"Selepas perhimpunan ini , Eunha Tzuyu dan SinB sila datang ke pejabat saya" kata pengetua .
Members Wanna One di belakangnya ketawa kerana gembira dengan pengunguman itu .
"Hyung , jom ahh kita dengar conversation dorang dengan pengetua . Nak tahu jugak ni" ajak Guanlin .
"Okay hyung on je" jawab Jihoon .
"Hyung yg lain ?" tanya Guanlin .
"Onnnn !!!" kata mereka serentak .
"Kiteorang pon nak join jugak !" kata Jisoo dan Chungha serentak .
"Join la" jawab Seongwoo .
"Somi-ah , jom la join sekali . Takkan kau taknak dengar pengetua cakap apa kat dorang" kata Chungha .
"Tapi.."
"Alaa tak payah tapi tapi , awak ikot eh ?" ajak Daniel .
"Nae nae" jawab Somi .
"Eh tak nak belajar ke ?" tanya Minhyun .
"Alaa hyung , cikgu Jessica mana ada harini . Ada kursus kan" kata Guanlin.
"Ouhh yeke" jawab Minhyun .
"Habis la kitaaa wei" kata SinB .
"Kenapa nak kene datang pejabat ni ?" tanya Eunha pelik .
"Ouhh aku tahu , ni mesti pengetua nak bagi hadiah kan sebab aku ni contoh pelajar terbaik" perasan Eunha .
"Semua pelajar boleh bersurai" kata pengetua .
Semua pelajar naik kelas ke masing masing kecuali Eunha , Tzuyu dan SinB .
"Gudluck sis" kata Woojin kepada meraka .
"For what ?!" tanya Eunha pelik .
"Just see" jawab Daehwi .
Pejabat
"Ada apa ye pengetua panggil kami bertiga ?" tanya Tzuyu .
"Saya nak tanya betul ke awak bertiga yg tuang minyak kat tangga untuk buat Somi jatuh ?" tanya pengetua .
"Eh tak la . Kan Eunha ?" jawab Tzuyu.
"Haah la . Takkan la kami nak buat macam tu . Tak baik" jawab Eunha pula .
"Awak bertiga jangan cuba nak tipu saya ye ! Kalau awak tak nak mengaku saya akan ambil tindakan yg berat" kata pengetua tegas .
"Eh apa ni pengetua . Kami tak tahu apa apa pon . Tetiba je nak tuduh ni . Apa ni ?" kata SinB .
"Ouhh tak tahu apa apa ? Then siapa dalam video ni ?" tanya pengetua sambil menunjukkan video yg dirakam oleh Raesya .
"Oh goshhh Eunhaaa !!" bisik Tzuyu kepada Eunha .
"Eetokhe ?!" bisik SinB .
"Em pengetua salah orang ni . Ni bukan kami" kata Eunha .
"Memang saya rabun tapi saya tak buta lagi !" jawab pengetua .
"Dan SinB . Ni suara awak bukan ?" tanya pengetua sambil membuka recorder yg direcord oleh Woojin .
"Bukti dah ada ! Awak nak apa lagi ?" tanya pengetua .
"Awak nak saya beritahu pada your parents ?" tanya pengetua lagi .
"Jangan !" jawab SinB .
"Beb !! Mengaku jelaaa !!" kata SinB .
"Ye kami mengaku kami yg tuang minyak kat tangga tu biar kaki Somi injured biar dia tak payah join cheerleaders" kata Tzuyu sambil menunduk .
"Kenapa awak benci sangat dengan Somi tu ? Selalu nak kenekan dia ? Awak tahu tak awak buat kaki dia injured tu satu masalah yg besar . Andai kata kalau kaki dia patah , awak nak bertanggungjawab ke ? Tak kan ? Paling tak fisrt sekali yg dipersalahkan pihak sekolah !" kata pengetua .
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 °
Romance"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐰𝐚𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧" - 𝐒𝐨𝐦𝐢 "𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐧𝐚𝐡 𝐧𝐚𝐦𝐩𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐮 𝐧𝐢 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐮 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐩𝐢𝐥𝐢𝐡 𝐖𝐨𝐨𝐬𝐡𝐢𝐧 𝐒𝐨𝐦𝐢 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 ?" - 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨�...