9

1K 14 10
                                    

"Okej, grejen är att han går varken på min eller din skola och jag följer inte han på insta, men jag kan fråga Olle som vi va hos", sa hon och började skriva till Ollepojken.
"Alltså jag måste göra nya naglar", suckade jag och kollade på utväxten.
"Hur längesen?", frågade hon utan att släppa blicken från skärmen.
"En månad", hon nickade utan att lyssna och jag suckade.
Jag gick ut till köket för att kolla i skafferiet. Men innan jag hunnit in till köket så hörde jag ett ljud. Jag stannade upp i mina rörelser. Det där var inte en dörr från trapphuset.
"Isa", väste jag och hon kollade ut genom min dörr.
Jag gjorde en viftande rörelse med min hand och hon kom direkt. Vi smög fram mot Williams dörr och låga stön hördes. Vad i helvete? Jag spärrade upp ögonen och kollade på Isa. Hon flinade åt min äcklade min och jag fnös. Jag hukade mig och öppnade dörren långsamt. Williams säng ligger mot väggen mittemot dörren. Williams rygg var röd av rivmärken och jag spärrade upp ögonen ännu mer. Tjejen reste sig och en brunett syntes framför mina ögon. Hennes ansikte vitnades framför mig och jag gapade samtidigt som jag kände att ville kräkas. Jag stängde dörren försiktigt och stampade in i mitt rum.
"Vad hände?", jag andades tungt.
Hur fan kan han göra så mot mig? Jävla fittbror. Missfoster är det vad han är.
"Han ligger med en fucking hora", sa jag argt och gick fram och tillbaks i rummet.
"Vem?"
"Amanda Fucking Pundargren", snäste jag fram och hon gapade.
"Trodde hon var ett one night stand?!", sa hon chockat och jag höll med.
"Han vet vad hon var gjort mot mig!", skrek jag argt.
Isa kom fram och tog tag i mina axlar. Jag andades häftigt och hon såg mig rakt in i själen.
"Ta det lungt, tänk att du har en ny väska, en crush och en fantastisk bästavän här", jag suckade men log och kramade om henne.
"Älskar dig"

***
En eller ett crush??

Crush | D.LWhere stories live. Discover now