Jag stod framför skolan och tog ett djupt andetag innan jag gick in. Vafan gör jag nu? En skylt som var formad som en pil befann sig framför mig och i den stod det alla ettor till aulan. Jahopp. Jag började mot aulan men stoppades av att någon gick in i mig.
"Shit sorry", jag kollade upp och en kille med sandfärgat hår och gröna ögon.
Han log mot mig och jag log sarkastiskt tillbaka innan jag gick förbi honom. Vad är det för mongo elever på den här skolan, som inte ens kan Sveriges trafikregler.
Jag tryckte ner handtaget och öppnade dörren. Jag fick några blickar mot mig och jag spärrade upp ögonen diskret. Helvete vad många. Jag såg att det fanns små kompis grupper och jag suckade lågt för mig själv för att sedan sätta mig på en stol längst bak. Jag tog upp min mobil och tog kort över eleverna. Hemskt. Skrev jag till bilden och skickade till Isa. Inte långt efter öppnades dörren och ännu fler elever kom in i salen samt tre lärare. Några stycken kom och satte sig på samma rad som mig och jag hoppade diskret åt sidan. Jag lade ner min mobil i min beiga micheal kors väska och rätade på ryggen.
"Tyst elever", ropade en manlig röst och det blev knäpptyst "Jag är Tommy och är rektorn på denna skola", fortsatte han som presentation.
"Detta är mina arbetskompanjoner, Thilde och Maria", sa han och backade undan.
"Jag är Thilde och sitter i receptionen", sa en kvinna i brunt rakt hår.
Resten lyssnade jag inte på för det var för ointressant. Jag höll på med fuck cancer armbandet som satt på min vänstra arm istället.
"Nu kan ni gå till era klasser", alla reste sig upp och började röra sig ut ur klassrummet.
Jag tog upp min väska från golvet och gick ut. Jag kände hur någon tog tag i min arm. Jag kollade upp och såg William kolla på mig. Han är 18 år och går sista året i gynmasiet. Han går nån inriktning med juridik för att plugga vidare till advokat. Att jobba inom domstol och skit har varit Williams dröm länge, så jag är lite stolt ändå.
"Vad vill du?", sa jag drygt och han flinade.
"Ska jag gå med dig?", undrade han och hans kompisar stod bakom honom.
Williams kompisar är snygga, speciellt Marcus. Han är så fucking snygg. Men kommer aldrig chansa på han.
"Visst", sa jag och han lade sin arm runt min axel och jag kröp ur hans grepp direkt.
"Utan någon som helst kroppkontakt isåfall", sa jag och hans kompisar grymtade till av skratt.
"Men shit vad arg", skrattade han fram och jag log lite.
Jag och William har nog en hatkärlek till varandra, som dom flesta syskon. Det kan gå från att vi skriker på varan till att vi sitter och pratar deep things till klockan två på morgonen. Jävligt oklart om jag får säga det själv. Jag gick efter William upp för en trappa. Uppför två trappor. Uppför tre fucking trappor, vad fan är det här för bullshit?
"Här ska du vara systra mi", sa han och pekade mot en öppen dörr.
"Tack Willepille", svarade jag han och gick in.
Alla blickar vändes mot mig och jag spärrade upp mina ögon.
"Är det du som är Tuwa Stjärna?", frågade någon och jag nickade för att sedan sätta mig på en ledig stol i cirkeln som personerna skapat.
"Yes då är alla är", sa en tant i naturligt rött hår. "Jag heter Maja och ska vara eran lärare inom det här ämnet i tre starka år tillsammans med Åsa och Linda här", sa hon och pekade på två andra tanter.
Jag ryckte kort på kollade mot dom och dom log mot oss.
"Idag börjar vi med lite lekar så vi kan lära känna varandra och så vidare", sa hon med rött hår och klappade händerna för att sedan ställa sig upp.
"Kom igen res på er ungdommar, eller måste ni ha hjälp", sa en av dom andra tanterna och jag vände mig mot henne.
"Men shit, vi visste inte att vi skulle stå", sa jag spydigt mot henne och hon såg träffad ut. Rätt åt dig kärring jävel. Jag ställde mig upp efter jag sagt mina ord och resten av tjejerna gjorde detsamma.
"Okej elever, vi börjar med namnleken, säg erat namn och sedan något ni tycker om men det ska börja på bokstaven ert namn börjar på", berättade pippi långstrump "Jag kan börja som ett exempel, jag heter Maja och jag tycker mango", sa hon och viftade över sin hand åt vänster till en väldigt lång tjej.
"Jag heter Vilma och jag gillar valmoblomman", Jesus va töntigt, jag skulle lätt sagt typ veins på killar.
Valmobruden viftade över ordet till en tjej i silverfärgat hår och en piercad septum. Hennes ögon var sminkade i en svart sotning och hennes fylliga läppar var i en mörkbrun färg.
"Patricia, jag gillar pick", jag flinade mot henne och hon såg på mig och flina tillbaks.
Det var cirka 9 presentationer till innan mig.
"Ehm okej hej, Tuwa och jag gillar typ tajta jeans på killar", några fnissade och jag ryckte på axlarna för att föra vidare ordet till den sista tjejen.
"Samanta och jag gillar solroser", hur kommer det sig att den som börja och den som sluta sa blommor.
"Bra tjejer då kör vi lite mingel här har vi kakor och läsk", Maja drog fram en vagn och alla gick fram till den. Jag nådde fram och tog en ramlösa med smak av citron.
"Du", någon tog mig på axeln och jag kollade bak. Patricia.
"Du verkar cool, vi kan prata", sa hon och jag skratta.
"Visst", sa jag och skruvade upp flaskan.
"Du var den ända som förstod mitt svar", sa hon i ett skratt och jag nicka.
"Vem gillar inte kuk", sa jag och hon skrattade högt och nickade.
"Vem gillar inte tajta jeans på killar", jag log stort mot henne.
"Vi ska bli vänner", sa jag och hon nickade och tog mig i armkrok.