10k reads. WOEHOE!
Brooke's pov.
Ik doe mijn ogen open zodra ik een geluidje hoor, wat betekent dat ik een berichtje heb van iemand. Ik ga enthousiast recht op zitten en pak mijn mobiel erbij.
''Yes een tweet!'' roep ik blij. Was ik vroeger ook zo blij als ik een berichtje kreeg?
@Luke5SOS: @xBrooke_ Jij.
Voordat ik iets terug kan schrijven krijg ik een privé bericht van Luke.
Luke5SOS: Brooke! Ik ga je bellen dus neem op oké?
''Hmm oké dan?'' Na een paar minuten belt er iemand mij, ik neem aan dat het Luke is.
Ik neem op en hoor gelijk dat iemand hem beveelt om de luidspreker aan te zetten.
''Hmm die stem komt me bekend voor.'' Ik kan me nu even niet bedenken wiens stem het was. ''Sorry Brooke, zei je wat?'' hoor ik Luke's stem vragen. Ik schrik op en besef dat hij me hoorde. Natuurlijk hoorde hij mij.
''Nee,'' is mijn antwoord. ''Waarom belde je mij?''
''Ehm zit niet op Twitter oké? De fans mogen niet weten dat je geheugenverlies hebt,'' legt Luke uit.
''Ik mag het zelf weten,'' zeg ik op een kinderachtige toon.
''Brooke je begrijpt het ni-'' ''Weet je wat ik me af vraag? Wat waren wij, of wat zijn wij eigenlijk? Ik weet wel van Ashton dat hij mijn beste vriend is,'' onderbreek ik Luke.
Ik hoor vaag gemompel aan de lijn. ''Eh,'' stamelt Luke. ''Nou?'' mopper ik. ''We hebben een, eh zeg maar een soort van relatie.'' Ik frons mijn wenkbrauwen. ''Wat voor relatie?''
''Dude zeg het niet,'' hoor ik een andere stem dreigend zeggen. Ik wacht geduldig af op Luke zijn antwoord.
''Dude nee niet-'' ''Ik ben je vriendje.''
Luke's pov.
''Dude nee ni-'' begint Michael boos. ''Ik ben je vriendje,'' kap ik hem af. Het wordt stil aan de overkant en ik besluit maar op te hangen. ''Dude!'' roept Michael. ''Ja dude?'' roep ik terug.
''Dude.'' Michael fluistert nu eng. ''Begin met een zin zonder 'dude' erin, alsjeblieft?'' zucht ik. ''Oké jongen.'' Hij schraapt zijn keel voordat hij verder praat. ''Jonge, je mag haar geen valse informatie geven! Dat is slecht! Straks wordt ze verward.'' Michael maakt allemaal hangbewegingen wanneer hij dat verteld. ''Hoe weet jij dat?'' vraag ik verbaasd.
''Heb ik gelezen,'' mompelt hij. ''Maar dat boeit nu even niet. Hallo, straks denkt ze dat het echt is en dan weet Matt dat niet en dat moeten jullie het 'uitmaken' van Matt omdat er te veel roddels zijn of zo en dan denkt Brooke van what the fuck en dan-'' ''Oké oké ik begrijp je,'' kap ik hem af.
''Mooi zo, dus zeg dat het een vergissing was,'' beveelt hij mij. ''Nee. Dat is raar.'' Ik kijk naar mijn mobiel. ''Hoezo raar? Moet ik het doen?'' Ik schud gelijk mijn hoofd. ''Na-ah.''
''Je moet het wel doen, Ash wordt boos als...'' ''Als wat? Als hij weet dat ik Brooke valse informatie geef?'' vraag ik boos. ''Dude, wees niet boos het is voor haar en jouw eigen best wil.'' Michael doet zijn handen onschuldig omhoog. Ik zit aan mijn nagels te pulken, omdat ik dat meestal doe wanneer ik geërgerd of gestrest ben.
''Stop,'' commandeert Michael. Ik kijk hem vragend aan. ''Stop met je nagels pulken, dat is slecht voor je nagels.'' Ik kijk hem raar aan en hij haalt zijn schouders op. ''Heb ik gelezen,'' mompelt hij.
''Wat lees jij allemaal?'' vraag ik. ''Tijdschriften.'' Michael haalt zijn schouders op.
''Wat?'' Ik frons mijn wenkbrauwen. ''Wat?'' Hij kijkt me quasi verbaasd aan. Ik schud mijn hoofd, Michael is soms echt raar, maar dan wel leuk raar.
Ik hoor iemand hard kloppen, of laten we zeggen bonken, op de deur. Michael en ik kijken elkaar aan. ''Jij doet open,'' zeggen we tegelijk. ''Nee jij,'' zeggen we weer synchroon. We zuchten tegelijk en staan dan ook weer tegelijk op. Snel gaan we weer zitten, en raad eens, weer tegelijk.
Ik schud mijn hoofd en loop naar de deur. Ik doe de deur open en opeens knalt een vuist hard op mijn hoofd.
Joë's pov.
De deur gaat open en mijn vuist knalt hard tegen de hoofd van Luke. Geloof me, niemand wilt een harde, grote vuist op je hoofd. Luke's hand gaat naar zijn hoofd en hij ploft achterover. ''Shit!'' scheld ik. ''Niet schelden!'' roept Ashton. Hij komt aangerend en ziet Luke dan op de grond, met zijn ogen dicht en zijn hand nog op zijn hoofd. Michael rent ook naar Luke toe.
''Wat heb je gedaan?'' roept Ashton. ''Per ongeluk op zijn hoofd geslagen met mijn vuist,'' zeg ik eerlijk. ''Leg hem op bed!'' beveelt Ashton. Ik blijf een tijdje staan en kijk naar Michael. ''Joë!'' roept Ashton. Ik werp een vragende blik naar Ashton. ''Leg hem op bed!'' roept Ashton. ''O, had je het tegen mij?'' vraag ik. ''Leg hem nou maar op bed!'' zeurt Ashton.
Snel pak ik Luke op en leg hem op één van de bedden. Ik hoor Luke iets mompelen en zijn hand is nu inmiddels naast zijn zij. ''Pinguïns,'' horen we Luke mompelen. ''Ninja turtles, ik zie ze overal.''
Ashton, Michael en ik kijken elkaar aan. ''Waar heeft hij het over?'' fluister ik. ''O mijn God sinds wanneer kan een ninja turtle op een regenboog dansen?'' mompelt Luke verbaasd. ''Over dat dus.'' Ashton knikt naar de kwijlende Luke. Ja hij kwijlt.
Als we na een tijdje naar Luke hebben gekeken en geluisterd vraagt Michael wat we kwamen doen. Ik kijk naar Ashton en hij neemt het woord.
''Plan G kan beginnen.''
~~~~~~~~
- verbeterd 31 aug 2014 & 30 aug 2016
JE LEEST
5 Seconds Of Exchange [Dutch]
Fanfiction! (Aan het verbeteren) 5 Seconds of Summer, wie kent ze niet? Nou.. Brooke kende ze voordat ze beroemd werden. Brooke is de beste vriendin van Lauren, het zusje van Ashton. Ze kent Ashton al heel lang, ofcourse. Na een paar jaar, als 5SOS beroemd i...