Akın'dan kollarımı yavaşca ayırdıgımda Akın'da dahil herkesin şaşkınca bakışlarını üzerimde hissediyordum. Yaptıgım belki aptallık ama öyle tatlı bakışları vardıki kolarım benden habersiz hareket etmişti.
Hala herkesin bana baktıgını fark edince bir acıklama yapma geregi duydum.'' Niye öyle bakıyorsunuz koktum heralde.'' dedim. Çogu buna inanmasada Uzatmadılar. Barış hızla Doruk'un yanına giderken Doga yanından kalkıp benim yanıma dogru gelmeye başladı.
Doruk pis dayak yemişti ve yüzüne bakmaya cesaretim yoktu. Yüzü hep kan içindeydi. Kafamı Akın'a çevirdigimde elini ensesine koymuş ensesini kaşıyordu. Yüzünde anlayamadıgım birşey vardı ve gözlerini yere dikmişti.
Doga kulagıma eyilip''Ne yapıyosun kızım sen?'' diye azarladı. O sıradada Barış falan Doruk'u revire götürüyorlardı. '' Ne yapim korktum.''diye yalan söyledim fısıldayarak. Doga gözlerini devirip koluma çimcik attı. '' Beni inandıramassın. Herkesin arasında çocuga sarılman için yeterli bir sebep degil bu.''dedi.
Çimcikledigi yeri ovalarken Doga'ya kötü bakışlar attım. '' Off ne yapim çok tatlı bakıyordu.''dedim yeterli bahaneymiş gibi. ''Yinede herkesin arasında sarılmasaydın salak saçma dedikodular çıkabilir.'' dedi. Boşver anlamında elimi sallayıp koluna girdim.
''Bu satten sonra hiç ders çekemicem okulu asmaya varmısın?'' dedim. Gülümseyip evet anlamında kafasını salladı. ''Sonuna kadar.''deyip ilerlemeye başladık.
Önce bir sinemaya gidip komedi filmi izledikten sonra Doruk'a telefon açıp nasıl oldugunu sorduk. İyiyim deyip geçiştiremeye çalışsada kötü oldugu sesinden anlaşılıyordu.
''Doga bugün bizde kalsana.'' dedim. '' Annemin izin verecegini sanmıyorum.''dedi.
Gözlerimi devirip duran taksinin kapısını açıp bindim. ''Annenden ben izin alırım hadi evinin adresini söyle.'' dedim taksiciyi göstererek. Başını sallayıp evinin adresini verdi.
Taksi durunca Doga'ların evine geldigimizi anlayıp arabadan indim. Evleri bizim evin 2 katı büyüklügünde ve çok güzeldi. Evi süzmeyi bırakıp Doga ile beraber evin muhteşem bahçesinden geçip kapının önüne geldik.
Doga kapıyı çalarken bende hala bahçeyi inceliyordum. ''Eviniz çok güzelmiş.''dedim. ''Ev işte.''deyip geçiştirdi. Çok mütavazidir benim arkadaşım parasıyla hava atmayı sevmez zaten arkadaş dedigin böyle olur.
Kapı açılınca hizmetci oldugunu tahmin ettigim kadın gülümsedi. ''Hoş geldin Doga.'' deyip içeri geçmemiz için kenara cekildi.
''Hoşbulduk''deyip Doga gülümsedi. Çok tatlı bir kadına benziyordu. İkimizde içeri geçince yanımıza başka bir kadın geldi. ''Hoşgeldin kızım.''dedi kadın Doga'ya sarılırken. ''Hoşbulduk anne, bak bu Irmak''dedi beni göstererek. Kadın gülümseyip elini bana uzattı.
''Ben Esra . Doga'nın annesiyim.''dedi gülümseyerek. ''Bende Irmak tanıştıgımz memnun oldum efendim.''dedim tüm nazikligimle. Oda memnunca gülümsedi. ''Anne bugün Irmak'larda kalabilirmiyim?''diye sordu Doga.
Annesi bi bana bir Doga'ya baktıktan sonra başını salladı. ''Peki bakalım.''dedi. Doga annesini öpüp heyecanla bana döndü. ''Ben kıyafetlerimi ve okul çantamı hazırlayıp geliyorum.'' deyip merdivenlere koştu. Doga gözden kaybolurken annesi hızla yanıma yaklaşıp özel bir şey söylermiş gibi bana dogru eyildi.
''Irmak , yarın Doga'nın dogum günü var. Bende ona burda süpriz dogum günü yapmak istiyorum.Ben 10-c sınıfındaki ve 10-d sınıfındaki arkadaşlarına haber verdim. Diger sınıftaki arkadaşlarıyla arası iyi olmadıgı için onlara haber vermedim. O yüzden sanada veremedim. Dogum gününe geleceksin demi.'' dedi.