"Aiguu.." Yoongi mengeluh kecil lalu duduk di tempat yang disediakan. Sekarang ini, dia berada di dalam shopping mall. Temankan bakal isterinya membeli belah.
"Sayang.. Dah ke belum ni? Lambatnya." soal Yoongi sambil matanya menilik jam tangan.
'Hm lamanya pilih blouse. Bila disuruh kita pilih mana yang satu cantik. Lepastu kita pilih yang ni. Dia marah kita pula. Kata tu tak cantik lah apalah. Kata suruh pilihkan? Kita pilih jelah mana yang kita kenan. Perempuan ni complicated betul! Nasib sayang.'
"Sabarlah wahai Yoongi, cik abangku. Saya tengah pilih blouse ni. Mana satu ya? Erm"
"Cepatlah. Nati kita nak.."
"Hah yang ni la! Saya pergi bayar sekejap tau! Tunggu sini. Jangan nak pergi mana-mana. Jangan nak mengorat perempuan lain ya? I see you! " Pesan Min So Hee dengan matanya tajam memandang tepat ke arah anak mata Yoongi.
Yoongi menelan air liurnya. Garangnya bakal bini aku seorang ni.
" Yelah kesayangan hati Yoongi."
"Okay bye! Nak bayar sekejap " setelah Min So Hee berlalu pergi. Yoongi pun memejamkan matanya perlahan-lahan. Ngantuknya!
"Ehem! Hello ex boyfriend! Long time no see uh?"
Yoongi tersentak dengan suara perempuan entah datang dari Mana. Lelaki itu membuka mata.
"KAU!" terbeliak mata Yoongi saat ini bila melihat gerangan di hadapan matanya itu.
"Hello.. You still ingat I lagi ke? Ingatkan dah lupakan I. Yelah you kan dah bahagia dengan perempuan kolot tu! " perempuan itu tersenyum sinis melihat muka Yoongi yang kemerahan menahan marah.
"Kau jangan sampai aku.."
"Apa? Betulkan? Ke I tersalah cakap ni? Your future wife is kolot! You know kolot? HAHAHA! " selamba sahaja Hyun Ae berkata-kata. Tangannya menekup mulut, ketawa acah-acah diva.
"Kau buat apa kat sini?! BLAH LA KAU! SEMAK TAHU SEMAK!" Yoongi mengetap gigi geram.
"HAHAHA! EX BF kesayangan ku.. Jangan la marah. Nanti tak handsome tau kalau marah-marah. HAHAHA! " Hyun Ae ketawa tergedik-gedik dengan tangannya yang gatal miang mencuit dagu Yoongi sekilas.
"HEY JIJIK! KAU MEMANG SAJA JE KAN NAK BUAT AKU NAIK ANGIN HAH!"Yoongi menepis tangan Hyun Ae kasar lalu bangun berdiri.
"Wo.. Wo.. Wo.. Duduk lah dulu. I tak habis cakap lagi ni. " Hyun Ae menolak bahu Yoongi supaya memaksa lelaki itu duduk menghadapnya.
"I akan pastikan hidup you dengan adik you sengsara, merana dan menderita. You jangan ingat I lupa pasal kita dulu? I berdendam dengan you lagi tau! Dan i akan pastikan juga future wife you dan adik you mati di tangan I"
"I juga pastikan you dan Hoseok tunduk minta maaf pada I yang peloles ini. HAHAHA! REMEMBER THAT!" Hyun Ae tersenyum sinis sekali lagi lalu pergi meninggalkan yoongi di situ.
"WOII! KALAU KAU NAK MAKAN KASUT AKU YANG BERTAHUN-TAHUN TAK BASUH NI, CUBALAH KALAU BERANI! AKU TAK HAMAK LAH DENGAN KAU PEREMPUAN. MARUAH LETAK KAT MANA WOII.. OTAK LETAK KAT MANA? KAT PUNGGUNG? AH SHITTTTTT!!! " Yoongi jerit sekuat hati sampai semua orang sekeliling memandangnya. Semakin membuak-buak pula amarahnya itu apabila mendengar ugutan Hyun Ae.
"Yoongi.. Kenapa ni?" kata Min So Hee terkejut dengan jeritan kuat oleh Yoongi tadi.
"Takdelah apalah sayang. Perempuan tu.."
"Perempuan tu kenapa Yoongi?" tangan Min So Hee ligat mengusap belakang Yoongi bagi menenangkannya.
"Nanti saya ceritakan semuanya kat awak okay? Dah jom sayang kita pergi butik pengantin okay? Panas pula kat sini. " Yoongi menarik tangan Min So Hee supaya beredar di tempat itu dengan segera.
"Okay jom! "
____________________________________
Idea kurang mari maa.. Nanti saya update lagi.. Maybe tahun depan😂 ok jk jk.. Ntahlah tgk tahap kerajinan.. Klo nk update update la.. See ya
YOU ARE READING
[C] Beautiful Destiny + JHS
FanfictionSakit hati? Itu apa yang dirasakan oleh seorang gadis jelita bernama Min Youra. Walaupun Youra seorang gadis yang cantik dan baik. Suaminya, Jung Hoseok tidak pernah kisah terhadapnya. Pelbagai rintangan yang harus dihadapi oleh Youra untuk menguku...