"How can you love other people when you don't love yourself?"
-Rap Monster BTS-@phsychologylover
#telegramyesss, author sokong rm. love yourself first,okay?
_____________________________________________
Esoknya....
Jihyo's
aku duduk mengurung diri dalam bilik selama seminggu. aku masih tak dpt terima yang anak aku tkde. kenapa? apa salah aku?
knock! knock! knock!
"saya taknak keluar. pergi" ujarku, tak kisahla siapa empunya tangan yang ketuk. aku tiada mood nk buat apa².
knock! knock! knock!
"tak pa-
"along ni" ujar empunya suara yang mengetuk pintu.
"masukla. tak kunci pun" ujarku, aku duduk di kepala katil. along membuka pintu kemudian menuju ke aku selepas buka lampu bilik.
"kenapa sampai macam ni?" ujarnya. aku menggeleng.
"takde pape, jihyo tak sihat je" tipuku. aku menyorokkan baju bayi ditangan.
"along dah tahu kamu keguguran. along yang paksa suga buka mulut." ujarnya. air mataku jatuh, along aku peluk erat.
"jihyo nak anak jihyo. kenapa tuhan ambil dia? tuhan tak kesian kat jihyo ke?"
makin kuat aku melalak, along menepuk lembut belakang badan aku.
"kamu ok kehilangan anak. along? kehilangan kedua²nya sekali. along hilang isteri dan juga anak" ujar along, peristiwa 2 tahun lepas yang hampir meragut nyawa kami kembali mengimbas di memori aku.
Along's
"semua dah siap?" aku menyoal kepada isteri dan adik kesayangan aku. isteriku hanya mengangguk.
"dah!! jom" jerit jihyo teruja. suka la tu orang ajak dia bercuti ke paris.
"ok. masuk kereta, along nak kunci rumah" ujarku. isteri dan anakku didukungannya masuk kedalam perut kereta begitu juga jihyo masuk ke dlm kereta bahagian pemumpang belakang.
SKIP
Di dalam perjalanan ke airport.
"PAKAI SEATBELT SEMUA!! CEPAT!!" jeritku, aku cuba menekan break tapi tak makan. isteriku sudah ketakutan sambil memakai seatbelt.
jihyo memakai seatbelt. aku sedaya upaya mengurangkan kelajuan kereta tapi tak boleh, kereta meluncur laju dijalan.
"ALONG!!!!!" jihyo menjerit seraya itu kereta kami dirempuh lori dari sisi kanan tempat isteri dan anakku duduk.
kereta kami diheret sejauh 200 km. orang ramai berpusu² cuba keluarkan kami.
aku hanya luka di kepala, orang ramai keluarkan aku dan jihyo.
blum sempat mereka keluarkan isteri dan anak aku, kereta tersebut meletup.
aku menangis teresak² memanggil isteri dan anakku.
malangnya, tuhan lebih sayang mereka. jihyo aku peluk erat sebelum org ramai bawa kami ke hospital."along, jangan nangis" aku melepaskan pelukan bila aku dengar esakan kecil, aku mengelap air mata yang mengalir dipipi along. dia tersenyum melihat aku.
YOU ARE READING
MY SILENT HUSBAND ×M.Y.G× +Slow Update+
Fanfiction×aku syak dia ni bisu takpun ada emas dalam mulut tu.aku tanya dia krik krik kan aku" _____________________________________________________________________ start:01032018 end:30032018 new ff nak lalu!!!!!