"Och sen han ba, jävla hora! Och jag ba-", sa jag och slog i vädret som om jag slog nån på käften och skrattade därpå.
Vega skrattade också och kollade på mig med en häpen blick.
"Kan inte fatta att du har bollar till sånt?!", skrattade hon och jag skrattade ännu en gång när vi svängde in till porten till lägenhetshuset.
Jag tog upp min nyckelknippa och blippade med min blåa bricka mot kodlåset så dörren öppnade. Dörren höll jag upp för Vega och hon tackade.
"Tryck ner hissen", sa jag och hon gjorde som jag sa."Om vi ska gå tillbaks till ämnet killar som Maja snackade om, har du haft nån?", frågade Vega när hon satt sig på en av barstolarna vid köksön.
"En", suckade jag och tog fram en mugg för att hälla i kaffe.
"Hur vill du ha ditt kaffe?", frågade jag och hon svarade med mjölk och socker.
"Berätta om honom", sa hon sen och jag lutade mig mot bänken.
"Ja vad ska man säga? Vi var väll för unga I guess", jag ryckte på axlarna och hon kollade på mig med en blick som sa; berätta mer.
Jag suckade och kollade ner på mina naglar som fått en lite för lång utväxt.
"Alltså.. vi började hålla på i sjuan och du hör redan där, hur många år e man då? 13? Man vet inte ens vad kärlek är?!", sa jag och skrattade kort.
"Vem vet?", sa hon sen och jag ryckte lätt på axlarna.
"Alltså vi hade det ju bra oså men sen började han komma in på fel spår med fel personer och jag brydde mig och ville hjälpa honom men han kallade mig typ patetisk och sa att han aldrig ville se mig igen", sa jag och tog muggarna med kaffe i och satte mig framför Vega på en barstol. Hon rörde om med den lilla teskeden innan hon sippade på den bruna vätskan.
"Knas", sa hon lätt och jag skrattade kort.