people will push you to your limits, and when you finally explode and fight back, suddenly you're the bad person
@phsychologylover
#telegram________________________________________
"awak ok? along kata awak tak sihat" ujar 'jongin', aku sengaja tekankan perkataan 'jongin' tu supaya korang ingat nama dia.
mamat ni mesti rapat dengan jihyo. tak boleh jadi ni.
"saya ok, aw-
"aku suami dia, min yoongi" aku menyampuk, jihyo menepuk lembut bahu aku bila aku merangkul pinggangnya.
"hai, kim jong in. kawan highschool jihyo. panggil jongin je" dia menghulurkan tangan untuk berjabat. aku sambut nak taknak je.
"ami tunggu luar kejap boleh? jihyo ada benda nak ckp dengan jongin" ujar jihyo lembut. serious? dia halau aku? sedih nyaa. sexy kau amik, swag kau buang.
aku dengan malas melangkah keluar dari bilik jihyo. aku turun kebawah join along dengan jin hyung.
"sorryla tak bgitau kamu hyung bawak teman" ujar along. aku menarik muka. baru nk naik bulu dengan jihyo tadi. potong betulla.
"takpela, tapi kan hyung. dia tu siapa dekat mata jihyo?" soalku, along menarik nafas panjang sebelum mula bicara.
"HAHAHHAHAHAH!!! KEPALA OTAK KAU!!! HAHAHAHAHA, TIPU AHHH!!!" tersedak angin along dibuatnya. mak oii, gila ke apa bini aku ni? ketawa tak ingat dunia.
"along okay?" aku menepuk belakangnya, naik biru muka along. banyak nohh disedut angin tu.hahahahha
"ok ok, itula jadinya kalau diorng jumpa. gelak macam anak setan. haih tk berubah² dari dulu." terang along. jin hyung menghulur air sirap bandung kepada along dan aku. bila masa dia g dapur?
"minum dulu xxx, basahkan tekak" pelawa jin kepada along. along meneguk laju air sirap bandung. jihyo kata tu fav air along.
############
"hahahaha. nanti datang lagi tau, tak puas nak gelak ngan kau" cepat² aku celik mata bila dengar suara jihyo. baru reti nak turun? ingatkan dah lupa laki dia yang swag ni.
"no hal. along jom" ujar jongin, amboi masa datg awak saya dah sejam lebih dlm bilik terus kau aku. dahsyat.
"kitorng balik dulu. terima kasih untuk airnya" ujar along, jihyo memeluk along seketika kemudian si jongin. oi oi bini aku suka kau je peluk
"ehem ehem" jihyo melepaskan pelukan dari jongin, sengih sengih. aku cucuk kang.
SKIP
Malam~
Jihyo's
"ami? ami?" mana pulak pergi laki aku ni. aku turun ke tingkat bawah, kosong je rumah, mana yang lain?
aku menuju halaman belakang rumah yang menetapkan pool dan pondok kecil.
takde orng pun. aku duduk di gigi pool. phone ditangan aku belek, no suga aku dail.
tut tut tut....
"no yang ada dail tiada perempuan lain. sila cuba selepas dia keluar tandas nanti"
apa pasal pelik semacam operator ni. no jin aku dail.
tut tut tut.....
haa jihyo, ada apa?-jin
oppa kat mana? kenapa rumah kosong je ni?-jihyo
oppa kat #+"$+#8%3+"+#" *bunyi musik kuat dari club*-jin
hello? hell-
talian terputus. shit. takkan aku sesorng kat rumah ni.
aku melangkah keluar dari rumah.
"nak g mana tu?" aku menoleh bila ada satu suara menyoal aku, suga? wait senyuman dia sama mcm senyuman 'suga' yang tetiba lesap dengan nurse dekat hospital bape bulan lepas.
aku gagahkan diri untuk membuka mulut seperti tiada apa yang berlaku.
"ami pergi mana? satu rumah ling cari" ujarku tapi masih tidak berganjak dari kedudukan asal, dia menghampiri aku dengan senyuman tak lekang dibibir.
brrrrr brrrrrr brrrrrr
dia berhenti bila aku melihat phone. tertera nama suga, aku melihat ke 'suga' semula. tiada? holly shit.
aku cepat mengangkat panggilan dari suga.
ami!!! ami g mana?-jihyo
ami teman omma g pasar jap- suga
seriously? pasar malam buta?-jihyo
yaaa. ada je pasar malam, sorryla tak kejut tadi, tengok mcm penat je tadi tu yg tak kejut-suga
hmm yela. balik cepat sikit-jihyo
rindu ke? haha yelaa-suga
aku mematikan talian.
"siapa call tu?" aku menoleh. 'suga'???? again? apa ni? oh lord please laa.
semuanya gelap, yaa aku pengsan.
__________________________________________
siapa kah 'suga' ??? adakah ff ni bertukar ke ff hantu??
i love to go pasar malam too. boleh cuci mata tengok budak laki cina jual sayur. hahahahaha.
me:maap, jihyo dah tiada *peluk kai* *kai hug me back*
haa kecam kecam. tk moh tk moh jadi makcik bawang kat sini.suga:woi!!! dia bini aku, pahal kau peluk dia? and jihyo ada je tengah tido dekat bilik *tarik tudung author*
kai:chill, tak baik layan perempuan macam tu *belai kepala author*
me:ohh shake ohh shake i'm dying. *menggelupur*
suga:pahal kau erk? *tolak author*
me:aku potong gaji kau, next week takde scene kau dengan jihyo, HAHAHHAHAHAHAH *gelak macam bapak setan*
suga:aku penggal kepala kau *pegang samurai*
me:kk, every second scene kau ngn jihyo tapi dalam mimpi, HAHAHAHAHAHA *lesap*
dah nak abis!!!!! nnti author buat pulut kuning sebab finally ada ff tak tergantung sepi. hahahahahahahaha.
YOU ARE READING
MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+
Fanfiction×aku syak dia ni bisu takpun ada emas dalam mulut tu.aku tanya dia krik krik kan aku" _____________________________________________________________________ start:01032018 end:30032018 new ff nak lalu!!!!!