6

1.1K 21 0
                                    

"Vill du på fest?", Isa kom in i sitt rum efter att varit och pudrat näsan.
"När?", undrade jag och öppnade massa snapchats.
"Nu", svarade hon och jag satte mig upp hastigt.
"Är du dum i huvudet? Kolla hur jag ser ut! Jag kan inte gå såhär?", jag hoppade ur sängen och gick fram till hennes hellkropps spegel som satt på dörren.
Mina stora gråa mjukisbyxor som troligtvis inte är mina satt på mina ben och ett vitt linne satt tajt på min överkropp. Smink hade jag inte på mig heller och ska jag vara ärligt så är inte Isas smink det bästa. Det är typ ica basic.
"Du är jättefin utan smink och du kan låna en svart klänning av mig", sa hon när jag vänt mig mot henne.
"Jag är så mycket mindre än dig", svarade jag på hennes förslag men hon skakade på huvudet.
"Den har jag vuxit ur för ett tag sen sååå", Isa började rota bland alla kläder på galjarna i hennes garderob samtidigt som jag satte mig vid hennes sminkbord.
Jag kollade igenom hennes smink produkter och suckade.
"Jag hörde det där", sa hon och jag skrattade lätt.
"Tadaa", sjöng hon fram, som vanligt, och höjde upp en svart klänning.
Den var snygg och jag fick fram en outfit direkt. Den klänningen, en fluffig, svart pälsjacka och Isas mammas svarta pumps.
"När var festen?", hon pep och kramade mig hårt.

Med drinken i min hand stod jag lutad mot en vägg och betraktade folket på dansgolvet. Isa släppte loss med ett par tjejer och jag skrattade åt dom. Isa är så fucking vild med alkohol. Vilken jävla brud. Själv sitter jag hellre hemma på balkongen med te i handen.
Jag hörde skratt från den lilla hemgjorda baren. Jag blickade dit av nyfikenhet och fick syn på något som fick mig att kolla lite extra. En kille med håret i sandblodt och mittbena stå bland killarna. Hans leende lös som stjärnorna en stjärnklar natt, och jag gillar stjärnor.
"Hey mami", jag hoppade till av den plötsliga rösten vid mitt öra.
"Vem fan är du?", svarade jag honom och han började flina.
Den mörkhåriga killen tog tag i min midja och började gunga mig från sida till sida tätt intill honom.
"Jag är mannen som kommer leda dig till njutning ikväll", han bet mig lätt i örat och det knöt sig i min mage.
Jag knuffade bort han från min kropp. Han kollade på mig med spännda käkar. Jävlar vilken tuffig.
"Ditt jävla äckel, du rör mig inte igen", jag spottade på honom och vände mig hastigt så att håret flög efter mig.
Jag spände mina knogar samtidigt som jag styrde mina steg ut ur lägenheten.

**
Tjaaa ni kan superjärna dela min lilla novell <333

Crush | D.LWhere stories live. Discover now