3

1.4K 27 3
                                    

"Hallå?", ropade jag när jag låst upp dörren intill lägenheten och en doft av kanelbullar smällde till mig hårt i ansiktet.
"Hej hjärtat", mamma kom ut med sitt blommiga förkläde runt midjan.
"Haft det bra idag?", undrade hon och jag hm;ade ett svar för att hänga upp min jacka.
"Vad gjorde ni då?", frågade hon därpå och jag gav ifrån mig ett kort skratt.
"Vad är det för lärare? Kör fucking namnleken och det är bara töntar jag går med", sa jag besviket och hon kollade på mig med en medlidande blick.
"Fick en ny vän iallafall, Patricia", sa jag gladare och hon gav mig en kram.
"Vad kul, hjälpte William dig nånting", jag nickade och precis efter öppnades ytterdörren bakom mig.
"När man talar om trollen", sa jag och mamma fnissade innan hon gick in i köket igen.
"It smells buns", sa han och jag rynkade på ögonbrynen av hans ordval.
"Hej systra mi", sa han och sträckte ut armarna för att kramas.
"Ta bort dina spinkiga armar", sa jag och han höjde ögonbynen mot mig.
"Jag gymmade mig nyss", sa han och släppte ner sin sportbag för att spänna sina biceps.
Gymmade mig? Killen kan inte ens svenska.
"Jävla spännbög", skrattade jag och gick in till mitt rum.
Jag ställde ner min väska under spegeln och vandradevidare mot balkongdörren, som jag öppnade. Jag kollade klockan på min mobil, 15:56. En suck svepte ur mig och jag satte mig i min bäddade säng. Jag ringde upp Isa på facetime och hon svarade direkt.
"Hey wife", svarade hon och jag log.
"Hey husband", jag hörde att hon skrattade medans hon stängde dörren intill sitt rum.
"Hur har Tuwas dag varit?", undrade hon och jag skrattade kort.
"Du vill inte veta gumman", suckade jag och satte upp mitt hår i en toffs.
"Kolla, alla ettor samlades först liksom i ett rum och sen så gick allatill klassrummen och indet där jävla klassrummet? Var jag på ett fucking dagis eller vadå?", jag lade mig på mage för att ligga bekvämt.
"Vi körde seriöst fucking namnleken, vad ska vi göra imorn? Lära oss gå på toa?"
"Lugn nu prinsessan", skrattade Ida högt och jag log samtidigt som jag rillade med ögonen.
"Kan jag komma till dig", fortsatte hon och jag nickade snabbt med ett stort leende.
"Okej kommer om 20", sa hon innan hon lade på och jag kastade mig ur sängen.
Jag sprang till Williams rum och sparkade upp dörrem. Det där lät väldigt dramatiskt. När jag kom in fick jag totalt åtta ögon riktade mot mig. William var alltså inte ensam. Hur fan kunde jag inte höra fyra basröster i hallen?
"Öhm ja hej ehm jag tänkte bara säga att Isa är här om typ 20 min och vi vill inte bli störda men nu är det jag som stör", sa jag stelt och skrattade ännu stelare.
"Ditt jävla missfoster", skrattade William fram och hag log sarkastiskt mot honom.
"Asså William, ditt födelsebevis är en ursäkt från komdomfabriken", sa jag innan jag gick.
Jag hörde hur hans kompisar jublade över William och hur dom garvade.
"Isa om 20", ropade jag till mamma och hon svarade nåt tillbaks som jag antog var ett okej.
Jag gick in till mitt rum och började plocka lite kläder för att slänga dom i tvätten, eftersom att varje måndag är det tvättdag för att ingen frågade. Jag begick mig mot badrummet oh öppnade dörren. Det jag såg var en kille med ryggen mot mig.
"Oh shit I'm sorry", ropade jag och stängde igen dörren.
Varför i hela helvete sa jag dedär på engelska? Jag hörde en spolning och hur handfatet sattes på. Dörren öppnades och en lång kille med ljusbrunt hår kom ut.
"Knacka nästa gång", sa han med ett flin.
"Lås nästa gång", svarade jag och han log ännumer och blinkade med ena ögat mot mig innan han gick.
Jag hatar att alla Williams kompisar ska vara snygga. Asså fuck dom. Hatar snygga killar. Största lögnen jag någonsin tänkt i min historia. Jag gillar snygga killar. Mycket. Varför tänker jag ens på det här? Wow, jag måste prata med en psykolog snart.
Jag slängde tvätten i tvättkorgen och gick mot köket. Mamma stog där och höll på vid spisen.
"Behöver du hjälp?", frågade jag och hon vände sig om.
"Ja tack älskling, du kan ta diskmaskinen", svarade hon och jag log mot henne.
"När kommer pappa hem?", undrade jag och började med besticken med min blick på klockan.
"Runt 16:45", svarade hon, alltså om typ 20.
Klockan ringde på och jag sprang till dörren. Jag öppnade och direkt fick jag en stor kram.
"Hej min queen", skrattade jag fram och stängde dörrens.
"Jag har sååå mycket att berättaa", sjöng hon fram i typ opera.
"Tell meee", sjöng jag tillbaka fast väldigt falskt.
Vi gick in till köket för att jag skulle fortsätta med mitt projekt.
"Hej Olivia", sa Ida och kramade om min mamma.
"Hur mår du?", frågade mamma och så hade dom en vanlig konversation.
När jag var klar så dukade jag snabbt innan vi gick in till mitt rum.
"Oh my god Tuwa", hon skuttade fram till balkongen.
Jag skrattade åt henne och trippade efter henne. Jag satte mig i stolen som jag satt i igår kväll.
"Vafan är det som är så jävla hype?", frågade jag och hon tog ett djupt andetag.
"Okej, jag vet att du inte vill höra det hör men du måste", sa hon och kollade in i mina ögon.
"Du vet Alexandra Pilargren", sa hon och jag nickade.
Hon är en bitch som jag storbråkade med i nian.
"Jag är ju en sån jävla bra tjuvlyssnare och hörde vad hon sa idag", Oda är den där vännen alla har som kan jobba för FBI.
"Hon ba "asså jag var ju på fetaste festen i lördaga och vet ni jag låg med fucking William Stjärna" och jag ba skrattade så högt i mitt huvud", jag gapade stort.
"Va?!", skrek jag ut och hon nickade.
"Va?!", skrek jag ännu högre och Ida skrattade.
"Okej för det fucking första, varför skryter hon om det? För det andra, euw. För det tredje, han vet om att jag bråkat med Alexandra Pundargren? För det fjärde, när i helvete var han på fest?", hon skrattade själen ur sig och jag kände mig förvirrad.

Crush | D.LWhere stories live. Discover now