MY SILENT HUSBAND -04-

350 41 27
                                    

I don't know when it started either, but now I can't be without you

@phsychologylover
#telegram

________________________________________

Butik Pengantin Min Suk Jin....

Suga's

aku memberhentikan kereta di simpang jalan. jihyo pandang aku.

tak reti nak turun ke apa? nak aku bukak pintu? banyak buruk muka kau.

"turun=_=" dia masih tak berganjak. aku masih ditenung lama. apa lagi masalah minah ni.

"aku tahu aku kurus, bukak la lock tu. macam mana aku nak keluar? tingkap? boleh je" dia cuba pijak seat kereta aku. cepat² aku tarik kaki dia.

"don't dare u" lock pintu aku buka. dia menjerlih lidah sebelum hilang didalam butik.

again, perasaan aneh ni.

suka.

maybe.

keliru.

sikit.

dia cantik.

yazs!!! eh eh apa aku melalut ni.

SKIP

"so inila adik ipar aku??? cantik weii!!!! tak sesuai gila dengan kau yang macm mayat hidup ni" jin mengoncang bahu jihyo kencang. dh start dah jin sekor ni. nila sebab aku malas nk buat baju kat kedai dia.

"elok mayat hidup, kalau mayat tak hidup. kau aku kacau sampai mampos" balasku. jin hyung menjeling aku.

Jihyo's

"elok mayat hidup, kalau mayat tak hidup. kau aku kacau sampai mampos" wow. first time dalam 2 hari aku kenal dia, ni ayat paling panjang. 12 words, impress.

"jap jap jap... adik ipar? korang brothers?" soalan pertama aku tanya bila tetiba si owner butik ni goncang aku macam orang gila tadi.

"tak=_=" hah? pulak? pahal mayat hidup ni. abg sendiri taknak ngaku.

"yaa. kitorng brothers lain mak bapak sama" terang jin. hanya oooo yang aku mampu, tnya lelebih kang tak memasal ada maslah.

########

Suga's

"macam mana dengan ni?" jihyo keluar dari bilik persalinan.

aku hampir ternganga bila dia keluar. serious dia lawa gila babi.

dress putih panjang yang ikut bentuk badan berserta renda dibahagian dada. lengan yang jarang menampakkan kulit tangannya yang putih.

hiasan rama² warna putih dibahagian peha hingga kaki menampakkan keayuaan seorang wanita.

yang uniknya, bila dia pakai nmpak natural je. tadi aku tengok patung tu pakai rasa nak koyakkan je renda² tu.

"so how?? ok tak? ni dah kali ke 20 aku tukar dress" dia bercekak pinggang dihadapan aku.

"hmm°_°" aku memandang kearah lain.

"hmm je? seriously? hmm je?" boleh kedengaran nadanya tak berpuas hati. dia melangkah pergi dengan geram.

"cantik*-*" dia menoleh. senyuman aku hadiahkan.

ikhlas.

dia bersorak kecil. apa yang suka nohh ntah. aku sambung membelek majalah, lepasni baju aku pulak.

30 minit~~~

"awak sini~" aku menuju kearahnya yang sedang belek baju.

"hmm'-'" dia menyuakan aku tiga tuksedo. hitam, putih, hitam putih.

baik aku amik hitam. putih macam nak kena kebumi je.

aku masuk ke bilik persalinan.

10 minit~~~

aku membelek diri didepan cermin sebelum keluar.

aku melangkah keluar.

WHAT THE FISH!! Minah ni sedap landing atas sofa membuta. aku punya tunggu dia try baju tu baju ni.

aku baru try satu dia dah tumbang. dia penat kot.

SKIP

Jihyo's

arghhh!!! aku mendepakan tangan seluas yang mungkin tapi cepat² aku tarik semula bila tangan aku kena muka someone.

"aku tengah drive ni" kata suga. dia memandang aku sekilas.

ehh? dalam kete? tadi bukan kat butik ke?

"mana kita nak pergi, bukan tadi kat butik ke?"

soalan aku dibiar tergantung sepi. aku mencucuk pipi nya.

"stop sebelum aku kiss kau"

wow. dia ugut sexy. haha.

"wokay, sorry tapi ann kita nak g mana?" again, krik kruk krak.

"balik" jawabnya selepas setengah jam. seriously? sel otak tak berhubung ke apa tadi?

"tapi ni bukan jalan rumah aku. ni dah jauh ke bandar" aku lihat luar tingkap. semuanya bangunan mencakar langit.

"rumah kita" what?!!! woi aku tak sah lgi ngan kau. aku taknak kawen free dengan kau laaa!!!

"haa?? rumah kita? sejak bila
aku dengan kau beli rumah?" dia tak menjawab. kereta membelok kiri mengejut, automatik aku terdorong ke arah dia.

"angkat tangan kau" automatik kedua tangan aku angkat.

thoo. aku ter....pegang bird dia weiiii!!!!!

"so-sorry tak sen-sengaja" aku mengipas muka yang membahang.

dia meneruskan pemanduan, katanya tadi dia elak kucing. fuhh elak elak gak. bagitau laa awal².

##########

dia membuka pintu apartment bernombor 574. dia memberi laluan kepada aku kemudian dia mengunci pintu selepas dia masuk.

lengkap. macam ada orang yang jaga apartment ni.

"next week letak barang kau kat sini" aku memandang dia. means aku pindah sini?

yeay!!!! tak payah hadap keluarga munafik tu.

aku melompat keriangan. tak sengaja aku memeluk suga.

"lepas°_°" aku berganjak kebelakang. aku menuju ke ruang tamu.

again, kau ni kenapa hyo?!!! eiii. aku mengetuk kepala berkali²

"sini. tengok bilik kita" aku segara bangun membontoti dia.

satu bilik bersaiz lebih kurang macam ruang tamu dia punya besar.

baru aku sedar apartment ni ada satu bilik je.

"kita? sini? berdua? serious?" aku tanya untuk kepastian, dia mengangguk.

wokayyyyyy. ni pelik, selalu nya yang kena kawen atur ni tinggal dengan parents. bila dah ok baru tinggal rumah sendiri.

n now aku rasa macam kitorng ni kawen sebab kehendak sendiri means u know right.

love each other. °_°

______________________________________

jihyo akan guna awak saya kau aku ikut mood dia.

suga blum boleh cakap banyak lagi, dia tengah belajar dengan author. hui hui

nak watak jahat siapa erk?

suggest dalam 3 orang kay...

MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+Where stories live. Discover now