MY SILENT HUSBAND-18-

200 35 0
                                    

Suga's

"apa masalah kau?!!" aku menarik kolar baju yoonji. dia hanya tersenyum sinis.

nak aje aku pecahkan muka dia tapi rasa macam bergaduh dengan diri sendiri, muka copy paste habis.

"what? aku just nak berkenalan dengan bini aku je. tak salah kan?" ujarnya, dia menolak aku kemudian membetulkan kolar bajunya.

"salah, sebelum dia kawen dengan aku. yaa dia sepatutnya isteri kau. tapi sekarang dia isteri aku yang sah and kau tkde hak keatas dia" terangku, dia merapatkan diri dengan aku. dia berbisik sesuatu.

"we will know soon who she will choose. start from now just enjoy it bro" ujarnya. dia keluar dari bilik aku, aku mengikuti dia dari belakang.

kami menuju keruang tamu. jihyo tidur beralas peha jin. yoonji duduk disebelah omma seperti tiada apa yang berlaku, jin menyuruh aku ganti peha dia dengan peha aku, kebas katanya. hahahaha kesian.

"kenapa tadi yoonji? yoongi?" omma mula menyoal, aku memandang yoonji kemudian memberi jelingan tajam kepada dia.

"dia ra-

"eh ami dah turun?" kata ku terbantut bila jihyo bangun dari pembaringan.

"haa? apa dia ra apa yoongi?" omma menyoal lagi. aku memandang jihyo tapi dia hanya menggeleng.

"tak de pape, hyung ajak jihyo berbual tapi jihyo blum pakai baju. tu yang dia terkejut. hahaha, kan ling?" tipuku. omma hanya menggeleng kemudian menepuk lembut peha yoonji lembut. erghhh nak aja aku cakap benda betul.

relax suga, demi jihyo.

"thanks" jihyo memegang tangan aku. aku mencium lembut tangannya.

"dah makan? jom laa makan, omma dah siap masak" ujar omma. kami berlima menuju ke ruang meja makan.

aku duduk berdua dengan jihyo. dihadapan dia yoonji dan hadapan aku jin and sudut kepal meja omma duduk n bertentang dgn omma sepatutnya appa duduk tapi appa busy asyik oversea je. (bayangkan meja diorng petak bukan bolat)

"jihyo, hulurkan oppa sayur tu?" ujar yoonji. jihyo mencapai tapi aku cepat pintas. aku angkat mangkuk sayur kemudian hulur ke yoonji.

"eh tak pela, tak jadi pulak. nak makan ayam je" ujarnya lagi. dia bangun mengambil seketul ayam yang berdekatan dengan jihyo. mata mereka bertembung seketika. aku cepat menutup mata jihyo. zina mata.

"bukan kau tak boleh makan ayam ke?" soal jin. haaa kantoi nak usha bini aku.

"ma-mana ada" ujar yoonji gagap. hahahahhaa kantoi.

"ami nak?" soal jihyo, dia menyuakan aku kerang masak pedas. aku mengangguk.

p/s:adakah mereka makan makanan malaysia?? hahaha fikir fikirkan.

"oppa nk jugak" yoonji menyua pinggan di hadapan jihyo. angin aku ngn mamat ni.

aku tuang satu sudu besar sambal kedlam pinggan dia. omma mengeleng saje tengok kitorng.

###########

Jihyo's

"sorang je?" tegur satu suara, mula nya nak jerit excited sebab suga nak teman aku tapi aku lupa suga g kedai beli aiskrim malaysia tuk aku.

"err haah sorang, jihyo masuk dulu" ujarku. aku keluar dari pondok kecil yang berada depan pool.

"sekejapla. oppa nak ckp something" dia menarik sedikit tangan aku. aku menepis lembut.

"cakap je. tak perlu pegang²" ujarku. jarakku dan dia hanya beberapa meter saje.

"sorry pasal tadi, tak sengaja" ujarnya, terselah muka bersalah dia. tapi kena hati² jugak.

"tak pe. tak amik hati pun" aku melangkah masuk kedalam rumah. dia duduk di gigi pool.

____________________________________________

sorry part ni sikit, author tak sihat n xde mood nk pub n taip. bye.

btw don't forget check out my new ff (short story). sayang korng. and i miss my silent readers, give me my silent readers back T_T

MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+Where stories live. Discover now