Jag rycker till och slår hårt upp ögonen. Andan fastnar i halsen och jag hostar till.
"Är du okej?" mumlar Patrick sömndrucket och lägger handen på min axel.
"Ja" flämtar jag. "Bara en mardröm"
Han tänder sänglampan och ser in i mina ögon, som genast fylls med tårar.
"Men Tony då" säger han och drar in mig i en mjuk omfamning. "Vad handlade den om?"
"När jag hittade mamma"
Han stelnar till något och släpper mig så att vi kan se varandra.
"Okej" han nickar. "Drömmer du ofta om det?"
"Nja, första gången var dagen innan begravningen, då blev jag mördad i trappuppgången efter tävlingen. Andra gången var julafton, då halkade jag och slog ihjäl mig i köket när jag läste lappen. Tredje gången var dagen innan jag" jag tvekar en sekund. "du vet. Då gick jag in till henne och en vålnad sa åt mig att ta livet av mig. Fjärde gången var nu, pappa knäckte min nacke"
"Så du kommer längre och längre varje gång?"
"Ja"
Han verkar inte veta vad han ska svara på det, utan stryker mig bara över håret och ser ömt på mig.
"Försök sova" mumlar han. Förmodligen är det det bästa han kan komma på, och jag förstår det.
Jag drar mig närmare honom och blundar. Hans andetag blir snabbt jämna och jag vet att han somnat. För mig går det inte alls lika lätt. Tankarna snurrar i huvudet och trots att tröttheten hänger över mig så tar det mig evigheter innan jag somnar.
"Tack för att du berättade det, Patrick. Jag ska förvarna Camilla"
Jag öppnar försiktigt ögonen och kikar på pappa som klappar Patrick på axeln och ler mot honom.
"Borde jag prata med honom?"
"Bara om han påbörjar samtalet, du vet själv att han hatar att bli pressad"
"Ja" säger han bittert. "Jag har lagt märke till det"
Pappa skrattar till och vänder blicken mot mig.
"Hej älskling" säger han mjukt när han ser att jag är vaken. "Jag ska ut till Ica lite snabbt, behöver ni något?"
"Nej, tack" säger jag.
Patrick skakar på huvudet med ett leende. Det räcker för pappa, och han ler vänligt mot oss innan han försvinner ut genom dörren.
"Kom hit" säger jag och sträcker ut armarna mot Patrick.
Han går långsamt fram till mig med en busig blick och kysser mig lätt. Jag drar med händerna över hans muskulösa rygg och drar honom hårdare till mig.
"Vill du kanske ta en dusch?" säger han mot mina läppar.
"Ursäkta?!" utbrister jag och skrattar.
"Du luktar svett, sunkis. Duschdags"
"Bara om du följer med" säger jag med ett flin och smeker honom mjukt över skrevet.
Han skrattar till och följer lydigt med mig in i badrummet. Jag hjälper honom av med kläderna och placerar lätta kyssar över hans varma kropp. Han släpper ut ett tyst stönande när jag når nacken och trycker bestämt in mig i duschen. Med en lätt darrande hand sätter han på vattnet som genast dränker oss. Den numer blöta huden är helt oemotståndlig och jag kan inte göra annat än att dra med händerna över varenda centimeter av honom. Jag tvingar honom närmare mig så att mitt bröst är klistrat mot hans. Jag nafsar på hans öra och han flämtar i mitt.
YOU ARE READING
Älskade mig
Teen FictionJag tar kniven och lägger den mot handleden. Mina andetag blir jämnare och ett lugn sprider sig i mig. Jag trycker kniven mot huden och snittar till. Det gör ont, väldigt ont. Blodet börjar rinna direkt, och fort går det. Jag tittar på det tills min...