"When she is happy, she can't stop talking, when she is sad she doesn't say a word." - Ann Brashares
@phsychologylover
#telegramauthor sometime happy senyap without reasons. sape mcm ni? kita geng serai. jk jk.
_________________________________________
Suga's
kereta aku parking ditempat biasa, omma turun dari kereta kemudian mengangkat barang yang dibeli di seat belakang.
aku mengunci pintu tapi tk sempat nak lock omma menjerit didalam. aku bergegas masuk menuju ke omma.
ada seorang lelaki mengalas pehanya sebagai tempat kepala jihyo landing. aku mencari suis lampu.
HAAA?? BILA MASA MAMAT NI BALIK KOREA??
"kau? kau buat apa dengan bini aku?" aku meluru kearahnya. kepala jihyo aku angkat dari pehanya. aku menolak dia ketepi.
pengsan ke bini aku ni?
"bini kau or bini aku, heh?" dia berbisik sedikit kemudian menuju ke omma, omma memeluk cium dia. rindu laa tu anak sulung dia.
korang mesti keliru kan? bila aku cakap aku dgn jin lain mak sama bapak, ok yang ni mak kitorang, means mak aku dengan mak si copy paste muka tu. mak jin dah lama meninggal, that why bapak aku kawen dengan mak aku. get it?
"erghh" jihyo cuba tuk bangun, aku menolongnya bangun. dia tengok aku.
"ARGHH!!!!! HANTU!!!! OMMA!!!" Jerit jihyo, dia berlari menuju omma. omma dipeluk erat.
"tenang jihyo, kenapa ni?" omma menenangkan jihyo. kemudian mata jihyo tertacap kepaada abg aku then dia pandang aku silih ganti.
tumbang lagi minah ni. haih, aku menuju ke omma dan mengangkat jihyo ke sofa.
SKIP
Jihyo's
aku buka mata, melilau mencari sesuatu.
"dah sedar? janganla pengsan lagi, penat ami nak angkat" suga datg keaku dengan secawan milo panas.
dia bela hantu ke apa?
"ami~" panggilku, dia duduk disebelahku.
"apa?" soalnya. aku berbisik something dekat dia supaya omma tk dengar.
"ami bela anak jin eh? muka dia serious sebijik macam ami. ling takut laa" ujarku. lenganya aku peluk erat. suga gelak mengekek. what? adakah bela anak jin sesuatu yang kelakar?
"mana ada" jawab suga, what? abistu aku nampak apa tadi? aku taknak kena kacau woii.
"hai" aku menoleh kearah suara yang 'hai' aku. mata aku tak lari dari pandang dia. dia duduk disebelah omma berhadapan aku.
"dah dah la tu pengsan, kalau gitu bilanya ami nak kenalkan abg ami dengan ling" ujar suga. aku cepat² duduk menegak, kay tak jadi nak pengsan.
"omma nampak dia? ami pun?" aku menyoal omma, omma angguk. aku meyoal suga, dia pun angguk.
"aku abang yoongi, min yoonji" ujar 'suga'. aku mengangguk dan wave sedikit. rasa akward bila ada dua suga dalam rumah ni. kang salah peluk, mati aku.
p/s:author tak de idea nak letak nama 'suga' apa. so i just change g to j. hahahaha, simple.
"dah g tido sana, tenangkan diri kamu tu" ujar omma kepada aku. aku mengangguk, aku dan suga menuju ke atas.
YOU ARE READING
MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+
Fanfiction×aku syak dia ni bisu takpun ada emas dalam mulut tu.aku tanya dia krik krik kan aku" _____________________________________________________________________ start:01032018 end:30032018 new ff nak lalu!!!!!