"I'll take the pain, give me the truth, me and my heart will make it through", Isa sjöng på scenen som en ängel och jag var den ända i publiken. Jag satt och bara njöt av hennes sång röst.
"Fan jag sjunger falskt", suckade hon och jag ryckte till.
"Falskt? E du helt puckad?! Du låter helt fantastiskt!", sa jag stöttande med en ren sanning.
"Men kommer inte upp i tonen jag vill", suckade hon ännu en gång och jag suckade mot henne.
"Snälla söta rara lilla plutt-isa det är en show och ingen kommer höra dendär kvartstonen du missar", hon kollade på mig med en äkta bitchblick.
"okej ska jag dra så kan du simma i din ångest istället?", undra jag och ställde mig upp för att börja gå.
"Men nej Tuwa, I fucking need you now"
"Men lyssna på mig istället", förmanade jag och hon suckade.
"Ska vi dra och ångestshoppa istället eller? Jag behöver kolla på en ny vit stickad, William kastade blåbär på mig igår så den är fläckig", frågade jag och hon nickade trött.
"Dessutom kan du sjunga i duschen, hemma hos mig, i källarn, överallt", sa jag uppmuntrande och hon log.
"True, true", hon tog sin väska från scengolvet och gick ner från trappan."Vad tycks om denhär?", vi var inne på Zara och jag höll upp en mossgrön tröja med insydda vita skjort-detaljer vid ärmarna, kragen och nedre delen.
"Skitsnygg!", sa hon och kollade på några jackor.
"Det står mellan den och den röda manchester jackan", jag höll upp båda och skiftade plaggen framför mig i spegeln.
"Lätt jackan", svarade hon och jag nickade.
"Visst?", jag gick mot kassan för att betala utan att vänta på Isa.
"Oj, det är bara du och tre andra tjejer som köpt denhär jackan på hela månaden, och den kom in den första", sa kassörskan och tog av larmet.
"Coolt, tyckte den va fett fin så", kvinnan log mot mig och jag log tillbaka.
"Det blir 299 tack"
"Jaha? Inte 499?", undrade jag och kollade på prislappen.
"Nej eftersom den inte är så populär så har vi sänkt priset", svarade hon vänligt.
"Nämen", sa jag överaskad.
"Ha en bra dag", sa hon när jag fick påsen och jag svarade desamma innan jag gick mot rulltrappan.
"Halva pris", sa jag med en dialekt till Isa som väntade vid rulltrappan och hon skrattade.
"Varför då?" Undrade hon och jag flinade.
"Folk tycker den är ful så endast jag och tre tjejer har bra smak", svarade jag och ryckte på axlarna.***
Tjoho 10k reads sötisar ni är