MY SILENT HUSBAND-21-

303 29 0
                                    

You started as my dream.
And then becomes my reality.
But now, you're just my memory.

@Phsychologylover
#telegram

________________________________________________

Suga's

aku buka mata, mata takde. k jk jk

aku gagahkan diri untuk buka mata. aku melihat jihyo tidur di sofa. daniel dan tae oh di kiri kanan aku.

aku cuba duduk tanpa mengeluarkan sebarang bunyi tapi katil ni krekk krukk krekk krukk je.

jihyo terjaga dan terus meluru kearah aku. dia bantu aku untuk duduk.

mata dia sembab macam baru lepas nangis. dia nangis ke?

"ling okay? ling nangis ke?" aku menyoal dia. terus berjurai² air mata dia. eh eh knapa ni.

"how dare u. rahsiakan penyakit ami dari ling" ujarnya. dia dah tahu? tapi how??

oh lord, kau kat hos skrg ni. of course la doktor bgitau takkan laa cleaner pulak.

"sorry, ami tak berniat nak rahsiakan dari ling. tapi blum waktu yang sesuai tuk explaim segalanya." aku tersenyum pahit melihat dia. dia mengelap air matanya.

"bila ma-masa sesuai? bila ami dah ta-takde? bila se-semua kebetulan jadi real-realiti?" ujarnya gagap. aku memegang erat tangannya.

"please don't say like that. u make me look weak as man" ujarku. dia hanya tersedu-sedu. daniel dan tae terjaga dari tidur. cepat² jihyo mengelap air mata.

"daddy!!! we mish u" daniel berkata dengan pelatnya kemudian memeluk aku begitu jugak tae oh.

aku tak kuat. macam mana mereka nanti kalau aku tiada?
siapa nak jaga mereka semua?

"i miss u too" ujarku. pipi mereka aku cium berkali², aku harap ini bukan kali terakhir.

maybe.

"daddy. bila daddy nak keluar? niel bosanla. nak pergi funfair dengan daddy" ujar tae oh. jihyo sudah menahan sebak. aku menahan diri dari menangis.

"sa-saya g tan-tandas" jihyo meluru keluar dari wad. air mata jantanku mengalir tapi cepat² di kesat.

"next week kita pergi, daddy pun bosan duduk dalam ni" kataku. kalau berkesempatan kita pergi ye anak² daddy.

kalau tak sempat, maafkan daddy anakku.

One week later...

"kamu dah bersedia encik Min yoongi?" soal doktor tao kepada aku. aku harap doktor ni tak gila macam doktor sehun.

"nae." aku mengengam kuat tangan jihyo. dia menahan diri dari menangis tapi gagal. aku mengelap air matanya.

"kembali dengan selamat ye?" soal jihyo. aku tak mengangguk tak menggeleng. aku sudah dapat rasa yang nyawa aku sampai sini saje.

maafkan ami.

4 orng nurse menolak katil aku untuk menuju ke bilik pembedahan. tangan jihyo aku lepaskan, kakinya lemah untuk ikut aku ke bilik pembedahan,
jin memapah jihyo.

aku mendengar suara anak² aku memanggil aku dengan tangisan.

"daddy, daddy kuat. tae oh tunggu daddy tau"

"daddy dah janji nak bawa kami ke funfair"

aku memejam rapat mata aku. maafkan daddy, daddy tak kuat. maafkan daddy.

15 tahun kemudian.

Jihyo's

"ami, anak kita daniel dah lanjutkan pelajaran ke China. Tae oh pula dah kahwin. Jin oppa dan jadi atok dah pun. hahaha, sekejap je masa berlalu." aku memandang gambar suga yang tergantung cantik di kawasan tanah perkuburan.(u know what i mean, right? don't u?)

"ma. jom balik, dah senja ni" chungha memimpin aku. kami menuju ke arah kereta.

chungha? anak aku yang ke tiga and kembaran dia ailee tak dpt diselamatkan sewaktu lahir. she die cause lemas dalam perut. takpe aku bersyukur sangat.

_____________________________________________

this one is the real tamat.











T.A.M.A.T

























Yoonji? dia dengan soomin di tangkap polis sebab edar dadah dan jugak mengambil dadah.

jungkook? dia dah cuci tangan dari buat jahat. dia dengan hani dah berbahagia sekarang.(sorry kepada sesiapa yg tk ship mereka. i ship mereka)

Baekhyun? baekhyun dah jadi bapak ayam dekat satu club malam.

kai? kai dah pencen dari jadi seksi. insaf katanya.

jongin? he still my bff till now. and he take care of my son when suga passed away.

chanyeol? still dengan insuran. haih x berubah si galah tu.

doktor 4 orang tu? semua dah letak jawatan and buat bisnes karipap. jk jk, diorng still doktor.

k that all. if ada cast yg x dimention sila laa mention.

Finally abis...... ending tergantung bukan? sebab author x pandai buat ending.

wait wait. nk tanya if cancer jantung boleh buat pembedahan ke? i think mcm tak macam boleh. ntahla nakk

MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+Where stories live. Discover now