Di dalam kereta
"Somi , awak belum makan lagi kan ? Jom kita pergi makan dulu" ajak Wooshin .
"Tak nak ! Saya nak balik . Lagipun saya rasa macam tak sedap badan" jawab Somi .
Wooshin terus memberhentikan keretanya secara tiba ii .
"Omo ! Awak kenapa ?" tanya Somi terkejut .
"Awak sakit ke ?" tanya Wooshin sambil meletakkan tangannya pada dahi Somi .
"Saya pening sikit" jawab Somi .
"Nak pergi klinik tak ?" tanya Wooshin .
"Takpe . Jap lagi okay lani" kata Somi .
"Awak tak makan dari tadi tu yang rasa pening tu" kata Wooshin ."Saya tak lapar and takde selera nak makan" jawab Somi .
"Makan la sayang . Jangan macam ni" jawab Wooshin .
Somi memandang muka Wooshin .
"Okay la saya makan" kata Somi .
Wooshin gembira mendengarnya .
Di restaurant
"Kalau saya nak tanya awak sikit boleh ?" tanya Wooshin sambil menunggu makanan yang diorder sampai .
"Apa ?" jawab Somi .
"Awak masih sayangkan Jihoon ?" tanya Wooshin .
"Sayang sebagai kawan" jawab Somi .
"Awak masih cintakan dia ?" tanya Wooshin lagi .
"Saya kan dah tunang takkan la saya cintakan dia lagi" jawab Somi .
"So awak cintakan saya jekan ?" tanya Wooshin .
Somi hanya tersenyum .
Di rumah parents Somi
"Kenapa Somi tak balik ?" tengking Encik Jeon .
"Somi tidur kat hospital" jawab Somi .
"Kenapa tidur kat hospital ? Dah takde rumah dah ke ?" perli Encik Jeon ."Somi kan dah cakap , Somi jaga Jihoon" jawab Somi .
"Daripada Somi jaga Jihoon tu better Somi jaga Wooshin . Takde faedahnya jaga dia tu" kata Encik Jeon .
"Appa ni kenapa ha ? Somi just jaga je ! Jihoon tu kawan Somi so salah ke kalau Somi nak jaga dia ?" tanya Somi .
"Ya memang salah ! Tahu tak patutnya kita dah kat Amerika tapi now still lagi kat Korea disebabkan Somi yang degil sangat sebok nak jaga Jihoon tu"
"Lepasni jangan pergi hospital lagi ! Dah jaga dia 5 hari kan !" jawab Encik Jeon .
"Appa ni kejam tau tak ! Somi benci appa !!" jerit Somi dan terus naik ke atas .
"Omma appa , Wooshin balik dulu la eh" kata Wooshin .
"Hayelah . Mari omma hantarkan kat depan" kata Puan Jeon .
"Terima kasih sebab bawak Somi balik . Kalau tak mesti dia nak stay kat hospital lagi" kata Encik Jeon .
"Sama sama" jawab Wooshin .
"Somi dah makan ke ?" tanya Puan Jeon kepada Wooshin .
"Dah tadi sebelum balik sini pegi makan jap . Risau jugak Wooshin sebab dari pagi tadi dia tak makan" jawab Wooshin .
"La yeke . Ishh Somi ni" kata Puan Jeon .
"Wooshin balik dulu omma" kata Wooshin .
"Nae . Kirim salam dekat mama papa" jawab Puan Jeon .
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 °
Romance"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐰𝐚𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧" - 𝐒𝐨𝐦𝐢 "𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐧𝐚𝐡 𝐧𝐚𝐦𝐩𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐮 𝐧𝐢 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐮 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐩𝐢𝐥𝐢𝐡 𝐖𝐨𝐨𝐬𝐡𝐢𝐧 𝐒𝐨𝐦𝐢 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 ?" - 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨�...