I need Cl2 and some help, while y'all need writing advice

78 4 0
                                    

Guys, guys, guys, inainte de capitol, am de zis doua chestii importante:

1. Multumesc celor care citesc "Obliviate". Inseamna mult, chiar daca povestea creste incet in popularitate.

2. Stiti (va rog spuneti ca da) aplicatii/site-uri gen Pinterest de pe care sa iau poze artistice? Am nevoie pentru coperte si e greu cu astia anti-talent la photoshop. De la alti autori nu prea vreau sa cer fiindca mi se pare ca nu o fac exact cum o vreau eu si cum sunt timida doar stau, inghit si iau coperta aia care nu e ca ce am avut eu in cap. Y'know the struggle?


Asa, deci, capitolul; de obicei nu fac asta, dar cred ca aveti nevoie de lectii de fanfiction din nou. Am citit recent o poveste (Drarry, mind you) si... nu. I just can't. Nu mai tin minte cum se cheama sau cine a scris-o sau daca autorul este la urmaritorii mei, dar daca vezi asta, ia-o drept critica constructiva si sfaturi pentru story improvement.

Deci, in cazul general:

1. Ai incredere in linia de dialog, nu in ghilimele/gen dramatic

Asta e foarte important, pentru ca cititorul, sau sunt doar eu, o sa gaseasca enervanta asezarea urmatoare:

Draco: Te plac.

Harry: Si eu.

Draco: Ne sarutam?

Harry: Da.

Nooooo. Don't do that - please. Try this instead:

- Te plac, zise Draco.

- Si eu, raspunse Harry, putin surprins de intrebare [insert cool paragraph about his feelings towards Draco]

- Ne sarutam?

- Da. [insert another cool paragraph about the answer; "Raspunsul era clar: Harry voia sa-l sarute pe Draco. Mai mult decat orice. Raspunsese intr-o voce increzatoare, pentru ca asa se si simtea: baiatul pe care-l placea il placea! Cum sa nu fie increzator?"]

Lista de verbe care ajuta: a spune, a zice, a raspunde, a sopti, a tipa, a striga, a anunta, a se lauda, a exclama, a replica, a murmura, etc.

Apropo, genul dramatic (daca tot suntem la asta) ar arata asa:

DRACO (catre Harry): Te plac.

HARRY: Si eu.

DRACO: Ne sarutam?

HARRY (surprins): Da.

Dar noi nu scriem piese de teatru, nu? Cred. Nu ma bag.

2. Dialogue and action

Daca n-o poti spune tu, atunci nu e bine.

Vi s-a parea normal sa aiba loc un dialog ca cel de sus? Mie nu; oamenii nu-si spun asta in viata reala! Ideea cartii e sa prinda cititorul si sa fie cat de cat aproape de realitate, este? Este? Imaginati-va ca piesa voastra e o piesa de teatru: fa ce face personajul. Spune ce spune personajul. Prefa-te ca simti ce simt personajul.

Daca nu poti, nu e bine. Esti un om normal, si personajul tau la fel, nu? Ar trebui sa poti.

3. No emoticons

Please.

Descrie ce simte, nu pune un emoji. Sau spune - cum vrei, dar e mai bine sa arati emotia. Nu spune "Simtea ca avea sa cada."; spune "Era de parca lumea incepea sa se roteasca in jurul lui, incet si nesigur." Nu e altceva?

Just some Harry Potter thingsUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum