Bilik guru
Eunha SinB dan Tzuyu masuk ke dalam bilik guru untuk bercakap dengan Cikgu Xiao selaku guru bimbingan cheerleaders .
"Cikgu , kiteorang datang nak cakap sikit" kata Eunha kepada Cikgu Xiao .
"Apa dia ?" tanya Cikgu Xiao .
"Cikgu tahu kan kaki Somi patah ? I means kaki Somi injured ?" tanya Eunha .
"Ha ye saya tahu . Kenapa ye ?" tanya Cikgu Xiao .
"Em apa kata cikgu keluarkan Somi dari Scarlert Teamerz tu and saya yg akan gantikan dia" cadang Eunha .
"Tapi Somi cakap kaki dia tak ambik masa yg lama pun untuk pulih" jawab Cikgu Xiao .
"Tapi kan buang masa je . Dia duduk kat bilik muzik tapi tak buat pape . Better dia masok kelas ke belajar.." kata Eunha .
"Saya rasa kalau bab belajar , Somi study kat rumah . Dia akan tanya balik cikgu cikgu apa kerja sekolah" jawab Cikgu Xiao .
"Beb , dah la wei . Cikgu Xiao macam nak bela Somi ni . Kau cakap sampai berbuih pon mesti cikgu tak termakan punya dengan ayat kau" bisik Tzuyu kepada Eunha .
"Ishh kau ni sabar la . Aku nak cakap lagi ni . This is the good point to me!" jawab Eunha .
"Em cikgu ! Haritu cikgu ada cakap kan ada pelawat nak datang sekolah ni untuk tengok tengok keadaan sekolah ni kan ?" tanya Eunha .
"Haah . Kenapa ?" tanya Cikgu Xiao .
"Cikgu nak ke tengok pelawat tu pandang serong sekolah ni disebabkan Somi ?" tanya Eunha .
"Kenapa pulak ?" jawab Cikgu Xiao .
"Yela nanti mesti la pelawat tu datang bilik muzik then dia tengok Somi duduk tercongok kat atas kerusi tak buat pape . Means tak practice la . So mesti la pelawat tu ada cakap apa apa. Paling tak dia cakap yg Somi tu malas nak practice" kata Eunha .
"Tapi Somi ada alasan . Kaki dia injured so mana boleh practice" jawab Cikgu Xiao .
"That's why la saya cakap , better Somi duduk kelas belajar . Lagipun kaki dia injured kan ? So tak payah la join cheerleaders tu elok elok kaki dia just terseliuh kang tetiba pulak patah terus" kata Eunha .
"Dahla sekolah ni antara sekolah yg terbaik kan dalam bidang pelajaran dan sukan ? And kedua dua tu dikongkong oleh Somi . Somi pon dapat gelaran 'best student' . So tak rasa malu ke kalau pelawat pandang serong sekolah ni disebabkan Somi yg tak practice sebab kaki dia injured ?" tanya Eunha .
"Takpe la . Saya yakin kaki dia dah baik dia terus boleh practice . Lagipun dia senang je pick up step by step" jawab Cikgu Xiao .
"Suka hati cikgu la . Saya dah cakap . Kalau dah jadi , tanggung sendiri okk" kata Eunha dan terus keluar dari bilik guru .
Dengan cikgu pon kau nak kurang ajar erkk ! 😏
Bilik muzik
Mereka sedang duduk di bilik muzik sebelum memulakan latihan .
"Wei korang rasa kan patut tak aku kelur dari Scarlert Teamerz ni ?" tanya Somi kepada Jisoo dan Chungha.
"Apa benda kau merepek ni ?!" tanya Jisoo seakan marah dengan soalan Somi .
"No Somi ! Buat apa kau nak left ?" tanya Chungha pula .
"Korang tengok la kaki aku ni . Takkan la aku join pastu dah la tak practice semua" jawab Somi .
"Biar la . Kan kaki kau tu baik jugak nanti" kata Jisoo .
"Yela tapi apa kata orang lain nanti . Aku masuk cheerleaders tapi sedap sedap duduk kat bilik muzik tak practice" jawab Somi .
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 °
Romance"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐰𝐚𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧" - 𝐒𝐨𝐦𝐢 "𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐧𝐚𝐡 𝐧𝐚𝐦𝐩𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐮 𝐧𝐢 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐮 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐩𝐢𝐥𝐢𝐡 𝐖𝐨𝐨𝐬𝐡𝐢𝐧 𝐒𝐨𝐦𝐢 ? 𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 ?" - 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨�...