16. Čí je to ultrazvuk?

277 6 10
                                    

Po dlouhé době bylo venku konečně teplo. Pomalu začínalo jaro a tak si Roman řekl, že půjde do práce pěšky. Už byl asi jen dvě ulice od urgentu, když potkal Lucii.

„Ahoj, dneska bez rohlíků?" Usmála se Lucka, když viděla, že si Roman nenese svoji obvyklou snídani.

„Ahoj. No jo, v pekárně měli zavřeno."

Společně vešli na urgent a už zdálky viděli jak se na ně Mery usmívá.

„Dobré ráno."

„Dobré." Odpověděli dvojhlasně.

„Co, že máš tak dobrou náladu?" Zajímala se Lucie a zastavila se na příjmu.

„Je prostě pěkný den no."

„Pěknej je podle tebe hlavně David..."

„Hele nech si to a upaluj se převlíct."

„Už běžím, mami." Ušklíbla se a odběhla na lékařák za Romanem.

Když si Roman sundaval kabát, vypadla mu z kapsy nějaká fotka. Lucie se pro ni natáhla a zjistila, že je to ultrazvuk.

„Čí je to ultrazvuk?" Zeptala se udiveně.

Roman se jen pousmál a řekl :

„Zoji..."

„Wow... Super, tak to gratuluju!"

„Díky."

„A v jakém je týdnu?"

„Ve dvanáctým... Dneska jde na screening."

„Aha a proč si nešel s ní?"

„Nechtěla... Ptal jsem se jí třikrát, ale prý by byla ještě víc nervózní."

Lucka měla zřejmě v úmyslu se vyptávat dál, jenže jí zazvonil mobil.

„Musíme na příjem vezou pád na lyžích..."

Oba se bleskově převlékli a utíkali za Mery. Záchranář i s pacientem na ně už čekali.

"Muž, 37 let. Fraktura stehenní kosti a lehká komoce."

„Box 1, doktor Vilkin, doktorka Krutinová."

Na boxu se ukázalo, že na tom pacient není tak špatně jak si mysleli.

„Tu nohu jenom zafixujeme, kosti nejsou posunuté." Řekla Lucie, když si prohlédla rentgen. „Jinak žádný další problém nevidím, necháme si vás tu sice na pozorování, ale všechno by mělo být v pořádku."

„Souhlasím." Přikývl Roman. „Zvládneš to sama? Šel bych se podívat, jestli nepotřebují pomoct jinde."

„Jo, jasně, běž."

„Děkuju pane doktore." Ozval se ještě pacient. „Já mám tenhle rok nějakou smůlu, tohle už je druhá zlomenina."

„To bude dobrý, musíte si jenom dávat větší pozor. Zatím nashledanou."

„Nashledanou."

Když Roman vyšel z boxu, uviděl Zoju jak se baví s Mery. Dostal strach... Co když se něco stalo?

„Ahoj, co tady děláš? Děje se něco? Něco s malým? Byla jsi na tom vyšetření?"

„Ahoj, nic se neděje, jenom... Už vím pohlaví." Řekla Zoja a usmívala se jako blázen.

**************************************

příští část : Hádej

Modrý kód - Roman a ZojaKde žijí příběhy. Začni objevovat