Jag satt på en frisörstol med dockhuvudet framför mig. Den blonda peruken var halft lockat. Jag tog en mellanstor slinga och snurrade den på locktången. Efter ett kort tag släpte jag ner den min hand för att trycka ihop locken och dra ner den igen.
"Det blir fint", jag hoppade till och tappde locktången men fångade den med min hand.
Jag skrek till och släppta den snappt. Tårar brände bakom mina ögonlock och jag sprang fort ut.
Helvetesjävlapissplatttång. Varför ska jag vara så äckligt lättskrämd och bränna mig hårt det första jag gör?
Jag satte på en kran inne på tjejernas toalett. Snabba steg hörde jag från korridoren men kunde inte bry mig mindre.
"Tuwa! Förlåt så mycket, det var inte meningen att skrämmas!", sa pippi långstrump och tog tag i min handled försiktigt.
"Håll käften jag bryr mig inte om någon jävla ursäkt", hulkade jag fram mellan tårarna.
"Kom med mig här så går vi till sjuksyster", sa hon sansat, verkade inte alls bry sig om mitt ordval.
Hon strök sin hand på min rygg och jag samlade andetag.
"Men jag ser ut som ett emo nu", snyftade jag och kollade mig i spegeln.
All maskara har runnit nerför mina kinder. Ser ut som ett mongo.
"Man får se ut så om man bränt sig på locktången", sa hon och jag fick ur mig ett kort skratt."Det är viktigt att du håller såren rena så det inte blir infektion", jag tackade för hjälpen innan jag gick ut från skolsystern.
Snabbt tog jag upp mobilen för att ringa upp William.
"Hoppas det är viktigt för jag gick nyss ifrån Linas lektion", svarade han surt och jag satte mig på en stol med mjuk sits.
"Jo,tja alltså inte så viktigt bara at jag kanske har bränt mig jävligt hårt på en locktång", svarade jag honom med en sarkastisk ton.
"Jävlar vart är du?"
Jag berättade vart jag var och han klickade snabbt.
En suck slank ur mig och jag blickade mot den svidande handen. Såret blev insmort med nån svalande hudkräm och blev invirad med en handduk och ett bandage. Så jävla fult.
"Systeryster vafan har du gjort?", sa William oroligt och jag visade upp handen.
"Kolla vad fult! Har inte ens skor som matchar", sa jag besviket och han skrattade dovt.
"Vad gjorde du ens?", undrade han och satte sig på huk framför mig.
"Skulle locka en peruk så ba blev ja skrämd, som vanligt, och så tappade jag tångfan och fångade den lite fel", sa jag och ryckte på axlarna som en äkta fighter.
"Ska jag skjutsa hem?", mundrade han och jag nickade.
Men en hjälpande hand av William reste jag mig och bortstade av osynligt damm från mina lår."Höj föfan!", skrek jag när jag hörde introt till tandtråd av Tjuvjakt.
William suckade och vred upp volymen. Jag nickade med i takten och gjorde mig redo för rappen.
"Swagger like Obama flow fatter than your momma
Always in the Volvo, never in a Honda
I get arrested every week, for my killer flow
And snorting coke from the tits of magazine centerfolds"
Jag kände hur adrenalinet steg i min kropp. Jag stutsade upp och ner på sätet och sjöng med i refrängen. I ögonvrån såg jag att William också sjöng med och jag log nöjt.