טיפ 22 | על דמויות והפעלתן

735 40 43
                                    

הצלחתי למצוא לעצמי זמן פנוי ומוטיבציה לכתוב עוד חלק למדריך, אז אמרתי למה לא? צריך לנצל את זה כשאפשר.

--- --- ---

מהו סיפור ללא הדמויות? כנראה אחד משעמם מאוד, או מתוחכם מאוד. בין אם אתם כותבים סיפור ארוך או סיפור קצר, סיפור פנטזיה או רומנטיקה, סיפור עצוב או הומוריסטי, אתם כנראה משתמשים בדמויות. ובכן, לשם כך התכנסנו כאן היום, בשביל לדבר על הדמויות, הלא הן, טוב, כלי השחמט על לוח הסיפור שלנו (אהבתם את המטאפורה?)

אז קודם כל, מהן הדמויות? כמו שאמרנו, הכלים בהם הכותב משתמש בשביל ליצור את הסיפור שלו. הדמויות סובבות את הרעיון הכללי של הסיפור ומניעות אותו להתקדם הלאה. (הערה: כאן אני מדברת על סיפורים סטנדרטיים שכותבים בדרך כלל. הסיפורים יוצאי הדופן שאנשים כותבים לפעמים לא נכנסים תחת ההכללה של מה שאני כותבת כאן) מבלי הדמויות יהיה מאוד קשה לפתח את העלילה, שכן היא מתפתחת יחד עם הדמויות. אם הדמויות יהיו משעממות, כך לקורא יהיה פחות עניין בהן, וכך יצא שהסיפור יעניין אותו פחות. אם הדמויות יהיו מעניינות, הקורא לא יוכל להפסיק לקרוא – לדמויות כאלה אתם רוצים לכוון, דמויות שהקורא יוכל להתאהב בהן ולאהוב אותן, שלא יהיו סתם כלים, אלא כלים שמתיימרים להיות בני אדם.

וזה טריק חשוב מאוד שצריך לדעת איך לתכנן בשביל שהוא יפעל כמו שצריך.

נתחיל במאפיינים של הדמות, במה שבונה אותה בעצם. לפניכם, רשימה של אפיונים לדמות שיצרתי לפני מלא זמן:

שם:

*שם שני (אם יש):

שם משפחה:

מצב משפחתי:

שמות ההורים:

שמות האחים:

גיל:

מין:

נטייה מינית:

צבע שיער:

צבע עיניים:

צבע עור:

מקצוע:

לאום:

מצב חברתי:

תכונות מאפיינות:

מגרעות:

כישרונות:

*מחלה/נכות:

פחדים/חרדות: 

*סטיות:

עבר:

*כוח על:

*מה שמסומן בכוכבית יכול גם לא להתקיים, תלוי בדמות עצמה.

ועכשיו, אחרי שעברתם על כל הפרטים המאפיינים האלה, תשכחו אותם, כי ככה לא בונים דמות.

הפתעתי? תודו שהפתעתי.

טיפים לכתיבהWhere stories live. Discover now