MY SILENT HUSBAND-13-

209 33 5
                                    

When you finally find that person who makes you feel special, makes you feel loved, and puts your happiness first, don't lose them.

@phsychologylover
#telegram

_______________________________________________

Suga's

"nak makan apa?" soalku, dri tdi dia membelek menu tu. waiter dtg hampir 5 kali tpi still tk order lgi.

"ikut awak la" dia menutup buku menu. eh dia ni, dri awal ckap kan senang.

"chicken chop?" soalku. dia geleng.

"lamb chop?" dia geleng lgi.

"duck chop?" dia geleng lgi sambil menongkatkan dagu.

"Song Jihyo" aku memanggil namanya. dia tersengih.

"ok ok, waiter~ order" seorang pekerja perempuan dtg kearah kami.

"ye nak makan apa?" ujar pekerja tersebut.

"chicken chop du-

"chicken chop satu, nasi goreng kampung tapi kampung taknak satu. hahahaha" menyempat dia loyar buruk dengan pekerja tu.

"tdi kata ikut ami" aku tenung macam nak telan je. dia menunjuk peace no war.

"saje." balasnya. dia mengeluarkan phone yang masuk air semalam. dia cuba hidupkan. tiup, ketuk. still tk hidup.

"taknak beli baru ke?" soalku. dia tk menjawab.

"bukan tknak tpi err.." dia tidak menjawab penuh soalan aku.

"tapi?" dia menunduk. tk berani nak pandang aku.

ni mesti ada something special pasal phone tu.

"ni phone jungkook bagi. first gaji dia as bistro" ujar jihyo
hati aku membentak tapi ditahan. rileks suga rileks.

"ok, lepasni g kedai phone betulkan TAPI if tk boleh betulkan, ling kena buang phone tu. boleh?" soalku. dia memandang aku kemudian teragak² untuk mengangguk.

"ni makanan nya. jemput makan" makanan dihidangkan.

SKIP

"Aiyaa! ini phone haa bnyak masuk air. tada boleh betul punya. beli baru saja maa" ujar owner kedai phone. aku memandang jihyo. dia seperti nak taknak je. tapi akhirnya dia angguk.

"oklaa pek, kasi angkat ini phone sama itu casing" aku menunjuk kearah phone oppo yang cantik tersusun di dalam kotak kaca.

dia keluarkan phone dari kotak dan menyarungkan casing colour blue sky kemudian beri kepada jihyo.

"ni duitnya. terima kasih haa" ujrku sambil menghulurkan duit.

"ok ok, thank u thank u. ini phone apa bikin?" dia menunjukkan phone jihyo yang lama.

"saya angkat bawa balik laa" aku mengambil phone tersebut kemudian letak dlm poket seluar.

#########

"nah" aku menyerahkan memori kad dan sim kepada jihyo yang sedang ralit membelek apps dalam phone barunya.

"ok. wait ni bukan saya punya sim n memori kad" dia menyua semula sim dan memori kad kepada aku.

"yelaa. tu ami punya, ling punya ami pegang. okay?" dia mengangguk kemudian mengambil kembali sim dan memori kad tadi.

"tk takut ke kalau ex ami call no ni? kantoi curang ke kan?" soalnya dalam nada perli. aku merangkul pinggangnya.

MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+Where stories live. Discover now