____________________________________________
Rumah~
"aku nak kau kawen dengan calon pilihan kami, kau tak boleh bantah" pndangan jelek omma beri kepada aku.
"saya taknak, saya dah ada jungkook and u know it" aku menyilang tangan tanda protes.
aku sayang jungkook. takkan lepas apa kitaorng hadapi selama setahun dia nak aku lupa macam tu je.
mmg takkan.
aku tak tau apa masalah dengan keluarga ni. aku sedar aku anak angkat tapi diorang takde hak nak tentukan hidup aku.
"mana aku nak letak muka ni? kalau kawan² aku tahu kau bercinta dengan orang miskin" omma mengoncang bahu aku sekuat yang mungkin. aku menepis lembut tangan omma.
"biar dia miskin duit tapi tak miskin jiwa macam omma. omma just tahu judge orang je"
"jawapan saya tetap sama" aku melngkah pergi.
"kau cabar kami, kalau kau taknak kawen dengan pilihan kami. kau bayar segala ganti rugi yang kami bazirkan untuk besarkan anak tak guna macam kau" appa menyelit. aku terkaku. diorang mengugut aku?
"selama 20 tahun omma appa jaga saya tapi ini yang omma appa harapkan? kawenkan saya sebab duit? that it?" air mata aku tahan. aku tak kuat dengan keluarga yang munafik sebegini
sepasang tangan singgah di bahu aku. aku menoleh kekiri.
along? aku masih keliru dengan dia, dia berpihak dengan aku or berpihak dengan keluarga sendiri.
"dengar je cakap diorng,demi kebaikan kau" dia menepuk lembut bahu aku kemudian meniti tangga menuju tingkat atas.
aku tak tahu nk cakap apa lagi, keluarga ni benar-benar buat aku hilang sabar.
depn org mereka bagaikan malaikat yang memanggil-manggil kita untuk melakukan kebaikan.
tapi.
dibelakang bagaikan syaitan yang menunggu di pintu neraka untuk menyeksa mangsanya.
aku menoleh kearah omma dan appa. mereka tersenyum sinis melihat aku.
"saya setuju. tapi bagi saya masa tuk terangkan semua dekat jungkook"pintaku.
"kau tak habis² dengan budak miskin tu. aku bagi tempoh one week untuk settle kan cinta monyet antara kau dengan dia" omma menyindir aku.
###########
Esoknya...
"kita break" kataku.
aku berada di lorong tempat aku dan jungkook first time jumpa.
biarla tempat ni jadi saksi pertemuan kali pertama kami dan jugak saksi perpisahan kami yang tak direlakan hati
"apa maksud awak?!!" jungkook masih tak faham apa yang aku cuba sampaikan.
aku nak benda ni berakhir dengan senang tapi tak.
aku silap.
"kita break,saya tak tahan dengan orang miskin macam awak lagi" tipuku. dada aku sakit bagaikan dicucuk duri.
maaf kook, saya terpaksa.
"SELAMA SETAHUN KITA KENAL EACH OTHER, SEKARANG BARU KAU TAK TAHAN DENGAN AKU?!! KAU BOLEH PERGI MAM LAA. MEMANG SEMUA ORANG KAYA PANDANG HARTA JE!! SIAL LAAA! KAU BLAA SEKARANG" Tengkingnya, aku tertunduk menahan tangisan.
"yee. memang saya pandang harta je tapi saya lebih suka memandang awak. maaf sekali lagi, selamat tinggal romeo ku"
tipu je, aku tak cakap macam tu pun. sempat lgi kau.
"aku pun memang dah lama nak ckap benda ni. aku geli and malu berkepit dengan kau. terima kasih untuk segalanya lelaki miskin"hati ni hanya tuhan yang tahu betapa deritanya aku ucapkan benda tu.
aku dengar dia menyumpah serapah, botol kaca berderai, batu dijalan ditendang kasar.
again, maafkan aku. i love u.
SKIP
Suga's
"yoongi!!! sini kejap, omma dengan appa ada benda ni bincang." jerit omma dari ruang tamu.
tempat duduk kosong sebelah hyung jin aku tuju then labuhkan tirai no i mean bontot aku yang kecik ni.
"hmm?=_=" aku mengangkat kening sebelah kepda omma.
omma pandang appa then pandang aku then krik krik. ape erkk?
"kalau kamu tak kisah, omma nak jodohkan kamu dengan anak kawan mama. kamu nak?" kata omma. dia tenung aku macam nak telan je kalau aku cakap taknak.
"hmm=_=" aku keluar dari rumah. saje nak amik angin pagi ni.
kawen?
mampu ke aku?
_______________________________________
again ff baru,lepas ff ni ada author sure ff lain tergantung sepi. hahahaha
if u spam tuk update ff lain, in shaa Allah author update.
kay?
YOU ARE READING
MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+
Fanfiction×aku syak dia ni bisu takpun ada emas dalam mulut tu.aku tanya dia krik krik kan aku" _____________________________________________________________________ start:01032018 end:30032018 new ff nak lalu!!!!!