טיפ 2 | תקראו

2.5K 134 27
                                    

הטיפ הזה הוא הטיפ הכי חשוב בעיניי. הוא בעצם גורם לכם לשפר את הכתיבה שלכם בדרך הטובה ביותר - לא רק מבחינת כתיבה והבנה לשונית אלא גם מבחינה ספרותית - וכל זה מבלי לגרום לכם להיות אומללים ולחשוב על הכל פעמיים.

אני אסביר: בעצם, ברגע שאתם קוראים ומתרגלים לקרוא אתם קולטים המון סגנונות כתיבה שונים. תוך כדי אתם לומדים איך כדאי לכתוב, באיזה סגנון תיאורים אפשר להשתמש, איך כותבים מילים בצורה נכונה ואיך להשתמש בפיסוק בצורה מיטבית, ואיך מתנהלת בעצם כתיבה ספרותית מבלי לשנן חוקיות מסוימת. זו למידה על ידי צפייה ואימון. ככל שתעשו את זה יותר, ככה תוכלו לשפר את הכתיבה שלכם.

מעבר לכתיבה נכונה, קריאה עוזרת לכם לדעת איך עלילה מתפתחת, איך אפשר לקחת אותה ולאן, באיזו מהירות ובאיזו צורה. היא עוזרת לכם להבין יותר איך סיפור בנוי, איך דמויות בנויות ואיך הן יכולות לפעול, ופותחת לכם את הדמיון.

לקרוא זו חוויה בפני עצמה. לומדים ממנה הרבה והיא מהנה ומעניינת בסופו של דבר. אישית, תוך כדי שאני קוראת אני גם אוהבת לגלות דברים נוספים שיעזרו לי לשפר את הכתיבה שלי. יוצא לי ללמוד מילים חדשות וצורות תיאור חדשות שלא הכרתי או לא חשבתי עליהן לפני כן, והקריאה עוזרת לי לחשוב על הכתיבה שלי בצורה יותר חלקה ונוחה.

אבל, ויש אבל, כשאני מדברת על קריאה אני מדברת על קריאה של ספרים "אמיתיים" (אם אפשר לקרוא לזה ככה), כאלה שבאמת יצאו לאור ועברו עריכה על ידי אנשי מקצוע שחמדו את השפה העברית לעומקה ולרוחבה. לכן, סיפורים באינטרנט לא תקפים לגבי הטיפ הזה. לקרוא את כל הסיפורים בווטפאד בתקווה שזה יגרום לכם להשתפר זה לא רעיון מוצלח במיוחד.

אבל, שימו לב! אל תנסו להעתיק סגנון כתיבה של מישהו אחר! זה לא רק לא מכבד עבור הכותב שמצא את הסגנון הייחודי שלו, זה גם לא יעיל עבורכם. בסופו של דברס אם אתם מנסים לכתוב כמו אדם אחר, אתם לא מתפתחים בעצמכם ומונעים מהכתיבה שלכם להיות ייחודית. וכתיבה לא ייחודית, היא כתיבה שקל לשכוח אותה ולהשתעמם ממנה.

אז, תבחרו איזה ספר שאתם רוצים לקרוא, תמצאו אותו ותקראו אותו. אתם יכולים להסתכל בספריות ובחנויות הספרים ולהסתכל מה מוצא חן בעיניכם אם אתם לא יודעים מה לקרוא. וכמובן, אם זה לא היה ברור, הספר צריך להיות בעברית אם אתם מתכננים להשתפר בכתיבה בעברית.

טיפים לכתיבהWhere stories live. Discover now