Bab 17 [Special for you]

90 10 15
                                    

{Love it's  not a feel!ng, it's a sensat!on.}

"Hm.. Segarnya badan! " Youra membaluti badannya dengan bathrobe apabila selesai sudah mandi.

Dia balik sahaja terus naik ke atas. Letih satu badannya kerana terlalu lama keluar berjalan.

Gadis itu menyapu losyen ke seluruh badan. Hal maklumlah, malam ni dia perlu berehat sepenuhnya dan perlu memanjakan dirinya buat seketika.

Dalam keadaan begitu asyik menyapu losyen, matanya terpana pada kertas yang mempunyai tulisan 'PULL HERE' bersama anak panah ke arah tali yang tergantung kelas di almari.

"Hm.. Untuk apa tu? Nak tarik ke taknak ya? " Dia masih ragu-ragu. Tetapi lama kelamaan, apabila difikirkan berkali-kali dia mengambil keputusan untuk menarik tali tersebut.

"Aaaa.. Cantiknya! " Gadis itu terpegun dengan keindahan kelopak mawar berlainan warna terbang di atas kepalanya.

Kelakar juga. Sapa lah yang pandai sangat buat macam tu? Cute lah!

Terdapat sepucuk sampul surat terjatuh bersama kelopak mawar. Gadis itu menunduk ingin mengambilnya.

To : My beloved wifeu 💋

-Darling. Hubby ada sediakan gaun cantik for you dekat atas katil tu. 

-Darling. Shh.. Hubby ada something nak tunjukkan awak. But awak kenalah pakai gaun tu pastu jalan ikut kelopak mawar yang hubby sudah sediakan.

-Darling. Ikut je tau! Jangan terpesong kat tempat lain.

Love❤,
Your handsome hubby

Youra terketawa kecil.

Asal sweet sangat ni? Gigit karang!

Patutlah dari tadi tidak munculkan diri. Rupa-rupanya ini muslihat dia.

Youra mengambil gaun yang tersusun rapi di situ lalu memakainya dan bersiap-siap.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Kemudian, dia ikut saja arahan yang diberikan oleh suaminya itu.

Youra terharu apabila suaminya sanggup buat semua ni untuk dia.

Kelopak mawar yang bertaburan di lantai bersama lilin-lilin yang berbau wangi menambahkan lagi aura romantik.

Terhenti perjalanan Youra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Terhenti perjalanan Youra. Dia ternampak kertas besar yang diangkat tinggi-tinggi oleh Hoseok.

'Here your handsome hubby!'

Gadis itu tersenyum lebar sambil membalas lambaian Hoseok yang berada di seberang sana.Memandangkan tengah-tengah ada kolam besar.

Gadis itu berlari-lari anak sambil ketawa riang. Seronok sangat!

Tiba-tiba, dirinya terpele'ot kerana memakai tumit tinggi. Nyaris sahaja gadis itu bermandi kolam di situ.

Dia menghembus nafas lega. Nasib Hoseok sempat selamatkannya.

Apabila melihat Hoseok, mata mereka berdua saling bertaut.

Youra tergamam melihat wajah Hoseok yang hampir dekat dengannya.

Sudahlah kacak dengan bau-bauan wangi yang menusuk hidung membuat gadis itu tidak keruan.

Lelaki itu tersenyum manis seraya wajahnya sengaja didekatkan lagi.

"Special for you, darling. " Bisik Hoseok di tepi telinga isterinya.

"Err.. Awak. D-dah lah tu lenguh saya asyik kena macam ni."

"Oh.. Sorry! Hehe.." Sengih Hoseok lantas kembali ke asal.

Sakit pinggangnya asyik melentok je dari tadi.

"Your sit, sweetie. " Hoseok menarik sedikit kerusi agar Youra dapat duduk.

"Thank you. "

"Awak buat semua ni ke? Cantik sangat! Saya suka! " Youra melemparkan senyuman.

Inilah kebahagian yang selalu diimpikannya. Lagi-lagi bersama Hoseok.

"Darling.." Panggil Hoseok meleret lalu melutut di hadapan Youra.

Mata gadis itu terkebil-kebil dengan kelakuan suaminya.

"This is for you." Lelaki itu menghulurkan sejambak bunga dan satu bentuk coklat hati.

"Cuba awak buka bekas coklat tu. " Sekali lagi Hoseok bersuara dengan pandangan menggoda.

 " Sekali lagi Hoseok bersuara dengan pandangan menggoda

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gadis itu entah ter fall in love kali keberapa. Hoseok sentiasa pandai menambat hatinya.

Comel!
Kacak!
Romantik!

Eh jangan puji lebih-lebih! Nanti kembang pula lelaki itu.

Youra membukanya dan terdapat seutas rantai di dalamnya.

"Just for you and happy birthday darling! " Ucap Hoseok lalu mencium kedua-dua belah pipi isterinya.

Sapa suruh comel sangat!

"Te-terima kasih awak. Terharunya saya.." Youra pantas menyeka air matanya yang hendak tertumpah.

"Alololo.. Janganlah macam ni. Mari,saya pakaikan rantai tu." Lelaki itu berdiri dan memakaikannya.

"Kek ni.. Awak buat juga ke? "

"Yelah sapa lagi kalau bukan saya? Yang masak ni pun saya buat tau! " Bangga Hoseok.

"Wow. Delicious! " Gadis itu menikmati jamuan. Sedap juga.

"Suami mithali la katakan. " Kembang, kuncup hidungnya apabila dipuji sebegitu rupa.

Setelah habis makan, Hoseok pula mengajaknya menari. Jari-jemari runcing Hoseok perlahan-lahan melingkari pinggang ramping gadis itu dan menari mengikut irama.

IRAMA ROMANTIK

"Awak.. Cantik sangat malam ni. Rasa mahu gigit je awak." Kata Hoseok menggoda. Youra yang mendengar, menepuk perlahan lengan lelaki itu. Malu!

Kepala gadis itu terlentok di bahu suaminya.

Ubun-ubun Youra dikucup dengan penuh kasih sayang. Youra memejam mata kemudian tersenyum kecil.

Pertama dan terakhir adalah si dia. Tiada yang kedua mahupun ketiga. Hanya dia ialah Hoseok.

Mereka berdua ditemani bulan dan bintang yang bercahaya menari riang bersama-sama dengan mereka.

Sayang awak sampai mati hoseok. Sayang awak! Getus Youra dalam hati.

[C] Beautiful Destiny + JHSWhere stories live. Discover now