Wae geurae ?

147 15 0
                                    

Selepas balik dari klinik , Somi dan Jihoon datang semula ke sekolah .

Somi melihat jam tangannya .

"Eh ni time dorang tengah practice ni" bisik hati Somi .

"Eh kau nak pegi mana ?" tanya Jihoon .

"Nak pegi bilik muzik laa . Saya kan cheerleaders" jawab Somi .

"Keadaan kau camni nak cheerleaders?" tanya Jihoon pelik .

"Emm tak tau laa" jawab Somi .

"Ok la saya pegi dulu eh . Haa awak nak terus pegi court kan ? Nanti cakap dengan Wooshin , saya kat bilik muzik tau . Kang mencari pulak" kata Somi .

"Hmm yela" jawab Jihoon .

Somi terus berjalan dengan terhincut hincut .

"Ala kesian pulak tengok dia jalan sorang sorang" bisik hati Jihoon .

"Somi !" panggil Jihoon .

"Nae ?" jawab Somi sambil pandang ke belakang .

Jihoon terus berjalan ke arah Somi .

"Sini aku hantar kau sampai depan bilik muzik" kata Jihoon .

Actually Jihoon ni caring lagi dekat Somi cuma dia buat buat tak caring .

"Ahh gwenchana ! Awak kan ada training kan ? So takpe sokayy saya boleh jalan sendiri" jawab Somi .

"Kalau kau jatuh kat tengah tengah jalan cemana ? Kang Wooshin marah aku pulak" kata Jihoon .

"Em takpe ke ?" tanya Somi .

"Yela orang nak tolong ni banyak tanya pulak" jawab Jihoon .

"Haa okok" kata Somi .

Jihoon terus memapah Somi sehingga di depan bilik muzik .

"Thanks" ucap Somi .

"Em" jawab Jihoon .

"Awak , jangan lupa tau cakap dengan Wooshin saya kat sini" kata Somi .

"Yelaa" jawab Jihoon .

Somi pun masuk ke dalam bilik muzik.

"Eh Somi !" panggil Chungha .

Chungha terus menutup muzik sorakan .

"Guys stop dulu . Korang rehat ah dulu . Aku nak interview Somi jap" kata Chungha .

"Okayy" jawab mereka .

"Kau ok tak ni ? Sampai bersimen ni ?" tanya Jisoo .

"Ok doktor kata dalam seminggu tu aku dah boleh jalan macam biasa" jawab Somi .

"So cemana tadi ? Jihoon teman kau tak kat klinik / dia suruh kau turun sorang sorang ?" tanya Chungha .

"Haa cemana ? Dia teman / dia palau kau ? Kau bagitau aku sekarang , haa ni mesti dia palau kau kan ? Dia suruh kau jalan sengsorang kan ? Dia tunggu luar / dia hantar kau pastu dia pegi lepak mana mana / menggatal dengan perempuan lain . Haa bagitau sekarang , biar aku pegi piat telinga diaa" bebel Jisoo .

° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 °Where stories live. Discover now