1

3K 33 1
                                    

Stockholm. Huvudstaden. Mitt hem. Jag satt på min balkong, invirad i en tjock filt och kollade ut över den vackra staden. Det var sent på kvällen och jag hade en ångest känsla i kroppen. Imorgon började jag ettan på gymnasiet. Stylistprogrammet och jag kände mig jävligt nervös. Hade alla tankar åt fel håll, som vanligt. Jag höll min mellanstora kopp te i mina händer för att hålla mig varm. Jag fryser lätt och har alltid gjort. Det kan vara på grund av min kalla själ, med det är inte säkert. Jag hoppade till när det knackade på fönstret och jag hörde mammas ljusa, väldigt jobbiga, röst.
"Är det inte kallt älskling?", sa hon sansat.
Jag har en filt gjort av typ isbjörn och 100 graders vatten i en kopp mellan mina händer. Hur tänker hon?
"Nej mamma, tack för att du kom hejdå", svarade jag och hon öppnade balkongdörren för att sätta sig på huk bredvid mig.
Hon strök mig över ryggen.
"Kom in nu", sa hon och jag suckade.
"Ja okej, gå ut från mitt rum nu kära mor", hon nickade och ställde sig upp.
"Klockan är sent och jag ska sova, godnatt gumman", sa hon innan hon gick och jag mumlade godnatt tillbaka.
Jag ställde muggen på bordet innan jag tog av mig filten för att resa mig upp med den under armen. Jag gick in och kastade den på min slarvigt bäddade säng. Jag kollade mig i helkroppsspegeln och vände direkt. Vilken hemsk syn. Min storebrors alldeles förstora champion hoodie och mina ljusrosa mjukisar. Mitt kalla blonda hår i en slarvig bulle och dagens smink lite här och var i ansiktet. Värre än Amy Winhouse. Jag satte mig vid mitt sminkbord och tände lamporna runt min rätt stora spegel. Ljuset blev för starkt för mina ögon och jag kisade för att vänja mig. Jag klickade på hemknappen på min guldiga iPhone 7+ för att kolla klockan men såg istället att jag fått en snap från Isa, aka min hoe. Jag låste upp och klickade på hennes snap.
Slayin' that dubbelhaka ;)
En bild på henne med dubbelhaka. Väldigt orginellt. Jag skickade en bild på mig och skickade utan text. Klockan var 23:31 och jag gäspade. Ska man duscha nu eller imorgon, väldigt svårt val. Jag tog upp makeup wipes och torkade av sminket med en. Jag gick ut tyst till badrummet för att borsta mina tänder.
"Min tröja?", jag skrek och hostade av tandkrämen jag satt i halsen.
"Håll käften mamma sover", sa William och flinade mot mig.
"Du kan hålla käften innan jag gör det åt dig", sa jag och höjde knytnäven åt honom.
Han skrattade lätt och tog ner min näve och trängde sig förbi mig för att ta sin tandborste.
"Hallå, du är inne i Tuwas spacezone", sa jag med munnen full av skum och puttade bort honom för att göra en ring med mina armar.
"Är det ens ett ord?", sa han drygt och puttade undan mig lätt så jag tappade balansen.
"Vider", sa jag och spottade på hans hand, när han sköljde sin tandborste, och gick till mitt rum.
Jag hörde hur han gjorde ett äcklat ljud och jag skrattade dovt. Jag stängde dörren och kollade mig i spegeln. Jag drog ur toffsen ur min messybun och lät håret falla nerför min rygg. Jag tog fram en hårborste och borstade igenom det försiktigt. Min mobil började vibrera mot glaset över sminkbordet och jag kollade. Hoe ;) stod det på displayen och jag tryckte på den gröna svararknappen.
"Alltså jag är så fucking nervös Tuwa", sa hon direkt och jag skrattade.
"Jag med, funderar på att hänga mig", suckade jag och satte på högtalare.
"Varför i hela helvete är DU nervös? Du sminkar som en gud"
"Du sjunger som en gud", kontrade jag och jag såg framför mig hur hon log.
Isa ska alltså börja estet sång och musik eller vafan det heter. Och hon sjunger som en ängel. Jag sjunger som döden, alltså inte alls.
"Isa jag måste sova", sa jag och hon suckade.
"Jag med men vi ses imorn efter vi slutat, love you bitch", sa hon innan hon lade på och jag log.

Crush | D.LWhere stories live. Discover now