8

1K 20 0
                                    

"Vart försvann du igår?", frågade Isa i telefon.
Jag suckade tungt och gnuggade mig i höger öga.
"Jag hade inte kul så jag drog", svarade jag och satte mig upp.
Vit lögn.
"Du ljuger", jag höjde ögonbrynen o svarade med ett va.
"Jag såg ju dig och en kille dansa, omg säg inte att ni har legat?!", jag la mig ner snabbt igen i en hög suck.
"Isa du vet att jag inte ligger med vem som helst, hur som helst din jävla..", jag suckade, "han var äcklig så jag blev pissed och drog", fortsatte jag och Isa suckade i amdra sidan luren.
"Men!", sa jag och hon blev tyst.
"Jag såg sveriges hetaste kille igår", pep jag glatt och hon oade till mig.
"Berätta allting på wayne's klockan 15", vi lade på och jag stäckte på mig med ett skrik.
"Håll käften!", skrek William från sitt rum och jag började garva.
Så kul att störa.

"Vad ska du göra idag?", mamma kom in i köket och jag ryckte på axlarna.
"Ingenting framtill 15, vadårå?", svarade jag och skrollade vidare i timeline flödet på instagram.
"Justja, det är ju lördag", skrattade mamma fram och jag nickade.
"Nej jag tänkte om du ville åka och shoppa innan kanske, bara du och jag?", sa hon och jag nickade glatt.
"Ska inte William med?", undrade jag och hon skakade huvudet med ett leende.
"Han ska till en flicka", viskade hon och jag höjde förvånat på ögonbrynen. Ojojoj William har skaffat brud.
"Vi drar klockan ett då? Så är du redan där tills Isa kommer", sa hon och jag nickade. Det va nåt förjävligt me allt nickande.

"Mamma herre min gud kolla väskan!", en mörkbrun Louis Vuitton med dom typiska formerna på.
"Man får en liten plånbok med på köpet", jag försökte ge mamma hundvalps blicken.
"Jag tar hälften av summan från dina pengar, jag ska utomlands", sa hon och gick in i LV affären.
"Kom igen va lite schysst, tredjedel + att jag dammsuger hela lägenheten en gång i veckan", jag tog armkrok med henne och hon gick med på det.
Jag pep till och hälsade på tjejen i kassan.

"Finns det någon kille på gång då?", undrade mamma när vi strosade genom stan, med min nya väsksa (!!!).
"Nej", kort svar men sant svar. Tråkigt svar.
"Inte ens en liten crush?", frågade hon och knuffade mig lite åt sidan.
"Eh åh där är Isa, vi ses hemma mamma puss", jag sprang fram till Isa och gav henne en kram.
"Jag ser en Louis Vuitton väska", sjöng hon och jag skrattade åt henne.
"Kom vi går in"

"Så babe, spill the T", vi satte oss med vårat kaffe vid det vanliga fönsterbordet.
"Okej först jag såg väärldens snyggaste kille igår alltså jag dör! Han var blond och hans leende sken ljusare än min framtid", sa jag drömmande och hon log.
"Kan söka upp sen, men hallå varför drog du igår?", undrade hon ännu en gång
"Okej okej, igår..", jag berättade hela historien om varför jag drog.
"Killar kan vara för mycket ibland", sa hon och jag hummade.
"Tjejer då", jag hörde en mörk röst mumla bakom oss.
Jag vände mig om med ett frågande ansiktsuttryck.
"Ursäkta?"
Killen som satt med ansiktet mot mig sög in läpparna och spände ögonen i killen bakom. Det blonda kalufset vände sig om och jag tappa andan. Det är han.
"Var det nåt snygging?", sa han och jag reste på ett ögonbryn.
"Ja? Kan du förklara dig?", han flinade smått och mitt temperament började stiga.
"Tänkte bara att tjejer är för mycket ibland? Dom babblar för mycket, vill ha kontroll över allt och alla, bråkar om små saker, kan inte komma över saker och så vidare", jag ryckte på mina ögonbryn samtidigt som jag drog min tunga mellan min överläpp och mina framtänder.
"Tjejer är iallafall inte äckliga fucking punghår som tror att dom kan göra vad dom fucking vill men vem fuck dom vill", spottade jag i hans ansikte och han blev tyst.
Han öppnade käften för att säga nåt men Isa avbröt.
"Försök inte gubben", han hade skuldkänsla i sina ögon och jag vände mig.
"Kom vi drar", sa Isa och jag suckade.
"Mitt kaffe", gnällde jag och hon skrattade dovt åt mig innan hon tog tag i min armled.
När vi kom ut från cafét och gått runt hörnet så stannade jag tvärt.
"Isa, det var han!", sa jag häpet.
"Skojar du?!, och du bara rev upp hans ansikte med ord", herregud, vad har jag gjort.

Crush | D.LWhere stories live. Discover now