Second chances are rare, use your first chance wisely.
@phsychologylover
#telegram____________________________________
2 bulan
Jihyo's
"erghh, arghh. yahhh pabo??!! appo!!" aku mengetuk kepala jin. dia berganjak kebelakang.
"aishh. oppa nak tolong kamu yoga ala ibu mengandung je supaya bayi tu sihat" ujar jin. kaki aku dia paksa kuak besar². aishh dia ni. aku ni bukan sotong nk lembik²kan badan.
"ami!!!! ami!!!!" jeritku. suga dengan berapron pink menuju kami, mukanya comot dengan coklat. apa laki aku buat kat dapur tu.
"haa wae wae? nak beranak? call ambulans call ambulans cepat" ujar suga gelabah. dia mengangkat aku. jin dah tak cukup nafas gelak sampai teetonggeng² kat lantai.
apa kehe laki aku ni. blum nk keluar lagi budak ni. lama lagi.
"yahh, blum nak keluar laa. ling panggil ami je." ujarku. perlahan² dia letak aku di sofa. peluh di dahinya dilap kasar. takut laa tu. sayang jugak kau kat aku.
"ishh ling ni, buat takut ami je. haa kenapa?" dia duduk disebelah aku. jin yang bergolek di lantai sudah tidak bernyawa. someone buat cpr please.
tkpe tkpe kejap lagi hidup balik la tu. eh? dh bernyawa balik. jin duduk bersila di lantai menghadap aku.
"jin oppa ni, dia paksa ling buat yoga. sakit boh" aku buat suara manja. suga tenung kearah jin. jin sengih senget.
"alaaa bini kau ni ngandung, mestila kena buat yoga. biar sihat bayi dalam tu" terang jin kali kedua tapi kali ni untuk suga. suga berfikir sejenak.
"haa bagusla tu. g buat sana kacau je ami nk buat kek dengan omma" dia menolak aku sikit. kang tolak kekuat ada yang gugur kat sini.
aku minta simpati setan, kau makin nak aku buat. taguna punya laki.
dia berlalu pergi meninggalkan aku dan jin diruang tamu menuju ke dapur.
"cepat. tengok orang tu dah jauh dah. palli palli" jin tekan pause di tv. aku dengan tiada kerelaan hati bangun dan duduk diatas tikar yoga. jin memegang perut aku.
nasib kau abang, kalau tak memang aku tendang kau. aishh benci betulla nak yoga yoga ni.
SKIP
"Ok,done. esok kita buat lagi ye adik ku~~~~" jin mengusutkan rambut aku. macam nk terberanak aku buat yoga ni tapi ok la jugak. 3 jam aku atas tikar yoga ni naik kebas bontot aku.
aku bangun dan berjalan menuju kedapur.
"ami,omma buat apa tu?" aku menyoal. selama 3 jam aku kat ruang tamu, aku asyik dengar macam org tengah berperang kat dapur tu.
"ling?? jan-
BBUK!! aku jatuh terlentang di dapur. aku mengerang kesakitan. suga berlari kearah aku.
"ling? ling ok? call ambulans!!!" aku mengengam erat tangan suga, aku merasa cecair mengalir dikaki. darah.
semuanya gelap.
#########
Suga's
"saya harap tuan bersabar ye. mungkin rezeki tuan bukan sekarang." ujar doktor. kali ni bukan doktor sehun tapi luhan.
YOU ARE READING
MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+
Fanfiction×aku syak dia ni bisu takpun ada emas dalam mulut tu.aku tanya dia krik krik kan aku" _____________________________________________________________________ start:01032018 end:30032018 new ff nak lalu!!!!!