8. Kamzík na rovince - druhá část

26 2 0
                                    

KUBA
Á podívejme kdopak se k nám letos zase přidá, pan a paní dokonalá, povím si v duchu. Na štěrkové cestě je slyšet dobrždění černého Audi A8. Je evidentní že ty děti potřebujou menší lekci. Jak, že na mě Jonathan jen mávne ? Co si o sobě sakra myslí ? Všichni přijdou hezky za mnou a ohlásí se jak je zvykem. Snad si ptáček nemyslí, že když má vysoko postavené rodiče, tak si může dělat co chce..

JONATHAN
Nestíháme, jako každoročně jsme zaspali. Je přesně 10:00. Tentokrát v naší ulici vypadl proud, takže se budík nastavil na továrních 00:00 a blikal takhle celou noc. Hazím do tašky posledních pár věcí a přitom volám na Amélii.
,, Ami, vstáváš ? "
,, Joo. " Ozve se rozespale z vedlejšího pokoje.
,, Jdu udělat nějakou rychlo snídani, tak se oblíkni. Za deset minut ať jsi hotová !"

Seběhnu dolů ze schodů a z lednice vytahuju čtyři vajíčka,slaninu a máslo. Vedle toho zapnu toustovač. Ze spodního šuplíku vyndám pánev a položím jí na indukční plotnu. Přidám trochu másla a začnu rozklepávat vajíčka. V tu chvíli se dole objeví Amélie.

,, Chceš s něčím pomoc ? " Zeptá se troufale, ikdyž moc dobře ví, že potom co posledně spálila vodu na těstoviny už její pomoc zásadně odmítám.

,, Noo na vajíčka nešahej, ale mohla by jsi nakrájet slaninu. Na tom se snad nedá nic zkazit. Řeknu s úsměvem na rtech.

,, Heej míchání snad zvládnu ne ? "
,, Jsi najednou nějaká moc odvážná. Vodu si spálila a najednou si hraješ na chytrou jako kdyby jsi spala v knihovně. Radši přecejenom nakrájej tu slaninu jo ? "
,, Jedna chybička a pro mě je to handicap na celý život. Si zase hraješ na pana důležitýho vid ? Důležitej jak slepej pes na honu. Jednou něco neumím a slyším o tom každej den. Po prázdninách se zase já budu smát jak když koza chčije na plech, až ty budeš počítat svoje domácí úkoly na matiku, fyziku, chemii nebo se budeš nááhodou připravovat na test z jednoho z těchto tvých velmi "oblíbených" předmětů a budeš přitom nadávat co to jako počítáte za jadernou astrofyziku. To ti budu dobrá vid ?! Víš možná neumím uvařit vodu na těstoviny, ale zase se narozdíl tady od někoho dostanu na vejšku jakou budu chtít a možná dostanu i stipendium. Naoko se na něj zlobím a přitom krájim slaninu.

,, Ale no tak Ami, snad se na mě nebudeš zlobit kvůli takové kravině. Dneska je přece prima den jedem na náš oblíbenej tábor.
,, Dobrý rozhovor uzavřen. Tady máš tu slaninu. "

V 10:15 už oba dva sedíme na zadních sedadlech černého Audi A8 každý s toustem plněným vajíčky se slaninou v ruce.
,, Když to půjde Clarku místy na to šlápněte prosím. " Poprosím našeho soukromého řidiče.
,, Za to by mě váš otec moc rád neměl Jonathane. Nebojte se máme jen nepatrné zpoždění. Spoždíme se maximálně o 10 minut. "

Clarka známe oba dva už odmalička. Co si pamatuju vozil nás oba už do školky. Jelikož nebylo ještě ani jednomu z nás osmnáct a rodiče hodně často pracují v zahraničí máme řidiče Clarka a hospodyňku Babet. Nejenom, že nám v krušných dnech dělají společnost. Babet má ještě svěřenou funkci zákonného zástupce. Dneska by jsme ji zrovna potřebovali. Určitě by jsme nezaspali a ještě by jsme neměli snídaní ve spěchu. Bohužel si zrovna na dnešek a zítřek vzala výjimečně volno, aby si zařídila rodinné záležitosti. Ona i Clark mají dohromady svůj vlastní dům, kde má každý svoje stylově zařízené patro. Do práce to taky nemají daleko, přesně 3 minuty 20 sekund volným krokem. Přecejenom ji ale chápu, má u nás sice všechno, ale jednou za čas za rodinou prostě musí. Vždyť je u nás 24/7.

Z mého přemýšlení mě vytrhne Amélie.
,, Tak jo nebo ne ? "
,, Co ? Co jo nebo ne ? "
,, No jestli jede letos zase Honza. "
,, Myslím že jede, nevím. "

,, Jonathane. " Ozve se zepředu.
,, Už jsme skoro na místě. "
,, Děkuji Clarku. "

Kouknu ven z okénka a poznávám již známou zatáčku. Po chvíli už vidím zástupy rodičů, autobus a už poznávám i dlouholetě stejné tváře vedoucích. Auto zabrzdí na štěrkové cestě a já i ségra vystoupíme.

,, Á každoroční opozdilci, tak co to bylo tentokrát Jonathane ? "
,,Taky tě zdravím Domčo, budík, nezvonil budík. "

Mezitím už Clark bere kufry a odváží je k uložení do zavazadlového prostoru. Po návratu se s námi zdvořile loučí.

,, Jonathane, pravidla znáte, tak se jich držte.
A vy slečno Amélie na chvíli přestaňte s tím všemožným počítáním, musíte si přeci na chvíli odpočinout..

,, Děkujeme Clarku. I vy si odpočiňte a využijte těch čtrnáct dní na setkání s rodinou a celkovou relaxaci. Dům je vám i s lednicí plně k dispozici.
,, Hezky jste to řekla Amélie. Mějte se tedy hezky a šťastnou cestu ! "

Tak jdeme Ami, musíme si najít v autobuse nějaké místo. Ještě mávnu na Kubu, aby nás odškrtl, že jsme taky přijeli. Jdeme rovnou k druhým dveřím. Když vlezeme dovnitř předek je jako každoročně plný malých dětí. Zezadu už na mě mává Honza a na Ami volá Majda.

,, Čááu !!! "
,, No nazdár ! "
,, My už mysleli, že letos nedorazíte !
,, To by bylo, aby jsme nepřijeli ! "
,, Vždyť bez nás dvou by nebyl tábor! "
,, Jásný "
,, Tak se už posaďte. "

,, Hej Ami, hoď mi svoji mikynu dám ti jí nahoru ať ti není vedro. "
,, Nechci Jonathane, je mi takhle příjemně. "
,, Ok jak chceš. "

Zmuchlám mikynu do kuličky a dávám jí i z batohem do horní "poličky". Všimnu si, že na sesedle předem mnou a Honzou sedí nějaká holka, kterou neznám. Nebo znám a napamatuju si jí ?

NINA
Z mého bloumání o ničem mě vytrhne cizí oslovení. Je to ten kluk, co přijel na poslední chvíli.

Rozhovor NINA + JONATHAN
,, Báro ? "
,, Promiň to mluvíš na mě ? "

JONATHAN
Teď už podle obličeje poznávám, že tu holku neznám.

,, Promiň spletl jsem si tě z holčinou z minulého roku. Jsi tu nová že ? "
,, Jo jsem. "
,, Jsem Jonathan a ty ? "
,, Nina. "

...

Předem bych se chtěla omluvit, že za poslední 2-3 dny nevyšly další kapitoly. Řešila jsem svůj zdravotní stav a zároveň připravovala novou knížku speciálně pro jarní prázdniny. Jelikož je mám už příští týden, tak budou ZDE "kapitoly" vycházet opravdu málo. Předem ale můžu slíbit, že v knížce Sarkasmy budou příspěvky vycházet každý den, takže si jí určitě přidejte.
Omluvte špatnou interpunkci a celkově hrubky. Dej si příběh do "knihovny", sledujte✌️, komentujte, hvězdičkujte ⭐ Otázky do komentářů ⬇️❤️

Noční hra..Kde žijí příběhy. Začni objevovat