Di dalam kereta Wooshin
"Awak marah ke ?" tanya Somi .
"Kenapa nak marah pulak ?" Wooshin memberhentikan keretanya kerana lampu isyarat merah .
"Sebab saya dengan...Jihoon" jawab Somi serba salah .
"Tak la . Kebahagian awak kebahagian saya juga" kata Wooshin .
Somi tersenyum .
"Nah saya pulangkan cincin awak" Somi memhulurkan cincin pertunangannya dengan Wooshin .
"Takpe awak simpan je" kata Wooshin .
"Ala awak ambik la . Saya kan bukan tunang awak lagi . So awak bagi cincin ni dekat bakal wife awak" jawab Somi .
"Takpe . Saya kalau dah bagi barang dekat someone saya tak suka mintak or orang tu pulang balik" kata Wooshin .
"Em okay gomawo" jawab Somi .
"So awak tak nak pergi Amerika ?" tanya Wooshin .
"Tak nak . Tapi appa tu mesti tak bagi" jawab Somi .
"Try la cakap elok ii" kata Wooshin .
"Tapi kalau appa tetap nak saya pergi macam mana ?" tanya Somi .
"Awak cakap je dulu" jawab Wooshin .
Di rumah parents Somi
"Awak tetap nak suruh Somi pergi Amerika ke esok ?" tanya Puan Jeon .
"Yaa" jawab Encik Jeon .
"Awak tak kesian ke dekat Somi ? Dia nak stay sini dengan Jihoon" kata Puan Jeon .
"Apa yg saya buat ni salah ke ?" tanya Encik Jeon .
"Awak tu terlampau kongkong dia . Siapa je suka dikongkong ? Kalau saya pun , saya marah" jawab Puan Jeon .
"Tapi saya cuma nak tengok Somi bahagia" kata Encik Jeon .
"Bukan macam ni caranya . Awak sebagai appa dia patutnya awak kene terima keputusan dia . Kita tak boleh nak atur hidup dia . Somi tu dah besar bukan kecik lagi" jawab Puan Jeon .
"Saya sayang Somi sebab tu saya buat semua ni . Saya nak tengok dia bahagia" kata Encik Wooshin .
"Apa yang awak buat semua ni , awak ada nampak dia bahagia ke ? Ada ? Saya rasa dia menangis je . Hidup dia tertekan sangat . Saya cakap macam ni sebab saya omma dia . Saya tahu apa yg dia nak apa yg dia tak nak" jawab Puan Jeon .
"Habistu apa yg dia nak and apa yg dia tak nak ?" tanya Encik Jeon .
"Saya tak cakap pun , awak tahu kan dia nak apa sebenarnya" jawab Puan Jeon .
"Jihoon ke ?" tanya Encik Jeon .
Puan Jeon mengangguk .
"Saya tahu Somi sangat sayangkan Jihoon tu . Masa sebelum Somi tunang dengan Wooshin , dia selalu cerita pasal Jihoon tu dekat saya . Saya nampak Somi happy sangat bila dia cerita pasal Jihoon dekat saya . Dia happy bila bawak Jihoon jumpa saya . Tapi kebahagiaan tu hilang bila Wooshin hadir dalam hidup dia" jawab Puan Jeon .
"Awak appa dia patutnya awak faham perasaan dia" kata Puan Jeon .
Encik Jeon membuat muka bersalah .
Di hospital
"Hyung , explain sekarang ! Kenapa suruh Jihoon kahwin dengan Eunha ?" tanya Jihoon .
"Sebenarnya kami terpaksa suruh Jihoon kahwin dengan Eunha sebab Eunha ugut kami" jawab Minhyun .
"Ugut apa ?" tanya Jihoon .
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 °
Romance"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐰𝐚𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧" - 𝐒𝐨𝐦𝐢 "𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐧𝐚𝐡 𝐧𝐚𝐦𝐩𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐮 𝐧𝐢 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐮 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐩𝐢𝐥𝐢𝐡 𝐖𝐨𝐨𝐬𝐡𝐢𝐧 𝐒𝐨𝐦𝐢 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 ?" - 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨�...