarvan ik niet weet wát voor emotie het is. ''Brooke, wees rustig,'' zegt Luke.
De deur gaat open en Calum en Michael lopen naar binnen. Ze lopen als een stel blije kleuters met een ijsje naar binnen todat ze mijn mobiel op de grond en mijn rode kop zien. Ze trekken hun wenkbrauwen op en gaan langzaam naar achteren zonder zich om te draaien. ''Nee blijf!'' beveel ik ze. Ze stoppen met achteruit lopen. ''Doe de deur dicht,'' commandeer ik. Ze doen wat ik zeg en lopen dan vervolgens naar mij toe. Calum raapt mijn mobiel op en geeft het aan mij. Michael likt alleen aan zijn ijsje en kijkt geamuseerd naar Calum hoe hij mijn mobiel opraapt. ''Jongens loop naar de badkamer, ook jij Luke.'' Ik wijs naar de badkamer. De jongens lopen naar de badkamer en ik loop hen achterna.
Ik sluit de deur en de jongens kijken me raar aan. ''Voordat er geen luistervinken zijn, snap je?'' leg ik uit. Ze vormen een O met hun mond en knikken dan. ''Brooke waarom liep jij vanochtend eigenlijk zomaar weg?'' begint Calum. ''Dat wilde ik uitleggen,'' zeg ik.
''Kan ik ze vertrouwen?'' vraag ik aan Luke. Michael houdt zijn hand boven zijn borst en kijkt me dramatiserend aan. ''Beledigend?'' zegt hij dramatisch. Ik zucht en rol met mijn ogen. ''Ja, ze zijn honderd procent betrouwbaar,'' zegt Luke vastberaden. Ik knik en begin dan te zeggen dat ik Ashton 'een soort van leuk' vind.
''Oh, dat wisten we al,'' zegt Calum nadat hij aan zijn ijsje likt. ''Ik weet dat het onverw- wacht, wát?" Ik kijk de jongens met grote ogen aan.''Brooke toch, we zien gewoon hoe je iemand leuk vind. Vanaf het begin zag ik al dat je verliefd keek naar Ashton,'' zegt Michael.
"En weet Ash dat?'' vraag ik voorzichtig. ''Nee hij kan niet analyseren op gedrag,'' zegt Calum. ''Wauw,'' is het enige wat ik kan uitbrengen. ''Mogen we weg?'' vraagt Michael. Ik knik, ''maar als één van jullie het door verteld ga ik Daniel verstoppen,'' zeg ik. (a/n Daniel is een knuffel leeuw van Michael voor mensen die dat niet weten ^-^)
''Mij boeit dat niet,'' zegt Calum. ''Én dan zeg ik tegen Mali dat jíj haar gouden armband kapot hebt gemaakt en dat je de schuld naar iemand ander schoof,'' waarschuw ik hem. ''Oké we zeggen niks! Toch Michael?' Calum kijkt dreigend naar Michael. ''Nee ik wil Daniel niet wéér kwijt raken!'' antwoordt hij. De jongens gaan dan weg en Luke en ik staan nog in de badkamer.
''Maar, ik denk niet dat het wat gaat worden tussen die twee, want Gemma is vijf jaar ouder en ik denk dat Ashton niet van meiden houdt die ouder zijn dan hij is," knipoogt Luke naar mij.
a/n MICHAEL IS ZO SCHATTIG OP TWITTER MET DANIEL :)
comment/vote voor update?<3
-verbeterd 26 jul 2014 & 23 jul 2016
JE LEEST
5 Seconds Of Exchange [Dutch]
Fanfiction! (Aan het verbeteren) 5 Seconds of Summer, wie kent ze niet? Nou.. Brooke kende ze voordat ze beroemd werden. Brooke is de beste vriendin van Lauren, het zusje van Ashton. Ze kent Ashton al heel lang, ofcourse. Na een paar jaar, als 5SOS beroemd i...