Netopýr - Jo Nesbø (recenze)

26 2 0
                                    


Netopýr

Obecné informace:

Autor: Jo Nesbo, vydána v roce 1997, v Česku v roce 2013 pod nakladatelstvím Kniha Zlín
Počet stran: 388
První kniha z Nesbovy série o případech Harryho Holea
Detektivní román


Nastínění děje:

Děj knihy se odehrává v Austrálii, kde se hlavní hrdina ocitá, kvůli vraždě norské občanky. Harryho průvodcem se stává Andrew Kensington, milý Austrálec, šířící dobrou náladu, který ho zasvěcuje do tajů tamější kultury a historie. Spolu s ním se snaží dopadnout vraha, který za sebou nechává oběti, které vykazují určitou podobnost, vždy jde o ženy se světlými vlasy, a příčinou smrti je uškrcení. Harry se seznamuje se členy australského policejního sboru, poznává milou Švédku, která v zde pracuje jako číšnice, nadějného mladého boxera, homosexuálního klauna a mnoho dalších zajímavých postav. Postupně se i více dovídáme o Harrym samotném a jeho tragické minulosti.


Mé dojmy:

Kniha je velmi čtivá, jsou tu jak akční momenty, které čtenáře doslova vtáhnou dovnitř, tak i vtipné scény, u kterých se upřímně zasmějete. Nesbo je expert na velmi detailní vykreslení postav, díky kterému děj působí živě a realisticky. Samozřejmě nechybí ani brutálnější pasáže, které jsou typickým znakem Nesbových knih.

Ze začátku jsem byl trochu zklamaný, protože se děj neodehrával v Norsku, ale postupem času jsem si Austrálii a její legendy a zvyky oblíbil, takže to určitě nebylo na škodu.
Chvílemi byl děj trochu zdlouhavý a působil nudně, což ale lze omluvit, s přihlédnutím k tomu, že šlo o Nesbovu první knihu.

Určitě doporučuji všem milovníkům detektivek a akčních thrillerů.

„Myslím si, že lidé cítí jistou potřebu trestu, jestliže už sami nedokážou akceptovat svoje vlastní jednání. Já jsem po něm každopádně toužil. Chtěl jsem být potrestán, bičován, mučen, ponížen. Cokoli, jen abych s tím vším mohl zúčtovat. Jenže neexistoval nikdo, kdo by mě potrestal.
...
Takže jsem se místo toho potrestal sám."


Hodncení:
7,5 / 10


Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Jan 28, 2018 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

V HlavěKde žijí příběhy. Začni objevovat