Posto! Posto!
"Aish, siapa la yang mesej pagi- pagi buta ni! " Youra menenyeh matanya lalu membuka aplikasi whatsApp dan membacanya.
Unknown
Hai ma cutie!
Good Morning! 。^‿^。"Sapa ni?" Dahi gadis itu berkerut sambil tangannya laju membalas mesej tersebut.
Me
Er maaf, sapa ni?Unknown
Ish.. Takkan tak kenal
your bff forever ever! 😔Me
Oh! I know.
Hai my mochi 😚Jiminie
Ingatkan dah
lupakan aku tadi😒Me
Halah! Mana boleh lupa.
kaukan bff aku sampai mati♡Jiminie
Eceh..♡ jom dateMe
Kat mana?Jiminie
Kat cafe Pak MangMe
Set👌Youra off kan handphonenya terlebih dahulu sebelum mencapai tuala dan melangkah laju ke bilik air.
°°°°°
Gadis itu sudah bersiap-siap. Tidak sabar dirinya ingin berjumpa chingu lamanya itu! Rindu ya amat!
Sebelum itu, dia mencari kelibat Hoseok di semua tempat ruang kediaman. Tapi tidak jumpa juga. Mungkin sudah pergi ke kerja? Dia harus minta izin pada suaminya terlebih dahulu.
Youra mengambil handphonenya di dalam handbag lantas call Hoseok.
Tut. Tut. Tut
Tuttttttttt...
"Ishh dia off kan handphone dia lah pula! " ujar Youra geram.
"Mesej jelah."
Dia menaip sesuatu menghantar pesanan.
Hoseok🔥Me
Saya nak keluar
tau. Nak jumpa dengan
chingu saya. Okay bubye!Youra letak handphonenya kembali di dalam handbag dan masuk ke dalam perut kereta lalu kenderaan empat beroda tersebut memecut laju.
°°°°°
"My cutie!" Jerit jimin dari jauh sambil melambai-lambai tangannya.
"Eh jimin!" Youra pun turut membalas lambaian tersebut."Rindunya! Sudah lama tak berjumpa dengan kau. Kau.. makin gemuk ea sekarang?" selamba Jimin berkata.
"Eyy, biadapnya! " Youra memukul Jimin. Lelaki itu hanya sekadar tergelak.
"Dah la. Jom order. " Youra menghampiri meja pilihannya lalu duduk disitu.
"Okay. Waiter!"
°°°°°
"Wait. What?! Kau dah kahwin?" Tercenggang Jimin apabila mengetahui bahawa Youra sudah berumahtangga."Yelah. Cuba tengok muka ni? Muka aku ni macam menipu ke?" Youra menjeling Jimin sekilas. Takkanlah hal seperti ini dia mahu main-main.
"Weh! Kenapa tak ajak aku? Ish, baru aku nak tengok kau pakai wedding dress. Wah, mesti cantikkan?!" Jimin bercakap sehingga makanan di dalam mulutnya tersembur.
"Eyy selekehlah kau!" Youra membuat muka Jijik. Lelaki itu tersenggih-senggih.
"Excuse me! Aku memang dah cantik pun. Pakai apa pun dah cantik. Lagipun kitaorang buat kecil-kecilan jelah. " Gadis itu memasukkan sesudu kek larva coklatnya yang sudah dikuisnya ke dalam mulut.
"Uit! Kau..kahwin paksa ke?" Jimin separa berbisik sambil memandang ke kiri dan ke kanan. Takut orang dengar.
"Yes! Eh dahlah. Aku nak jumpa kau ni bukan nak cakap pasal perkahwinan aku tu. Aku nak jumpa kau, nak lepak dengan kau,nak chill dengan kau." Youra cuba untuk mengubah topik.
"Yelah. Aish, comot tu. Dah isteri orang pun makan comot lagi. Masih tak berubah-ubah perangai! " Jimin mengelap mulut youra menggunakan sehelai tisu.
°°°°°
Klik! klik!"Good! Dah dapat pun apa yang aku nak. Padan muka kau, Youra kalau Hoseok tahu. Aku print gambar ni pastu bagi kat Hoseok. Yang dalam handphone ni aku simpan! Yes aku genius. Hoseok now is mine! HAHHAHAA.. " Bibir merahnya mengukir senyuman sinis.
YOU ARE READING
[C] Beautiful Destiny + JHS
FanfictionSakit hati? Itu apa yang dirasakan oleh seorang gadis jelita bernama Min Youra. Walaupun Youra seorang gadis yang cantik dan baik. Suaminya, Jung Hoseok tidak pernah kisah terhadapnya. Pelbagai rintangan yang harus dihadapi oleh Youra untuk menguku...